Steams vinterrea är igång

Permalänk
Medlem

Fallen order tar man en månad Origin access premium för att dra igenom...=)

Permalänk

Jag sökte på Into The Breach i "Epic game launcher" men hittade inget :/ Tur att det gick att hitta via google och sen läggga till i Expi game launchern (gratis just nu).

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Epic games rea är ju riktigt epic tack vare 10 euro kupongen.

T.ex.
Metro exodus för typ 100kr
Ghost recon break point 150kr
Assassins creed. Odyssey 150kr
Control 300kr
Red dead redemtion 2 400kr

Samt as origin för 50 lappen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Age of empire är ju ett måste ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

3d mark för under femtilappen

Det där var ju ett riktigt kasst spel

Permalänk
Medlem

Nu när jag loggade in på steam så har jag helt plötsligt -800 julpoletter.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nQah:

Star Wars Jedi: Fallen Order, vad tror ni? Bara att se sig i stjärnorna efter en rea på det? Jag är hoppfull, det var ju rea på rdr2 inte alls länge efter att det hade släppts på Steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Köp Origin Premier för 149kr istället och avsluta abonnemanget direkt, då har du 30 dagar att spela igenom det. Tog mig en vecka totalt att spela igenom spelet (ca 20 timmars speltid), spelet är riktigt kort och är inte värt AAA-pengar enligt min mening och har ingen replay-value för min del.

Permalänk
Medlem

Passar på och köper som jag aldrig kommer vidröra ens.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Knep både Ace Combat 7 och Ion Fury. Ska bli kul att sätta tänderna i efter julen.

Permalänk
Medlem

Bara blivit Deliver Us The Moon
Varit sugen på det ett tag så nu fick det bli ett köp!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Ska nog köpa VR spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ska nog köpa VR spel

Skickades från m.sweclockers.com

Kan rekommendera Eleven: Table Tennis. Var väldigt längesedan jag spelade det eftersom att den nya soffan inte tillåter mig att röra mig lika fritt men det är ett förbannat roligt spel!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Kan rekommendera Eleven: Table Tennis. Var väldigt längesedan jag spelade det eftersom att den nya soffan inte tillåter mig att röra mig lika fritt men det är ett förbannat roligt spel!

Tack för tipset

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Försöker börja spela lite vid tvn med handkontroller. Köpte Giana Sisters och Spelunky när jag blev medlem i GOG. Men de fungerar inte så bra på min lilla HTPC-NUC, krashar! Och eftersom de är på GOG och inte steam kan jag ju inte streama de från min huvuddator.

Jag är ute efter enkla spel, typ plattform, äventyr, zelda, giana sisters, kanske två pers. Gärna inte detta mörka eller konstiga grafiken som är så populärt nu för tiden, mer klassiskt är bättre. På steam eller gog eller något.

Har någon något tips till mig? Tänkte passa på nu när det är vinterrea men har svårt att hitta några spel som ser bra ut.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Har det ens kommit något spelvärt alls på sistone?
För känslan att det mest är massa ointressant skåpmat och att alla bra releaser skjutits upp till 2020.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lagers:

Försöker börja spela lite vid tvn med handkontroller. Köpte Giana Sisters och Spelunky när jag blev medlem i GOG. Men de fungerar inte så bra på min lilla HTPC-NUC, krashar! Och eftersom de är på GOG och inte steam kan jag ju inte streama de från min huvuddator.

Jag är ute efter enkla spel, typ plattform, äventyr, zelda, giana sisters, kanske två pers. Gärna inte detta mörka eller konstiga grafiken som är så populärt nu för tiden, mer klassiskt är bättre. På steam eller gog eller något.

Har någon något tips till mig? Tänkte passa på nu när det är vinterrea men har svårt att hitta några spel som ser bra ut.

Mitt enkla tips är väl att det nog ändå går att strömma GOGspel via Steam ;).

Jag har steams streaming-app i TVn och där går jag in i Steam streaming. Väl i Big picture mode väljer jag stäng av (högst upp till höger) men istället för att avsluta strömningssessionen så väljer jag bara exit big picture mode.
Sådär ja. Nu strömmas allt på datorn. Skrivbordet är väl där man landar. Men det är bara att starta upp nå annat spel från annan streamingklient då om man så önskar. Jag har själv spelat igenom hela Mutant year zero med steams stremingapp när jag har spelet enkom på Epic launcher.

Det går säkert att lägga in genvägar till spelen för olika launchers direkt i steam också och på så vis går de att nås direkt i steam big picture mode.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

@twit: Subnautica Below Zero för 7€ och Unknown Worlds får mer pengar än vad som skulle få av en säljning på Steam, man tackar.

Permalänk
Medlem

Funderar på att dra till på expansion pass till deadfire.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Mitt enkla tips är väl att det nog ändå går att strömma GOGspel via Steam ;).

Jag har steams streaming-app i TVn och där går jag in i Steam streaming. Väl i Big picture mode väljer jag stäng av (högst upp till höger) men istället för att avsluta strömningssessionen så väljer jag bara exit big picture mode.
Sådär ja. Nu strömmas allt på datorn. Skrivbordet är väl där man landar. Men det är bara att starta upp nå annat spel från annan streamingklient då om man så önskar. Jag har själv spelat igenom hela Mutant year zero med steams stremingapp när jag har spelet enkom på Epic launcher.

Det går säkert att lägga in genvägar till spelen för olika launchers direkt i steam också och på så vis går de att nås direkt i steam big picture mode.

Det där måste jag ju prova, och om det finns en app till min nya LG OLED C9 också. Tack så mycket för tipset! Får jag leka lite om jag får igång det med tvn eller med NUCen. Och som du säger kan det kanske gå att lägga till spelen i steam också och få ut dom den vägen.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Fick blir GTA V på Steam!
Köpte det till PS3an när det kom, men tyckte att priset vid släpp på PC var alldeles för högt, speciellt när man redan köpt det en gång... 14,99€ kändes lite mer hanterbart.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Lär nog bli noll köp på Steam som vanligt. Precis börjat ladda ner Phoenix Point via Game Pass (släpptes på Game Pass PC idag), så får bli mitt val ikväll.

Jag älskar Xcom2, hur kan jag ha missat Phoenix Point, det ser ju riktigt kul ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppleMuffin:

@twit: Subnautica Below Zero för 7€ och Unknown Worlds får mer pengar än vad som skulle få av en säljning på Steam, man tackar.

Tack till dig också som påminde mig om Subnautica Below Zero, gillade verkligen första spelet och hade tänkt köpa below zero vid något tillfälle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Försöker börja spela lite vid tvn med handkontroller. Köpte Giana Sisters och Spelunky när jag blev medlem i GOG. Men de fungerar inte så bra på min lilla HTPC-NUC, krashar! Och eftersom de är på GOG och inte steam kan jag ju inte streama de från min huvuddator.

Jag är ute efter enkla spel, typ plattform, äventyr, zelda, giana sisters, kanske två pers. Gärna inte detta mörka eller konstiga grafiken som är så populärt nu för tiden, mer klassiskt är bättre. På steam eller gog eller något.

Har någon något tips till mig? Tänkte passa på nu när det är vinterrea men har svårt att hitta några spel som ser bra ut.

Owlboy 40% på både steam och GOG
Spellunky 80% på både steam och GOG
Shovel knight Inte med på reorna nu men kan vara intressant ändå eller på nästa rea
Alla ovanstående går att spela på allt som är kraftfullare än en potatis

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

Owlboy 40% på både steam och GOG
Spellunky 80% på både steam och GOG
Shovel knight Inte med på reorna nu men kan vara intressant ändå eller på nästa rea
Alla ovanstående går att spela på allt som är kraftfullare än en potatis

Tack för tipsen! Owlboy verkar lovande! Blir nog ett köp där på Steam! Spelunky provade jag lite, men ljudet fungerade inte av någon anledning på Nucen. Kändes inte heller så jättekul de 20 minuter jag spelade, men kanske kommer in i det.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Kollade genom lite men hittade inte mycket som var värt att betala för

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

Control och Tetris Effect har det blivit för mig med 10 euro kupongerna. Har ett par spel till jag är sugen på men blir att vänta och se om de dyker upp bland gratisspelen. Touryst och Broforce till Switch.

Funderar på Terminator: Resistance, Blade Runner, Children of Morta och Dusk på GOG. Funderar även på Life is Strange 2 på Steam men inväntar nog eventuell Game Pass där. Byte av huvudpersoner samt episodformatet är inte så tilltalande. Men spelet är ju klart nu, äntligen, efter ett drygt år.

Skrivet av Bankai:

Jag älskar Xcom2, hur kan jag ha missat Phoenix Point, det ser ju riktigt kul ut!

Verkligen!
Jag har tappat bort spelet i all spelnyhetsrapportering men har blivit påmind av en XCOM-älskande kollega som tur är.