[S] eller [B] i9 7980XE + Asus Rog Rampage VI Extreme

Permalänk
Medlem

[S] eller [B] i9 7980XE + Asus Rog Rampage VI Extreme

Såhär lagom till jul när de flestas plånböcker gapar tomma,
passar jag på och kollar intresset..

Sitter med ett X299/18c 36t kit i datorn jag inte kan göra rättvisa. Det visste jag redan när jag skaffade prylarna,
men det är ju riktigt kul att prova på.

Mobon är ett riktigt monster och troligen den bästa för klockers, med myriader av inställningar, så har man tröttnat på att leka med konsumentserien, så kan jag varmt rekommendera steget upp till detta.

Hade behövt låsa in mig 2 veckor i datarummet för att få till en seriös klockning men det kommer inte att ske.

Testat cpu:n i 4,6 på 1,19v , dock med 4 cores på 4,4-4,5 och 1,17-1,18v då de gick lite varmare än de andra.
Låg runt 10450 i C20 då. Detta fixar de flesta med lite erfarenhet på 5 min. Rejäl kylning och nätagg krävs dock. Kör man stock klarar man sig med enkel aio eller större fläktkylare.

99,9% av tiden har det rullat på snällt i std settings.

Ej delid eller lappad.

Inga lådor till varken mobo lr cpu. Inga garantier kvar. Har heller inte alla pinaler som hör till mobon, men ad-wifi antenner och rog ram expansionskortet för extra nvme diskar finns, kanske nåt annat också men det håller jag osagt sålänge.

Föredrar om ngn vill byta sin mobo+cpu mot detta med pengar imellan. Intel 8-9xxx, ryzen 2-3xxx. Minst 6 cores.
Kan även byta komplett med loopen eller mer enl. ök.

Tar bytesförslag via pm.

Vill man köpa det rakt av så tar jag bud i tråden. Kan starta på 8500kr för mobo/cpu.

Säljer bara om det känns rätt och rimligt, har inte ont av att äga det så att säga.Kan komma att avsluta utan att sälja något. Frakta går bra, men jag tar då inte ansvar för transportörens ev misstag och det ska vara betalt och klart i förskott.

Har köpt och sålt mkt här och det finns referenser också.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Inaktiv

Du har PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291781:

Du har PM!

Kul!😊

Permalänk

Slår igång budgivningen. Dock galet dålig timing för min del haha men 8500kr budet med upphämtning, Dock kan jag inte hämta förens efter jul då jag är upptagen med jobb och resor om nu mitt bud är intressant.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem

@Lordkiller: Tackar, jag noterar👍 Har några bytesförslag via pm som jag överväger.

Permalänk
Medlem

Paketet är enligt ök sålt till @Lordkiller .

Tack för visat intresse, avslutar annonsen!