Hur står det till med Huawei ?

Permalänk

Hur står det till med Huawei ?

Min sambo ska köpa ny telefon och har fått ett bra erbjudande på huawei p30.
Vågar hon köpa den? Kommer den ha stöd under två års bindningstid ?

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Min sambo ska köpa ny telefon och har fått ett bra erbjudande på huawei p30.
Vågar hon köpa den? Kommer den ha stöd under två års bindningstid ?

Stöd för vad? Den har google play. Är det det du undrar över?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Min sambo ska köpa ny telefon och har fått ett bra erbjudande på huawei p30.
Vågar hon köpa den? Kommer den ha stöd under två års bindningstid ?

Det vet bara Trump. Kommer den att läcka information till kinesiska staten? Sannolikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Edmund:

Det vet bara Trump. Kommer den att läcka information till kinesiska staten? Sannolikt.

I dessa tider blir du övervakad oavsätt, enda settet att vara säker är att köpa en 600 kronors mobil som du bara kan ringa med.

Permalänk
Skrivet av blade80:

Stöd för vad? Den har google play. Är det det du undrar över?

Jag kanske var otydlig. Kommer den få uppdateringar av Android under bindningstiden och ha tillgång till google app store?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem

Jag tror allt annat läcker till US.
Att Huawei blev svartmålat precis när 5G upphandlingarna var igång kan knappast vara en slump.
Ett smart, men fult drag av den galne presidenten.
Hittills har ju inga bevis presenterats och troligen är redan syftet med svartmålningen uppnådd, så intresset finns heller inte längre.
Det som är mest irriterande i frågan är att typ hela Europa inkl Svenska staten dansade vackert efter presidentens pipa.
Kommer Google (den största datainsamlaren) bojkotta? Vem vet..... Men om, tänk vad mycket information dom kommer gå miste om.

//FT

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av holetaker:

Jag kanske var otydlig. Kommer den få uppdateringar av Android under bindningstiden och ha tillgång till google app store?

Skickades från m.sweclockers.com

FRÅN MOBILNYHETERS SIDA:

Jag har under de senaste dagarna fått rapporter om att fler och fler av er läsare fått Android 10 till Huawei P30 Pro.

Detta innebär att Huawei börjat uppdatera P30 Pro till Android 10 tillsammans med EMUI 10 från start. Den här versionen av Android kommer bland annat innehålla nya svepgester tillsammans med ett dedikerat Dark Mode.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

I dessa tider blir du övervakad oavsätt, enda settet att vara säker är att köpa en 600 kronors mobil som du bara kan ringa med.

Jo. Den stora skillnaden är vem som har möjlighet att övervaka.

Permalänk
Medlem

Tycker definitivt din fru ska skaffa en P30 om ni får en bra deal. Det är en väldigt bra mobil och hon kommer vara nöjd länge. Och som nämnt så kommer uppdateringar att tillhandahållas.

Sedan om det är Trump eller Kinesiska staten som övervakar spelar ingen roll, då de inte bryr sig om din fru. Så oerhört ledsamt att läsa att man är övervakad konstant av dessa konspirationsteoretiker som ratar Huawei. Som om USA är bättre...

Permalänk
Skrivet av Viktorph:

Tycker definitivt din fru ska skaffa en P30 om ni får en bra deal. Det är en väldigt bra mobil och hon kommer vara nöjd länge. Och som nämnt så kommer uppdateringar att tillhandahållas.

Sedan om det är Trump eller Kinesiska staten som övervakar spelar ingen roll, då de inte bryr sig om din fru. Så oerhört ledsamt att läsa att man är övervakad konstant av dessa konspirationsteoretiker som ratar Huawei. Som om USA är bättre...

Ja, efter era svar så blir det nog så.
Å det är ju som ni säger, oavsett telefon så blir vi övervakade. inte minst av messengerappen.
Men vem fan bryr sig? Vi är nog helt ointressanta för ev övervakare. Möjligen ur reklamsyfte, men inte heller där bryr jag mig.

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem

Enda med Huawei är väl om de kommer få Android 11.
Android 10 för nuvarande är ju confirmed, samt fortsatta säkerhetsuppdateringar.

Men det finns väl ingen info alls om Android 11.
Så köper man en Huawei nu är väl Android10 sista man kommer få officiellt.

Detta för mig är iaf anledning att inte köpa en Huawei nu.

Permalänk

Som andra säkert sagt, köp för i helvete inte dem. Lika bra att gå till ambassaden med sin hårddisk och säga varsegod medans man drar ner sina byxor