Throwback Thursday: Berättelsen om Pale

Permalänk
Melding Plague

Throwback Thursday: Berättelsen om Pale

Under SweClockers 20 år har härliga händelser format gemenskapen. En av de allra starkaste är dock uppblandad med mycket sorg.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Väldigt fint att ni lyfter fram sånt här!

Permalänk
Medlem

Right in the feels...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fint skrivet, fick mig att tänka till en stund att detta kan drabba vem som helst när som helst. Får en att tänka om gällande prioriteringar och saker man tar för givet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk
Hjälpsam

Ingen tråd man glömmer.
I ljust minne bevarad,

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Må alla som inte är kvar i bland oss vila i frid ❤️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Många i ens närhet som drabbats på liknande sätt.
Med åren så lär man sig att se när det inte är så långt kvar.
Trist nog verkar det vara rätt vanligt att cancer återvänder, och ibland efter flera år.
Lyckligtvis så kan dock väldigt många som drabbas bli helt friska.

Pale var före min tid här på SWC, men det gör det ju inte mindre tragiskt.

Permalänk
Medlem

Verkligen fint av er att hålla minnet utav honom vid liv på detta vis.

Va före min tid. Men sjukdomen har drabbat de flesta av oss på ett eller annat sätt.

Må han vila i frid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Ingen aning om vem Pale var, men cancer är en förjävlig sjukdom och jag önskar ingen att drabbas av det straffet.
Heder till er som håller minnet vid liv.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

De säger att man dör två gånger.
Första gången när hjärtat slutat slå och den andra när ingen längre minns en. Må minnet av @[-Pale-] leva länge än.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Musikälskare

Kommer ihåg allt det här, väldigt synd och det skär i hjärtat att läsa det igen

Vila i frid forumvän

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det är bra att bli påmind ibland att man är väldigt bortskämd när ens största problem kan vara att man måste gå och handla i affären 5 minuter bort när det finns människor som hade älskat att ha det "problemet".

Vila i frid

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

tungt ämne! Men ack så viktigt att aldrig glömma dom som kämpar och kämpat! Lätt o ta livet för givet ibland. Ni har min respekt ska ni veta!

Permalänk
Medlem

Minns att det var några av oss som funderade på att besöka honom men det hanns inte med, tror att några andra gjorde det minns inte?
Den 23 december opererade min kollega bort en tumör. Hoppas hon slipper skiten nu. Cancer har funnits långt innan människan och kommer nog aldrig försvinna helt, dessutom är det odödligt enligt forskare och kan inte dö av ålder. Så ironiskt nog kan cancer bära på hemligheten till evigt liv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av broderick:

Fint skrivet, fick mig att tänka till en stund att detta kan drabba vem som helst när som helst. Får en att tänka om gällande prioriteringar och saker man tar för givet.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med. Det är nog något som de flesta inte vill tänka på, men min erfarenhet säger mig att många av de stora sakerna i livet ligger utom vår kontroll, och bara händer.

Permalänk
Medlem

Hans spirit finns i SweClockers atmosfär för alltid. ❤️

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Vet att jag läst i Pales tråd tidigare, men aldrig i sin helhet. Läste alla hans inlägg nu, och ett tjugotal av de övriga. Väldigt sorglig historia. Han verkar ha varit en hyvens grabb.

Finns det något sätt att donera pengar utan att riskera att få en massa reklam skickad till sig i tid och otid? Minns att jag donerade pengar till någon av våra större välgörenhetsorganisationer under Ebola-epidemin och fick reklam skickad till mig i flera år efteråt. Kanske låter fånigt att hänga upp sig på en sån grej, men jag vill gärna donera utan att behöva få en massa papper skickade till mig.

Någon som vet?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Vet att jag läst i Pales tråd tidigare, men aldrig i sin helhet. Läste alla hans inlägg nu, och ett tjugotal av de övriga. Väldigt sorglig historia. Han verkar ha varit en hyvens grabb.

Finns det något sätt att donera pengar utan att riskera att få en massa reklam skickad till sig i tid och otid? Minns att jag donerade pengar till någon av våra större välgörenhetsorganisationer under Ebola-epidemin och fick reklam skickad till mig i flera år efteråt. Kanske låter fånigt att hänga upp sig på en sån grej, men jag vill gärna donera utan att behöva få en massa papper skickade till mig.

Någon som vet?

Lägg kontanter i en bössa.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Det hade varit ett alternativ om jag inte varit utomlands :/

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Vet att jag läst i Pales tråd tidigare, men aldrig i sin helhet. Läste alla hans inlägg nu, och ett tjugotal av de övriga. Väldigt sorglig historia. Han verkar ha varit en hyvens grabb.

Finns det något sätt att donera pengar utan att riskera att få en massa reklam skickad till sig i tid och otid? Minns att jag donerade pengar till någon av våra större välgörenhetsorganisationer under Ebola-epidemin och fick reklam skickad till mig i flera år efteråt. Kanske låter fånigt att hänga upp sig på en sån grej, men jag vill gärna donera utan att behöva få en massa papper skickade till mig.

Någon som vet?

Förstår dig, men det går faktiskt att lämna en minnesgåva. Det sker vanligtvis i samband med begravningar (man får ett donationsbrev att ställa vid altaret under ceremonin). Men i princip kan du göra det även om begravningen redan har varit. Lite oklart om du får hem brevet eller om du ens behöver ange en adress.

https://www.cancerfonden.se/stod-oss/ge-en-minnesgava

Du kan också skänka en "vanlig" gåva anonymt. Välj att fylla i själv istället för att ange personnumret. Ditt personnummer används ju enbart för att du skall kunna dra av gåvan i din deklaration. Men om inte det är av någon större vikt för dig kan du ju ange vilket namn som helst.

Permalänk
Hedersmedlem

Sitter och läser igenom hela tråden nu, det kommer nog ta en bra stund. Långt före min tid här på forumet men det gör ju inte saken lättare. Kommer på mig själv med att sitta och önska att det kommer gå bra fast jag egentligen vet hur det slutar. :'(

Permalänk
Medlem

Jag minns när han äntligen pallrat sig iväg till sjukhuset och sen fick svar på vad det var. Det var några jobbiga inlägg att läsa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gorian:

Vet att jag läst i Pales tråd tidigare, men aldrig i sin helhet. Läste alla hans inlägg nu, och ett tjugotal av de övriga. Väldigt sorglig historia. Han verkar ha varit en hyvens grabb.

Finns det något sätt att donera pengar utan att riskera att få en massa reklam skickad till sig i tid och otid? Minns att jag donerade pengar till någon av våra större välgörenhetsorganisationer under Ebola-epidemin och fick reklam skickad till mig i flera år efteråt. Kanske låter fånigt att hänga upp sig på en sån grej, men jag vill gärna donera utan att behöva få en massa papper skickade till mig.

Någon som vet?

Själv har jag köpt aktier i ett svenskt företag som har tagit fram och utvecklar mätinstrument för att kolla på celler med.

Permalänk
Medlem

Varför läste jag alla hans inlägg... Nä usch detta var inte uppmuntrande. Får hoppas en själv och ens nära och kära klarar sig från cancern.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Utan tvekan den längsta tråd jag läst i sin helhet (och mer än en gång dessutom) och en av en handfull trådar jag kan peka ut offline.
Det var en jäkla resa, och jag tänker tillbaka på den med ojämna mellanrum.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

usch vad sorgligt

Permalänk
Medlem

Jag minns detta, väldigt tragiskt alltihop. Den tråden har satt sina spår hos mig, inte så sugen på att läsa den igen.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >