Permalänk
Medlem

Mission SG EM32144CQHD adaptiv sync?

Jag har kollat runt lite på olika affärers mellandagsreor och hittade den hära datorskärmen som verkar riktigt bra för dess pris. Den har 1440p, 1 ms responstid, 144hz och den är ultrawide. Det låter som en riktigt bra skärm för priset men det står inget ifall den har freesync, g-sync eller v-sync! Jag undrar ifall dom bara har glömt att skriva det eller ifall den inte har det. Tack i förhand

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/mission-sg-em3...

Rubrik förtydligad. // MOD
Permalänk
Medlem

@Empan29: Jag läste om Missions andra skärm som ska vara 1ms, men den hade tydligen 21ms egentligen.
Den är inte ultrawide, utan en vanlig 1440P skärm.

edit: och nej, tror inte den har freesync.
Men runt 144fps är det svårt att se screenteering ändå, så freesync spelar inte så stor roll då.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Empan29:

Jag har kollat runt lite på olika affärers mellandagsreor och hittade den hära datorskärmen som verkar riktigt bra för dess pris. Den har 1440p, 1 ms responstid, 144hz och den är ultrawide. Det låter som en riktigt bra skärm för priset men det står inget ifall den har freesync, g-sync eller v-sync! Jag undrar ifall dom bara har glömt att skriva det eller ifall den inte har det. Tack i förhand

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/mission-sg-em3...

Med största sannorlikhet inte för det priset. Detta är en riktig budgetskärm. Det är en TN panel, så dålig färgåtervinning, inget VESA fäste, saknar g sync och free sync ( v-sync har ingenting med skärmen att göra. det ställer du in på dina spel ). Är du säker på att din dator kan driva 144 fps på 1440p upplösning?
G sync gör mer nytta om man ligger och dippar runt 60 fps. om man ändå har 144fps tex, så är det svårt att se det. vissa säger såklart att det syns direkt och andra ser ingenting.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

okej då fattar jag! Nej min nuvarande dator skulle inte klara av 144fps men håller på att uppgradera den i nuläget o tänkte att det verkade vara en bra skärm att uppgradera till. Nu när ni säger de så behöver jag inte 144fps just nu spelar jag liksom typ rainbow på 60fps o det funkar ändo fint. Då har jag lite insikt och komme rutne skaffa den. Tack för svaren det hjälpte verkligen

Skickades från m.sweclockers.com