Felaktig stoppad för snatteri, vad säger lagen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Är man så lättskrämd och/eller lättkränkt kanske man ska låta bli att gå runt i butiker med väska eller kassar...
Hur skrämmande är det isf med övervakningskameror?

Låter som att halva Swec borde låsa in sig på sina rum resten av livet och fortsätta vurma för sin personliga integritet.

Skickades från m.sweclockers.com

Äh men kom igen nu, det bästa måste ändå vara att gå runt naken i butiker, för det går ju att gömma saker i kläder och jackor..

Nej den här tråden har börjat spåra ut, TS ber om hjälp och råd, istället får hen ta emot en massa påhopp från väldigt lätt kränkta sweclockare..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Äh men kom igen nu, det bästa måste ändå vara att gå runt naken i butiker, för det går ju att gömma saker i kläder och jackor..

Nej den här tråden har börjar spårat ut, TS ber om hjälp och råd, istället får hen ta emot en massa påhopp från väldigt lätt kränkta sweclockare..

Den situationen är ju löst sen länge, då TS fick svar på tal.

Nu handlar det om integritet och var meningsskiljaktigheterna går där. Visst har vi deltagare som vill dra allt till sin spets, för det är trots allt internet och alla vill inte överväga andra tankesätt. Jag anser ändå att diskussionen fortsätter vara givande på vissa plan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av videopac:

Du tog ju åt dig i alla fall. Är det kanske du som brukar anmäla mina inlägg allt som oftast? Väx upp!

Det är ju din åsikt att mitt inlägg inte tillförde något konstruktivt till diskussionen. Är det du som avgör det? Är inte det lite förmätet?

Jag har inte tagit åt mig alls. Jag försökte bara få dig att inse att du inte tillförde diskussionen något genom att:
a) använda härskartekniker
b) avvika från ämnet.

Jag är inte i närheten av att vara så förmäten som du. Och, du gillar verkligen att köra med härskartekniker! Ditt första inlägg där du ville avgöra allt och sätta punkt för diskussionen på ett mycket drygt sätt och med hjälp av härskartekniker är väl snarast en fallstudie i förmätenhet. Det var det jag försökte visa, men du blev tydligen rejält kränkt eftersom du fortsätter att tjata …

Du verkar inte ha läst TS fråga alls. TS ville veta vilka lagliga rättigheter hen hade – inte få andras åsikter, till exempel dina, om eventuell kränkthet och moralkakor angående påsvisningsfrågan. TS fick svar på sina frågor väldigt tidigt i den här tråden, och den har sedan reducerats till en pajkastning om kränkthet och påsvisningsmoral där de båda lägren fortsätter att svinga vilt mot den andra sidan.
Ditt första inlägg behandlade inte något av det TS frågade om och var därför inte det minsta konstruktivt. Snacka om att bli kränkt!

Det är inte jag som har har anmält några av dina inlägg, men det är tydligen också något du har sett som en kränkning eftersom du hela tiden svarar i affekt. Det är kanske dags att ta dig en funderare på varför andra anmäler dina inlägg ...?

Väx upp? Där kom ytterligare en härskarteknik …
Jag är vuxen. Är du …?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon36896:

Blaj, blaj...

Hehe!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av guermantes:

Jag skulle dock säga att ditt bruk av ordet "avvikande" är ganska rasistiskt.

Varför det?

Permalänk
Medlem

@anon36896:

@filbunke Har det också hänt dig? Vad föranledde denna anklagelse månne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

@da-li: https://i.imgur.com/2UH0u0H.png

@filbunke Har det också hänt dig? Vad föranledde denna anklagelse månne?

Aldrig.

Din kommentar är ett bra exempel på de som i sina huvuden skulle döma personen som råkade ut för det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muSashi:

Äh men kom igen nu, det bästa måste ändå vara att gå runt naken i butiker, för det går ju att gömma saker i kläder och jackor..

Nej den här tråden har börjar spårat ut, TS ber om hjälp och råd, istället får hen ta emot en massa påhopp från väldigt lätt kränkta sweclockare..

Ja! Det har jag ju velat göra länge!
Får man välja vilken polis som skall kroppsvisitera på vägen ut också? Jag, eh tänkte bara att om han är tjusig och vältränad så borde han han en duktig polis asså... ingeting annat...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av MH25:

Som sagt så är det intressant hur många som inte har något emot att bli oskyldigt anklagade för brott och att några till och med går så långt som att säga att TS och andra som skulle ta illa upp är "kränkta" (i den moderna meningen "fåniga och överkänsliga").

Låt oss ta ett annat, ganska vanligt, exempel. Socialtjänsten tar kontakt och säger att de har fått en orosanmälan om misshandel av barn, du vet förstås att du är oskyldig. Är det här något du tänker att du "skakar av dig" och tänker "ja, men det är ingen fara, jag är ju minsann oskyldig och de gör bara sitt jobb!".

Tveksamt, de allra flesta skulle känna sig oerhört obekväma med att bli anklagade/misstänkta för att slå sina älskade barn. Även om utredningen visar att det bara var något barnet hade sagt som fick en lärare att reagera och saken avskrivs helt efter utredningen så finns det med stor sannolikhet en känsla av oro och olust kvar.

De flesta kanske reagerar starkare på ovanstående men det är precis samma situation, att bli felaktigt anklagad för något som samhället (och förmodligen en själv) anser vara fult, brottsligt och fel. Särskilt i det offentliga med andra personer runtomkring. Att bli "kränkt" (i meningen att man tar illa upp) av detta är inte konstigt eller fel, det är en naturlig reaktion för en social varelse i samspel med andra.

Att försöka förminska det med att säga "sluta fjanta dig, är du kränkt eller?" är ju rena dagisfasonerna.

Slutligen så får man väl ändå anse att saken är utagerad, att försöka jaga någon slags ursäkt eller "hämnas" är något helt annat och det blir u bara fånigt.

Känner mig mer kränkt av din/ditt jämförelse/exempel än vad jag hade varit av att öppna mina påsar om någon trodde jag stulit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Vad är det för mening att ha ett diskussionsforum om man skall hålla sig undan trådar där man inte håller med och stryker TS medhårs? På riktigt? Hur tänkte du nu?

"Pusha någon över gränsen"? Nu får du nog ta och lugna ner dig lite.

Man behöver inte hålla med eller stryka någon medhårs. Du kan ju läsa syftet bakom tråden jag tipsade om. Och ja, i vissa fall kan människor enbart behöva skriva av sig.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst pga. urspårning/låg nivå*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...