Steams vinterrea är igång

Permalänk
Melding Plague

Steams vinterrea är igång

I samma veva som Steam erbjuder rabatterade spel bjuder Epic Games Store på strategispelet Into the Breach.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas reformen av Age of Empires går på rea, varit riktigt sugen på att köpa samt spela det.

https://store.steampowered.com/app/1017900/Age_of_Empires_Def...

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Phew! Tur att det var tydligt med år 2020! Ett okänt antal års rea hade ju vart för bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nämen så passande precis idag när jag fyller år 🥳👌.
Hoppas man hittar något skoj!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Lär nog bli noll köp på Steam som vanligt. Precis börjat ladda ner Phoenix Point via Game Pass (släpptes på Game Pass PC idag), så får bli mitt val ikväll.

Permalänk
Medlem

Blir nog inga köp, men jag gissar på att det kommer vara ett event, och det kommer jag nog delta i.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Under Epic Games Stores rea får man en kupong värd $/€10 som kan användas på valfritt spel som kostar €14.99 eller mer (efter eventuella övriga rabatter). Man får en ny kupong så fort man använt sin gamla.
Man kan då exempelvis köpa Outer Wilds (€20.99) för 120:- och därefter alldeles nysläppta och jättelöjliga Wattam för 60:-, eller Borderlands 3 för 324:-, RDR2 för 425:- och så vidare.

Eller så sitter man på sina händer och köper inga fler spel förrän man spelat igenom sin hög med gamla titlar som ligger och väntar

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av twit:

Under Epic Games Stores rea får man en kupong värd $/€10 som kan användas på valfritt spel som kostar €14.99 eller mer (efter eventuella övriga rabatter). Man får en ny kupong så fort man använt sin gamla.
Man kan då exempelvis köpa Outer Wilds (€20.99) för 120:- och därefter alldeles nysläppta och jättelöjliga Wattam för 60:-, eller Borderlands 3 för 324:-, RDR2 för 425:- och så vidare.

Eller så sitter man på sina händer och köper inga fler spel förrän man spelat igenom sin hög med gamla titlar som ligger och väntar

Satisfactory är ett spel värd att nämnas med, 16,99 euro med kupong är inte illa.

Funderar lite på Control. Men vänta nog lite till med den tror jag.

Permalänk
Medlem

Vafan, gaben.tv verkar inte längre vara uppe och snurra. Får slänga in klippet här istället så alla kommer in i rätt andakt:
https://www.youtube.com/watch?v=k5Pz_K_e9ys

Håll i plånböckerna gott folk, för nu åker vi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Vafan, gaben.tv verkar inte längre vara uppe och snurra. Får slänga in klippet här istället så alla kommer in i rätt andakt:
https://www.youtube.com/watch?v=k5Pz_K_e9ys

Håll i plånböckerna gott folk, för nu åker vi!

Den rean är bara ca 7 år för sent

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Nämen så passande precis idag när jag fyller år 🥳👌.
Hoppas man hittar något skoj!

Grattis !

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem

Star Wars Jedi: Fallen Order, vad tror ni? Bara att se sig i stjärnorna efter en rea på det? Jag är hoppfull, det var ju rea på rdr2 inte alls länge efter att det hade släppts på Steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@AMD-FX: haha ja, men jag brukar dra igång den där låten varje gång det är rea för att tagga igång

Permalänk
Medlem

Greenmangaming har också rea https://www.greenmangaming.com/winter-sale/

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Lär nog bli noll köp på Steam som vanligt. Precis börjat ladda ner Phoenix Point via Game Pass (släpptes på Game Pass PC idag), så får bli mitt val ikväll.

Nästan så att man skäms. Phoenix Point, Outer worlds, Gears 4-5, Metro Exodus, Planetfall, AoE Definitive, Wasteland, Kingdom come mm för ynka 10kr alt 45 kr månaden!

Permalänk
Medlem

Bara jag som får upp att Dark Souls Remastered är 100% off - $0.01? Sen när man går in och kollar så finns ingen köpknapp. Måste vara en bugg?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

Grattis !

Tackar!
Känns lite mer speciellt när man trots allt fyller 30år

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Witcher 1 och Witcher 2 för 40kr totalt blev det. Det får räcka

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TuHack:

Nästan så att man skäms. Phoenix Point, Outer worlds, Gears 4-5, Metro Exodus, Planetfall, AoE Definitive, Wasteland, Kingdom come mm för ynka 10kr alt 45 kr månaden!

Ja verkligen! Jag funderade själv på att bunkra upp 3 år men känns som rena rånet redan för 45kr/månad. Känns lite för bra helt enkelt, har svårt att se att tjänsten förblir lika bra i tre år framåt. Ska vara om MS och partner verkligen tycker att tjänsten fungerar så bra som den gör och fortsätter.

Väldigt lite spelköp med just Game Pass för mig. De spel jag köper är nästan uteslutande på Switch. Och de spel som finns på PC men inte Game Pass dyker ofta förr eller senare upp just där. Samt flera nya stortitlar och då redan första dagen.

Lite ont om tid att hinna spela allt bara. Men bara imorrn kvar, sen är det julledigt för min del iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av nQah:

Star Wars Jedi: Fallen Order, vad tror ni? Bara att se sig i stjärnorna efter en rea på det? Jag är hoppfull, det var ju rea på rdr2 inte alls länge efter att det hade släppts på Steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Fallen Order kostar 40€ på Epic Games Store om du använder 10€ kupongen alla får

Permalänk

Telltales The Walking Dead Definitive Series (Alla säsonger) på Epic Games Store för 25€ (15€ med kupongen)

I princip enda stället där man kan köpa alla säsonger just nu. Underlättar rejält om man planerar att spela igenom hela serien och vill importera sparfilerna mellan säsongerna.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Wolcen, Uboat, Sekiro, Generation Zero och Everspace

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

ljummen rea med en massa överpriser, sista bra rean var typ 2013.

Permalänk
Medlem

Into the Breach är ett fantastiskt litet spel. Ge det en chans ni som kan!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Serenity now

Permalänk

Köpte Wandersong nu jäklar ska här sjungas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Wolcen, Uboat, Sekiro, Generation Zero och Everspace

Hur artar sig Wolcen? Jag har följt utvecklingen sporadiskt sedan kickstartern, men inte känt mig manad att lägga pengar på det tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Enda inköpet på årets reor blev slay the spire från GOG

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RevolutionBruce:

Fallen Order kostar 40€ på Epic Games Store om du använder 10€ kupongen alla får

Tack för tipset

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

3d mark för under femtilappen

Permalänk
Medlem

Epic games rea är ju riktigt epic tack vare 10 euro kupongen.

T.ex.
Metro exodus för typ 100kr
Ghost recon break point 150kr
Assassins creed. Odyssey 150kr
Control 300kr
Red dead redemtion 2 400kr