var hittar jag musikspelare på Samsung M20 med Android 9?

Permalänk
Medlem

var hittar jag musikspelare på Samsung M20 med Android 9?

och jag undrar en väldigt simpel sak... vart i helvete ligger den satans musikspelaren i android 9 OSet?!... jag knäcker ta mej fan snart telefonjäveln itu.. JAG KAN FAN INTE ENS HITTA EN JÄVLA IKON FÖR MEDIAN I TELEFONEN!!

J A G... Ä R... T O K F Ö R B A N N A D... P Å... I D I O T I S K... U I... D E S I G N!

snälla någon... hjälp mig... jag har suttit FÖR länge med detta och mitt tålamod kommer snart fan orsaka en olycka.

Rubrik /Mod
Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Vad menar du med musikspelare? Har du fört över musik till mobilen och vill spela upp det?

Edit: Det ska finnas en app som heter Mina filer där ska du kunna hitta alla filer som finns sparat på mobilen.
Finns säkert någon app som kan spela upp musiken men en riktig mediaspelare får du nog ladda ner från Google Play

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

och jag undrar en väldigt simpel sak... vart i helvete ligger den satans musikspelaren i android 9 OSet?!... jag knäcker ta mej fan snart telefonjäveln itu.. JAG KAN FAN INTE ENS HITTA EN JÄVLA IKON FÖR MEDIAN I TELEFONEN!!

J A G... Ä R... T O K F Ö R B A N N A D... P Å... I D I O T I S K... U I... D E S I G N!

snälla någon... hjälp mig... jag har suttit FÖR länge med detta och mitt tålamod kommer snart fan orsaka en olycka.

Du har ju samsung music jag brukar dock ladda ner en spelare i stället

Permalänk
Medlem

Play music borde väl finnas bland apparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dksomese:

Vad menar du med musikspelare? Har du fört över musik till mobilen och vill spela upp det?

Edit: Det ska finnas en app som heter Mina filer där ska du kunna hitta alla filer som finns sparat på mobilen.
Finns säkert någon app som kan spela upp musiken men en riktig mediaspelare får du nog ladda ner från Google Play

Skrivet av jimjans:

Du har ju samsung music jag brukar dock ladda ner en spelare i stället

tack för hjälpen... men är inte ute efter 3'de part med massa jävla reklam...jag letar efter spelaren som finns i android 4 oset.. man kan se alla låtar, skapa egna spellistor och välja output.. och viktigast av allt... ingen jävla reklam och annat skit som är i vägen.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Du har ju samsung music jag brukar dock ladda ner en spelare i stället

Skrivet av leifn:

Play music borde väl finnas bland apparna.

har inget av vardera i telefonen.. är en helt ny telefon

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

tack för hjälpen... men är inte ute efter 3'de part med massa jävla reklam...jag letar efter spelaren som finns i android 4 oset.. man kan se alla låtar, skapa egna spellistor och välja output.. och viktigast av allt... ingen jävla reklam och annat skit som är i vägen.

Det är lönlöst att leta efter något som inte finns, det var nog många år sen de tog bort musikspelaren.
Det ända du kan göra är att gå in på google play och ladda ner en musikspelar app.
Sök bara på musikspelare finns hur mycket som helst det är bara att läsa omdömen innan du laddar ner, värkar finnas många utan reklam.

Permalänk
Medlem

Köp YouTube Premium

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Köp YouTube Premium

är inte ute efter att streama musik... har redan ett lokalt bibliotek som jag är ute efter att kunna köra utan massa skit reklam och andra aviseringar som att: Ranka mig 5 stjärnor för jag är en ensam programmerare som har en sjuk mamma osv..

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

är inte ute efter att streama musik... har redan ett lokalt bibliotek som jag är ute efter att kunna köra utan massa skit reklam och andra aviseringar som att: Ranka mig 5 stjärnor för jag är en ensam programmerare som har en sjuk mamma osv..

Jag streamar inget i YouTube premium. Allt är nedladdat och egna låtar är med om jag önskar. Helt reklamfritt. Kostar bara några hundringar i månaden. Lätt värt.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dockland:

Jag streamar inget i YouTube premium. Allt är nedladdat och egna låtar är med om jag önskar. Helt reklamfritt. Kostar bara några hundringar i månaden. Lätt värt.

Några hundralappar i månaden för att använda en bråkdel av hela konceptet känns i mitt tycke som raka motsatsen till värt? Eller missar jag något? I så fall verkar det mycket smartare att hitta en musikspelare med bra betyg i Play Store och betala en tjuga eller något för att bli av med reklamen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

VLC? Du får nog googla "best music player app".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Jag personligen använder deras musik app ofta, testa att tanka ner den om den nu inte finns på mobilen.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sec.android...

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Googles play music fungerar och är gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Några hundralappar i månaden för att använda en bråkdel av hela konceptet känns i mitt tycke som raka motsatsen till värt? Eller missar jag något? I så fall verkar det mycket smartare att hitta en musikspelare med bra betyg i Play Store och betala en tjuga eller något för att bli av med reklamen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag betalar bara för att slippa reklam. Det kunde kosta en tusing om så vore. Sedan finns det lite fler funktioner också, det är bara en bonus.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av Dockland:

Jag betalar bara för att slippa reklam. Det kunde kosta en tusing om så vore. Sedan finns det lite fler funktioner också, det är bara en bonus.

Jo, men om nu TS frågar efter en app som kan spela upp musik håller jag med @Andreaz1 om att att rekommendera Youtube premium inte känns riktigt rätt.. Framförallt om det ska spelas upp lokala filer som redan finns på enheten, den funktionen finns väl inte i lösningen du nämner?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Några hundralappar i månaden för att använda en bråkdel av hela konceptet känns i mitt tycke som raka motsatsen till värt? Eller missar jag något? I så fall verkar det mycket smartare att hitta en musikspelare med bra betyg i Play Store och betala en tjuga eller något för att bli av med reklamen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte hur folk tänker. Jag kollade på olika musikappar för några år sedan, men de flesta som inte kom med någon tjänst (Spotify, Google Music osv) såg ut som stryk, så har kört med Sonys egna. Fungerar helt ok, men på något idiotiskt vis glöms shuffleinställningen bort varje gång man byter playlist/artist.

Permalänk
Medlem

Finns inte Samsung Music i Galaxy apps/store nu.

Jag kan ladda ner det där iaf på mina Samsung enheter.

https://www.samsung.com/au/support/mobile-devices/how-to-down...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dksomese:

Det är lönlöst att leta efter något som inte finns, det var nog många år sen de tog bort musikspelaren.
Det ända du kan göra är att gå in på google play och ladda ner en musikspelar app.
Sök bara på musikspelare finns hur mycket som helst det är bara att läsa omdömen innan du laddar ner, värkar finnas många utan reklam.

Jaså, varför har då jag det på min S9
Och det finns artiklar ifrån 2019 hur man laddar ner Samsung Music appen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Jaså, varför har då jag det på min S9
Och det finns artiklar ifrån 2019 hur man laddar ner Samsung Music appen.

Vad Samsung skickar med sina telefoner vet jag inte, men det är inte osannolikt att det skiljer sig mellan toppmodellen S9 och budgetmodellen A20. Androids musikspelare plockades bort för länge sedan tillsammans med epostklienten och annat där Google har alternativ.

Jag kör XTZ DSP Player för lokala filer. Den har profiler för XTZs lurar som gör ganska stor skillnad när man använder sådana, men det är en rätt trevlig spelare även om man inte använder den funktionaliteten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Jag streamar inget i YouTube premium. Allt är nedladdat och egna låtar är med om jag önskar. Helt reklamfritt. Kostar bara några hundringar i månaden. Lätt värt.

Skrivet av Andreaz1:

Några hundralappar i månaden för att använda en bråkdel av hela konceptet känns i mitt tycke som raka motsatsen till värt? Eller missar jag något? I så fall verkar det mycket smartare att hitta en musikspelare med bra betyg i Play Store och betala en tjuga eller något för att bli av med reklamen.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av MeSaber:

VLC? Du får nog googla "best music player app".

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Goteborgan:

Jag personligen använder deras musik app ofta, testa att tanka ner den om den nu inte finns på mobilen.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sec.android...

Skrivet av leifn:

Googles play music fungerar och är gratis.

Skrivet av Dockland:

Jag betalar bara för att slippa reklam. Det kunde kosta en tusing om så vore. Sedan finns det lite fler funktioner också, det är bara en bonus.

Skrivet av Dubbelklabbe:

Jo, men om nu TS frågar efter en app som kan spela upp musik håller jag med @Andreaz1 om att att rekommendera Youtube premium inte känns riktigt rätt.. Framförallt om det ska spelas upp lokala filer som redan finns på enheten, den funktionen finns väl inte i lösningen du nämner?

Skrivet av CymbalCrasher:

Jag vet inte hur folk tänker. Jag kollade på olika musikappar för några år sedan, men de flesta som inte kom med någon tjänst (Spotify, Google Music osv) såg ut som stryk, så har kört med Sonys egna. Fungerar helt ok, men på något idiotiskt vis glöms shuffleinställningen bort varje gång man byter playlist/artist.

Skrivet av Nivity:

Finns inte Samsung Music i Galaxy apps/store nu.

Jag kan ladda ner det där iaf på mina Samsung enheter.

https://www.samsung.com/au/support/mobile-devices/how-to-down...

tackar för alla svar... laddade ner VLC, skall testa mera ingående hur den funkar när jag får mera tid.... tack alla igen för tiden ni har lagt ner

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Googles vanliga Play Music har alltid kommit förinstallerat på alla mina telefoner inkl Samsung. Du borde ha den annars kan du säkert ladda ner den. Det är default spelaren för musik på Android.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Vad Samsung skickar med sina telefoner vet jag inte, men det är inte osannolikt att det skiljer sig mellan toppmodellen S9 och budgetmodellen A20. Androids musikspelare plockades bort för länge sedan tillsammans med epostklienten och annat där Google har alternativ.

Jag kör XTZ DSP Player för lokala filer. Den har profiler för XTZs lurar som gör ganska stor skillnad när man använder sådana, men det är en rätt trevlig spelare även om man inte använder den funktionaliteten.

Ja det är samma, kollade A50 ex i butik och de har ju exakt samma appar osv som alla Samsung modeller.
De har ju sitt egna kit, precis som Iphone,Huawei osv.

Vissa är inte förinstallerade och får installeras via deras egna store eller google play på vissa.

Kör Samsung music själv med lokalt bibliotek med .flac filer.

Om jag skulle kört 3e part hade jag nog dock provat foobar då jag kör det på PC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Ja det är samma, kollade A50 ex i butik och de har ju exakt samma appar osv som alla Samsung modeller.
De har ju sitt egna kit, precis som Iphone,Huawei osv.

Vissa är inte förinstallerade och får installeras via deras egna store eller google play på vissa.

Kör Samsung music själv med lokalt bibliotek med .flac filer.

Om jag skulle kört 3e part hade jag nog dock provat foobar då jag kör det på PC

Jo, många verkar gilla foobar2000. Testat en del på PC men jag orkade inte hålla på och meka för att få gränssnittet acceptabelt. På Android ser det också ut som skit som default, typ Android 1.6 standardkomponenter, men det borde väl gå att få till hyfsade teman där också. Men jag vill inte lägga en massa tid på att fixa till någon annans kassa gränssnitt, det gör jag tillräckligt på jobbet liksom.