Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2011

Sony WH-1000XM3 brus

Införskaffade mig ett par WH-1000XM3 för lite drygt två månader sedan, och har varit supernöjd med dem, förutom ett problem.

Sitter för det mesta på kontoret med dem, och efter en tids användning så börjar ett brus byggas upp i specifikt höger lur. Det kan väl liknas med en öppen bilruta när man kör. Fruktansvärt störigt är det dock och det trycker mot trumhinnan samt förstör allt man lyssnar på. Kör inte ambient sound mode, utan bara NC. (Sätter man på ambient sound så försvinner t.o.m bruset.)

Vet inte om jag fått ett måndagsex eller om det är ett vanligt problem som går att lösa.

Tack på förhand.

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | EVGA GTX 1060 | 16GB DDR4 2400MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |

Laptop: ThinkPad X1 Extreme

Trädvy Permalänk
Bosmang kapawu 👔
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Hm, har onekligen haft lite strul med mina, men det där känner jag inte igen alls. Har ofta mina många timmar utan att det byggs upp något brus på det sättet du beskriver.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 3600 - Prime B450-Plus - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 7 - i5-1035G4 - 8 GB DDR4
▪ Konsol -> Nintendo Switch Lite

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Nov 2011

bara reklamera säkert fått ett måndagsex:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av BrutalSwede:

Införskaffade mig ett par WH-1000XM3 för lite drygt två månader sedan, och har varit supernöjd med dem, förutom ett problem.

Sitter för det mesta på kontoret med dem, och efter en tids användning så börjar ett brus byggas upp i specifikt höger lur. Det kan väl liknas med en öppen bilruta när man kör. Fruktansvärt störigt är det dock och det trycker mot trumhinnan samt förstör allt man lyssnar på. Kör inte ambient sound mode, utan bara NC. (Sätter man på ambient sound så försvinner t.o.m bruset.)

Vet inte om jag fått ett måndagsex eller om det är ett vanligt problem som går att lösa.

Tack på förhand.

Hej!

Jag hämtade mina för två veckor sedan och har samma problem. Läste lite mer om det och det verkar att vara ett återkommande fel på några exemplar. Skall försöka att byta min i dagarna här.

|MB: MSI B350 TOMAHAWK |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix @ 2010Mhz |CPU: Ryzen 1700 @ 3900Mhz |RAM:Corsair Vengeance 16GB LED DDR4 @ 3200Mhz|SSD1: Samsung 750-Series EVO 120GB|SSD2 Kingston UV400 480GB |HDD: 1TB WD Caviar Black |Kylning: be quiet! Pure Rock
|3D MARK :Resultat Time Spy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2009

@BrutalSwede: Hej!

Jag hade exakt samma fel med mina, höger lur börjar brusa och spraka. Problemet kom och gick helt random och omstart löste det bara ibland. Reklammerade och mina nya lurar har aldrig strulat.

AMD R7 3700X@Stock, Asus Strix 240 LC, EVGA 1080 FE, 16 GB G.SKILL Tridentz 3600cl15@3600cl14, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF600 V1, Ghost S1 MKII

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av BrutalSwede:

Tack på förhand.

Har du provat att uppdatera hörlurarna till senaste firmwaren? 4.2.2

Skickades från m.sweclockers.com

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2011

Oj vilket liv det blev i denna tråden helt plötsligt

Skrivet av Segmonsson:

Hej!

Jag hämtade mina för två veckor sedan och har samma problem. Läste lite mer om det och det verkar att vara ett återkommande fel på några exemplar. Skall försöka att byta min i dagarna här.

Skrivet av Haibane:

@BrutalSwede: Hej!

Jag hade exakt samma fel med mina, höger lur börjar brusa och spraka. Problemet kom och gick helt random och omstart löste det bara ibland. Reklammerade och mina nya lurar har aldrig strulat.

Skrivet av cokeman 1337:

Har du provat att uppdatera hörlurarna till senaste firmwaren? 4.2.2

Testade aldrig att uppdatera firmware. Slutade med att jag lämnade in dem till butiken och de skickade iväg dem på felsökning. Efter ett par veckor(!) så fick jag besked om att jag skulle få ett par nya istället. De nämnde aldrig vad det var som var fel, om det ens var något. Har dock inte använt dem så mycket då jag nästan uteslutande suttit i möten på jobbet nu de senaste veckorna, haha.

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | EVGA GTX 1060 | 16GB DDR4 2400MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |

Laptop: ThinkPad X1 Extreme

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001

Nu måste jag hem och testa mina mer upplever inget fel

Skickades från m.sweclockers.com

Samsung 34'' ultrawide curved
Logitech MX master & Logitech g910
Creative SoundBlaster Katana