Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Ja, hur funkar amazon video i Sverige egentligen,
Hittade inget som fungerade att se senast jag provade.

Men jag såg nyss good omens på 'normalt' vis - passar för alla åldrar.

Funkar utmärkt med ibyggda appen i min LG tv eller casta via mobilen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Mindre än 36 timmar tills säsong 4 har premiär. Peppat upp mig med att kika på seriens intro när jag kommit hem från jobbet flera dagar den här veckan - "episkt" är ett ord man skall vara sparsam med, men hujedamig vad bra det introt är

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Relik 📜

Kan bli några avsnitt i helgen! Vet att @Gustav Höglund och @Epic redan är igång. Jag kanske fastnade i Sea of Thieves.. 😇

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Vore det inte för att man blev lite sen ifrån jobbet idag så hade jag kanske orkat med ett eller två avsnitt till, men är snart klar med ep05.

utan att säga för mycket så tycker jag att serien håller fortfarande rätt bra. Men får se om man hinner och orkar ta sig igenom alla avsnitt innan helgen är slut

Permalänk
Medlem

Jösses! Hade helt missat att det dragit igång igen. Fan va kul! Har väntat länge på det här.

Permalänk
Medlem

Expanse klart bästa sci-fi serie på länge !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Nä Amazon prime har inte fixat buggen där jag bara kan välja Dansk undertext både på min xbox och nvidia shield, är så på de mesta filmerna och serierna där. Kan inte ha så hög volym att jag klarar mig utan text tyvärr. Så jag kan inte se nya sesången om jag inte tankar skiten olagligt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

kul! en av de roliga scifi serierna atm.

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Expanse klart bästa sci-fi serie på länge !

Skickades från m.sweclockers.com

Kan bara instämma. Det väldigt få som verkar känna till den. Pratar jag om serien för vänner och kollegor är det i princip ingen som hört talas om den. SVT borde plocka upp den, så den fick lite mer spridning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Expanse klart bästa sci-fi serie på länge !

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, även om första säsongen inte var någon höjdade, första halvan av säsong 1 är bland det sämsta jag sett i sci-fi-väg, såg den, la ner serien ett par år och kom tillbaka efter att jag sett något youtube-klipp som hade listat serien som bra...oväntad kvalitetsvändning måste jag säga.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

Jag har läst alla böckerna och gillat dom oerhört mycket men har väldigt svårt för serien. Jag har visserligen bara kollat första säsongen, blir den bättre efter det?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av KingCobra:

Funkar utmärkt med ibyggda appen i min LG tv eller casta via mobilen.

Så det går att casta nu? Gick inte för 6 månader sedan när jag testade.

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot nya säsongen. Det finns ju inte direkt mycket nyproducerad rymd Sci-Fi i klass med The Expanse :]

Permalänk
Medlem

Har inte sett klart alla avsnitt från föregående säsonger än, så har extra att se fram emot. Utmärkt serie som jag är glad över att ha bidragit till att rädda när den skulle läggas ner.

Skrivet av DavidtheDoom:

@emilakered jag kan rekommendera böckerna. Rätt mycket bättre än serien även om många föredrar att konsumera media via serier och film.

Vet inte hur exalterad jag är över amazon prime tyvärr...

Skickades från m.sweclockers.com

"Kolla hos en vän"

Kan du rekommendera en bra utgåva av böckerna?

Permalänk
Medlem

Galet bra serie. Blir dock dyra avsnitt, den dåliga impulskontrollen gör ju att man ramlar in på RSI efter varje avsnitt och tok köper .jpg´s

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem

Upptäckte denna i början på året och jag var helt fast efter första episoden. Har börjat titta på säsong fyra idag och det är ingen brist på action.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baradet Funkar:

Kan bara instämma. Det väldigt få som verkar känna till den. Pratar jag om serien för vänner och kollegor är det i princip ingen som hört talas om den. SVT borde plocka upp den, så den fick lite mer spridning.

SVT sända nått sevärt, du måste skämta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

Håller med, även om första säsongen inte var någon höjdade, första halvan av säsong 1 är bland det sämsta jag sett i sci-fi-väg, såg den, la ner serien ett par år och kom tillbaka efter att jag sett något youtube-klipp som hade listat serien som bra...oväntad kvalitetsvändning måste jag säga.

Första säsongen var risig, men knappast bland det sämsta i tv-serie sci-fi som finns. Medelmåttig start som svängde om till riktigt bra andra säsongen.

Netflix hade en chans att ta över serien då de hade streamingrättigheterna och pengarna, men trodde inte på den. Dåligt val av Netflix. The Expanse är långt bättre än alla andra sci-fi serier som Netflix producerat hittills. Netflix har en del inköpt som är bra dock, typ klassiska Star Trek.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Äntligen. Nu blir det binge

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Verkar som dom haft obegränsad SFX budget :). Jag klagar inte!

Bok 5/6 är ju de bästa så hoppas på minst 2 season till.

Edit: nya star wars serien ser billig ut i jämförelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Hjälpsam

Har inte ens sett S3, var gör man det Amazon Prime?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Har inte ens sett S3, var gör man det Amazon Prime?

Jupp. Tror dom har alla avsnitt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur nästan alla verkar ha så svårt med iallafall delar av första säsongen.

Jag var rädd att fortsätta titta efter de första avsnitten och att sätta igång med säsong 2 tog ett jädra tag. Det kunde ju omöjligen fortsätta så fantastiskt bra.

Skulle ha haft någonting i stil med de första avsnitten av säsong 1 som pågick... för evigt. "Veckans inblick" i den världen eller nåt. Fast visst hade jag blivit otålig att få reda på vad som hände med den här storyn.

Hade inte förstått att hela säsong 4 var släppt. Såg första igår och suckade över att behöva vänta på avsnitt två. Då är den här natten körd då

Permalänk
Medlem

Bästa sci-fi ever. Inne på näst senaste boken just nu. Blir att streckkolla imorgon söndag när man är ledig måndag 👌

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Sötast

Har glömt bort namnet på denna jäveln 2 gånger redan så skriver här för att hitta den

Permalänk
Medlem

Blir att titta på S4 under julledigheterna. Helt klart en av mina favoritserier. Hoppas verkligen Amazon är modiga nog att avsluta serien, alltså följa bokserien till sitt slut. Bok 9 som är den sista planeras att släppas under 2020

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Jag tycker senaste säsongen var lite platt och saknade de intriger som tidigare omgett serien.
Jag hoppas säsong 5 blir bättre.

Permalänk
Medlem

Now what?

Happ!
Vad gör man nu när det inte finns fler avsnitt att kolla på? :<

Edit:
Man märker att det är lite annorlunda upplägg vid produktion, men tycker det fortfarande håller hög kvalité.

Permalänk
Medlem

Vore mer skoj om det fanns på Netflix istället

Permalänk
Discokungen

Jag plöjde hela säsongen igår och idag för jag fastnade så hårt. Riktigt bra! De har bara ökat i produktionsvärde, hur de skriver serien och skådespelarinsatserna. Rekommenderas!

Böckerna rekommenderas också. Mer detaljerade och lite annan story än serien. Skiljer mest småsaker dock!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Så underbar serie. Det bästa i sci fi väg som går nu.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer