Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Gamestop har meddelat att de börjar stänga ner sina affärer i Sverige under 2020. Från och med 11 december börjar även det bli en del andra begränsningar.

https://gamestopsverige.zendesk.com/hc/sv/articles/3600042298...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon36896:

Jag vet inte om det här tipset passar bäst här eller i Övriga fynd (Mod kan kanske flytta det i så fall?), men man kan återigen välja upp till 2 Halebop startpaket med 20 GB för 0 (noll) kronor om man handlar på Cdon.
Jag såg ingen info om det fanns något minimibelopp för att kunna ta del av erbjudandet, men jag handlade för 175 kronor.
Ingen info finns heller om erbjudandet bara gäller oss som har Cdon+ …

Halebops ordinariepris är 49 kronor.

Edit: verkar endast gälla för varor som säljs av Cdon själva:
https://cdon.se/merchant/cdon

Tack till @Plektrumtrollet för länken!

Skrivet av kf:

@anon36896: Jag testade att lägga till 2 startpaket och sen en billig vara (29 kr) som säljs av CDON och då blev startpaketen 0 kr. Byter jag till en vara som säljs av någon annan butik så får jag betala för startpaketen.

Om jag lägger till två Helebop SIM-kort visas de som 0 kr vardera, men SIM-korten får sin egen separata leverans och det kostar 29 kr. Det skulle vara 14,5 kr per SIM. Får CDON-medlemmar gratis leverans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Fractal Design Prisma AL-14 140mm ARGB PWM 3-Pack
399kr inkl frakt.
Dagens lucka på Inet.

https://www.inet.se/produkt/5322807/fractal-design-prisma-al-...

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5107670
Tidigare all low: 549kr

https://i.imgur.com/4VrutJu.png

Lönt att tipsa om slutsålda saker?_?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Lönt att tipsa om slutsålda saker?_?

Gissningsvis var den inte slut när länken gjordes?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Lönt att tipsa om slutsålda saker?_?

Det fanns endast 15 st, sålde slut ganska fort.

Skrivet av 1Z3C0LD:

Gissningsvis var den inte slut när länken gjordes?

Precis!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag tryckte in samma minut, men visst.

E: Såg nu att det var 10.02 och inte 11.02.
My bad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Lönt att tipsa om slutsålda saker?_?

Ska komma ihåg det nästa gång jag tipsar om vara med begränsad tillgänglighet.
Nu fanns det ju förvisso 14st kvar när jag skrev inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Ska komma ihåg det nästa gång jag tipsar om vara med begränsad tillgänglighet.
Nu fanns det ju förvisso 14st kvar när jag skrev inlägget.

Nej, klart man ska tipsa när det är begränsad tillgänglighet också. Jag som såg fel på klockan bara, vilket jag är ledsen för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Nej, klart man ska tipsa när det är begränsad tillgänglighet också. Jag som såg fel på klockan bara, vilket jag är ledsen för.

Ingen skada skedd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Super Älg:

Om jag lägger till två Helebop SIM-kort visas de som 0 kr vardera, men SIM-korten får sin egen separata leverans och det kostar 29 kr. Det skulle vara 14,5 kr per SIM. Får CDON-medlemmar gratis leverans?

Nej.
Frakten är fri vid köp över 100 kronor om du har Cdon+ (kostar 299 kr/år, men brukar kunna köpas betydligt billigare i form av koder på Tradera).
Info om övriga fraktkostnader finns på Cdons sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kf:

@da-li: Jag testade att lägga till 2 startpaket och sen en billig vara (29 kr) som säljs av CDON och då blev startpaketen 0 kr. Byter jag till en vara som säljs av någon annan butik så får jag betala för startpaketen.

Bara att testa om man ändå köper något på CDON,
den här dealen fanns ju för 1.5 år sedan och jag blev så glad i september när jag lyckades aktivera korten trots att jag missat deadline...
Sedan köpte jag en PSU från Inet på singles day med 11% rabatt och fick in två halebop kort också så det kan fungera även för 3.e part.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pacc:

Bara att testa om man ändå köper något på CDON,
den här dealen fanns ju för 1.5 år sedan och jag blev så glad i september när jag lyckades aktivera korten trots att jag missat deadline...
Sedan köpte jag en PSU från Inet på singles day med 11% rabatt och fick in två halebop kort också så det kan fungera även för 3.e part.

De är perfekta att ha med när man åker på semester och de funkar även i andra EU-länder!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av draanexle:

Jo, hade det bara varit telefonen så skulle mitt intresse inte fångas.

Men iom att det är med bose hörlurar som jag ändå har intresse för så kan man ju ge det ett försök iallafall.

Vad menar du med deras UI? Är det stor skillnad på deras mot en vanlig android?
Vad menas med soc?

Är ej särskilt insatt i just mobiltelefoner. Typ haft två stycken senaste 8 åren eller något sådant galet.

Skickades från m.sweclockers.com

Xiaomi har lagt deras eget "skin" på Android 10, jag har dock inte testat senaste MIUI 11 som ska vara lite mer avskalat. Finns massor YT-videos ifall man vill grotta ner sig.

Soc=System on a chip, dvs. gpu, cpu osv. Snapdragon 730G som sitter i Xiaomi Note 10 presterar ungefär hälften så bra som Snapdragon 855/855+ som sitter i ex. Oneplus 7-telefonerna. Det ska dock sägas att en 730G fungerar alldeles utmärkt till vanlig surf, spel osv, men den är lite segare när man tar högupplösta bilder, spelar tunga spel osv.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Är det någon här som vet när det går att köpa Battlefield V igen för 119 kr på CDON?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filidutten:

Är det någon här som vet när det går att köpa Battlefield V igen för 119 kr på CDON?

Hur skulle någon kunna veta det?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av filidutten:

Är det någon här som vet när det går att köpa Battlefield V igen för 119 kr på CDON?

32 december kommer erbjudandet!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Hur skulle någon kunna veta det?

Ja men annonsen var uppe länge och man kunde lägga den i kassan så blev man irriterad när det stod tillfälligt slut :/ det kanske var för bra för att vara sant.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av filidutten:

Är det någon här som vet när det går att köpa Battlefield V igen för 119 kr på CDON?

Det enklaste är väl att fråga Cdon …?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

@prpx: PFC kör med mastercards kurs, utan eget påslag så kolla direkt på mastercards hemsida. Vet inte om mastercard lägger på något över helgen. Revolut kör med "interbank" så helt utan några påslag, förutom helg då det är ett procentuellt påslag.

Mastercards kurs verkar ligger 1.3% över interbank om jag har räknat rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Xiaomi har lagt deras eget "skin" på Android 10, jag har dock inte testat senaste MIUI 11 som ska vara lite mer avskalat. Finns massor YT-videos ifall man vill grotta ner sig.

Soc=System on a chip, dvs. gpu, cpu osv. Snapdragon 730G som sitter i Xiaomi Note 10 presterar ungefär hälften så bra som Snapdragon 855/855+ som sitter i ex. Oneplus 7-telefonerna. Det ska dock sägas att en 730G fungerar alldeles utmärkt till vanlig surf, spel osv, men den är lite segare när man tar högupplösta bilder, spelar tunga spel osv.

Hmm..

Jag har ju en äldre telefon just nu så vad som helst kommer ju vara en brutal uppgradering. Det är främst att man får telefonen samt bose hörlurarna som lockade mig.

Men det är ju öppet köp så får väl öppna försiktigt och testa i hemmet för att se om det känns värt pengarna.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Lenovo Y27q-20 / 27" / IPS / 1440p / HDMI,DP / 1ms / 165Hz / Justerbar / FreeSync / VESA
4990 kr

En av artiklarna i Dagens julkalender hos Webhallen.

https://www.webhallen.com/se/product/308950-Lenovo-Y27q-20-27...

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5174145
Tidigare varit ner på samma (BF19). Notera att det är problem med nVidia Pascal + denna skärm och Gsync.

Amen vafan. Hade fliken uppe, skulle gå o göra lite saker, kom tillbaka och så var priset höjt till deras vanliga.

Får väl se om det kommer något kul på mellandagsrean I guess.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

@draanexle: Du har ett GTX 1070 ser jag i sig. Skulle rekommendera att kosta på dig en https://www.inet.se/produkt/2215350/lg-27-ultragear-27gl850-q... isåfall. Skärmen ifråga får black screen om man kör den i Gsync med nVidia pascalkort i flera spel. Dvs. den slocknar helt, slumpvis, och håller sig avstängd i allt från 2 till 10 sekunder. Jag köpte en men reklamerade köpet.

Många fler gjorde samma sak. Se Swec tråden: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1568557-lenovo-legion-...
Personligen orkar jag inte tråkiga "fixar" som "kanske" fungerar för en så pass dyr skärm. Det var i helhet en otroligt tråkig upplevelse. Men fin skärm i övrigt, samma panel i LG skärmen jag länkade ovan. LG-skärmen har sänkts till 5890 nyligen hos Elgiganten, och jag ringde deras kundtjänst om detta och personen jag pratade med var "ganska säker" på att den skulle sänkas i mellandagarna.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

@draanexle: Du har ett GTX 1070 ser jag i sig. Skulle rekommendera att kosta på dig en https://www.inet.se/produkt/2215350/lg-27-ultragear-27gl850-q... isåfall. Skärmen ifråga får black screen om man kör den i Gsync med nVidia pascalkort i flera spel. Dvs. den slocknar helt, slumpvis, och håller sig avstängd i allt från 2 till 10 sekunder. Jag köpte en men reklamerade köpet. Många fler gjorde samma sak. Se Swec tråden: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1568557-lenovo-legion-...
Personligen orkar jag inte tråkiga "fixar" som "kanske" fungerar för en så pass dyr skärm.

Ahaja. Aja, kanske lika bra att jag inte lade ett köp på den då.

För närvarande så testar jag dessa två skärmar:

1440p 144hz - https://www.inet.se/produkt/2213865/acer-27-nitro-xv272up-wqh...

Betalade 4290kr

1080p 144hz - https://www.webhallen.com/se/product/289935-AOC-C24G1-23-6-VG...

Betalade 1849 kr

Lite osäker på om det är något att ha / spara dock. Vill ju se till att jag får en vettig skärm liksom. AOC är bra, men känns på något sätt onödigt att köpa en 1080p skärm ny nu liksom. Även om priset är OK.

Har bytt runt GPU en del sistone, men köpte begagnad 1070 här på SweC och den funkar fint för de spel jag spelar - både på 1080p och 1440p.

Men funderar på att byta upp mig nästa nvidia Gen om det är vettigare prestanda/specs för priset då RTX line-up är mindre lockande.

Uppskattar gärna feedback på skärmvalet då jag är redigt osäker hah.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Ahaja. Aja, kanske lika bra att jag inte lade ett köp på den då.

För närvarande så testar jag dessa två skärmar:

1440p 144hz - https://www.inet.se/produkt/2213865/acer-27-nitro-xv272up-wqh...

Betalade 4290kr

1080p 144hz - https://www.webhallen.com/se/product/289935-AOC-C24G1-23-6-VG...

Betalade 1849 kr

Lite osäker på om det är något att ha / spara dock. Vill ju se till att jag får en vettig skärm liksom. AOC är bra, men känns på något sätt onödigt att köpa en 1080p skärm ny nu liksom. Även om priset är OK.

Har bytt runt GPU en del sistone, men köpte begagnad 1070 här på SweC och den funkar fint för de spel jag spelar - både på 1080p och 1440p.

Men funderar på att byta upp mig nästa nvidia Gen om det är vettigare prestanda/specs för priset då RTX line-up är mindre lockande.

Uppskattar gärna feedback på skärmvalet då jag är redigt osäker hah.

Jag är absolut ingen expert när det kommer till skärmar, det har jag Laxpudding här på swec till Men det jag sett med mina egna ögon på Lenovo skärmen så var den fenomenal bildmässigt och med Gsync var den ypperlig. Då kommer jag från en Benq XL2420T med TN panel. Så i och med att LG skärmen jag nämnde tidigare använder samma panel som Lenovo-skärmen känns det för mig som ett säkert kort då jag förväntar mig att den har samma otroliga bild och lika fint fungerande Gsync, men slipper problemen med blackscreen och backlight bleeden som flera upplevde hos Lenovon. Så där kommer åtminstone jag att lägga mina pengar. Tyckte att mitt 1070 drev spelen väldigt bra i lagom upplösnignar också, i synnerhet med Gsync och det tyngsta jag spelade var RDR2.

Kändes lyxigt med en tunn panel och så tunna kanter på skärmen också.

Är själv beredd att lägga strax under 6k på min skärm så därför avvaktar jag tills LG:n droppar till prispunkten som Elgiganten hade den på alldeles nyligen.

Vad saknar du specifikt hos Acern, om jag får fråga? Håller med om att 1080p inte känns som ett alternativ i dagsläget.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Jag är absolut ingen expert när det kommer till skärmar, det har jag Laxpudding här på swec till Men det jag sett med mina egna ögon på Lenovo skärmen så var den fenomenal bildmässigt och med Gsync var den ypperlig. Då kommer jag från en Benq XL2420T med TN panel. Så i och med att LG skärmen jag nämnde tidigare använder samma panel som Lenovo-skärmen känns det för mig som ett säkert kort då jag förväntar mig att den har samma otroliga bild och lika fint fungerande Gsync, men slipper problemen med blackscreen och backlight bleeden som flera upplevde hos Lenovon. Så där kommer åtminstone jag att lägga mina pengar. Tyckte att mitt 1070 drev spelen väldigt bra i lagom upplösnignar också, i synnerhet med Gsync och det tyngsta jag spelade var RDR2.

Kändes lyxigt med en tunn panel och så tunna kanter på skärmen också.

Är själv beredd att lägga strax under 6k på min skärm så därför avvaktar jag tills LG:n droppar till prispunkten som Elgiganten hade den på alldeles nyligen.

Vad saknar du specifikt hos Acern, om jag får fråga? Håller med om att 1080p inte känns som ett alternativ i dagsläget.

Närå, tycker det mest bara är kul att bolla runt lite funderingar liksom.

Ang: acern - Det är väl mest att jag inte är lika insatt i just skärmar som jag är när det kommer till datorkomponenter så jag är lite mindre erfaren på den biten.

Sen så är det lite klumpigare att testa skärmar än mindre hårdvara om man skall lämna tillbaka saker osv

Acern är iofs 27" och det känns som om det är lite för stort utan att ha curved på den, iallafall när jag har aoc c24g1 bredvid som är curved på 24" som upplevs som ganska så behagligt.

Spelar ju för det mesta Rocket League när det kommer till spel där jag bryr mig om hög Hz och då är det viktigt med att kunna se runtomkring utan större problem.

Mellandagsrean kommer ju iofs snart den med, så man kanske ska lämna tillbaka Acern för stunden och läsa mer om skärmar så att jag blir nöjd med mitt köp. Acern blev lite av ett spontanköp när jag väl var i butik så haha.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Verkar vara borta nu, ser också ut som en fyndvara. En så pass nedsatt fyndvara får man nästan räkna med att den har något problem, t.ex. döda pixlar, eller hur?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Verkar vara borta nu, ser också ut som en fyndvara. En så pass nedsatt fyndvara får man nästan räkna med att den har något problem, t.ex. döda pixlar, eller hur?

Elfynd som hemsida säljer produkter som har skadat emballage.

De köper in produkter med skadade emballaget och testar de innan försäljning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av kf:

@da-li: Jag testade att lägga till 2 startpaket och sen en billig vara (29 kr) som säljs av CDON och då blev startpaketen 0 kr. Byter jag till en vara som säljs av någon annan butik så får jag betala för startpaketen.

Verkar inte vara så enkelt. Le en vara för för 200kr i korgen, men då skulle jag få betala för Halebop-paketen. Provade sedan en annan vara för 35kr och då fick jag dm gratis. Båda varorna säljs av cdon så jag mailade dem och frågade om det fanns fler regler.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Naki:

Verkar inte vara så enkelt. Le en vara för för 200kr i korgen, men då skulle jag få betala för Halebop-paketen. Provade sedan en annan vara för 35kr och då fick jag dm gratis. Båda varorna säljs av cdon så jag mailade dem och frågade om det fanns fler regler.

Jo, det här var rörigt.
Någon får fråga Cdon ...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av draanexle:

Elfynd som hemsida säljer produkter som har skadat emballage.

De köper in produkter med skadade emballaget och testar de innan försäljning.

Skickades från m.sweclockers.com

Elfynd är grymt bra!
Se till exempel mitt inlägg från i somras:
#17998512
Jag har dessutom handlat från dem fler gånger.