Plötsligt Captchas Överallt!

Permalänk

Plötsligt Captchas Överallt!

Hej.
Över en natt har exakt alla hemsidor jag besöker börjat använda captchas innan man kommer in på hemsidan. Är likadant på hemdator, mobil och jobbdator. Har andra också upplevt detta?

EDIT: Är detta något nytt som cloudflare börjat med?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

@Cloudstone: haha dom är smarta dom där robotorna

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Har du kört något som anonymiserar dig? Typ ny browser, nytt google-konto eller liknande? Då kan captcha tycka att du behöver bevisa att du inte är en bot

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

@Nioreh83: Nope. Varje gång jag ska gå in på en cloudflare-sida måste jag också stänga av Adblock (orogin), annars vägrar captchan släppa in mig oavsett om jag levererar ett korrekt svar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilka inställningar och filter kör du med i din annonsblockerare? URL till nån sida du inte kan komma åt?
Om det är Firefox du kör med. Är blockering av "fingerprinting" aktiverat i inställningarna? Alternativt privacy.resistFingerprinting i about:config. Avaktivera den i så fall och kolla om det fungerar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du har dynamisk IP kan det hända att din nuvarande IP blivit svartlistad. Kan hända om någon som tidigare haft den IP adressen syslat med olagligheter

Skickades från m.sweclockers.com