Permalänk
Medlem

nordicmax.se

Beställde en 1TB SSD från nordicmax.se för under tusenlappen. Tog Klarna, få först, betala när du fått den. Men är lite undrande på deras recensioner på Prisjakt. Rätt bra poäng men alla är från samma månad

Köpte denna billiga SSD som lagring för mitt 1 år prenumerant på Microsoft Gamepass. Så inget OS på den disken

Någon som har erfarenhet med att handla från nordicmax.se

länk
Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Beställt och nyfiken på hur det går med varan: tidsåtgång nu när det är många helgdagar och om lagersaldo stämmer.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Tror det är ditt bolag. Men annars erbjuder klarna skydd ifall du inte fått varan som tänkt.

Permalänk
Medlem

Känns som en tramssida.
Delsvis hur det dyker upp notifikationer vad folk har handlat, samt att hitta företagsfakta verkar vara svårt.

Testar att lägga en beställning med lite fejkuppgifter, och betala från bankkonto och får felformatering. Rätter till det enligt det de säger att de ska vara, men de ändrar bara tillbaka.

https://i.imgur.com/fMOL0tJ.png
(Tar bort bindestreck och försöker fortsätta, kommer tillbaka till samma felmeddelande)

Permalänk
Medlem

Boxershorts, 3 för 45

Är företagets andra registrerade varumärken bekanta för någon?

https://www.allabolag.se/5590133038/varumarken/alla

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Reyintaz:

Känns som en tramssida.
Delsvis hur det dyker upp notifikationer vad folk har handlat, samt att hitta företagsfakta verkar vara svårt.

Testar att lägga en beställning med lite fejkuppgifter, och betala från bankkonto och får felformatering. Rätter till det enligt det de säger att de ska vara, men de ändrar bara tillbaka.

https://i.imgur.com/fMOL0tJ.png
(Tar bort bindestreck och försöker fortsätta, kommer tillbaka till samma felmeddelande)

Går under namnet: Sprixter Group AB

https://www.svd.se/naringsliv/sok-foretag/companyInfo.html?co...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@Reyintaz: Kanske för att du anger 901234 och därmed ogiltigt då december har bara 31 dagar

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zargoz:

@Reyintaz: Kanske för att du anger 901234 och därmed ogiltigt då december har bara 31 dagar

Därtill så är det där Klarnas formulär, inte sidans. Ser ingen anledning att tvivla på att den delen är OK.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Tror det är ditt bolag. Men annars erbjuder klarna skydd ifall du inte fått varan som tänkt.

Har inga bolag

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Här hade ju jag ringt till Klarna och kollat om sidan är legit det är väldigt enkelt att klistra in klarnas logga liksom.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Organsiationsnummer: 559013-3038

Brukar vara ett gott tecken på oerfarenhet om de åtminstone inte har någon som korrar texterna som går ut.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Frakt bokad hos DB Schenker som inväntar paket och fått faktura i Klarna appen som ska betalas 12 januari så än så länge ser det okej ut och inväntar om paketet lämnas in idag. Sedan är det en hel bunt med helgdagar.
Edit
Ska enligt Schenker vara inlämnad nu och på väg

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Fick min billiga 960 GB (i windows 894) EMTEC 3D Nad disk idag och redan dragit ner lite spel och provspelat från GamePass. Perfekt tyst speldisk och hoppas den håller länge. Det verkar som att man får sina grejer från nordicmax.se och kommer nog beställa mer därifrån.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Fick min billiga 960 GB (i windows 894) EMTEC 3D Nad disk idag och redan dragit ner lite spel och provspelat från GamePass. Perfekt tyst speldisk och hoppas den håller länge. Det verkar som att man får sina grejer från nordicmax.se och kommer nog beställa mer därifrån.

Helt otroligt att en SSD är tyst, mina skramlar som satan när jag spelar... Det här svaret du skrev är vad man typiskt ser på en recension på typ prisjakt.

Hela den här tråden är skum, likaså butiken såsom många andra som poppat upp på Prisjakt under senare tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Helt otroligt att en SSD är tyst, mina skramlar som satan när jag spelar... Det här svaret du skrev är vad man typiskt ser på en recension på typ prisjakt.

Hela den här tråden är skum, likaså butiken såsom många andra som poppat upp på Prisjakt under senare tiden.

Lägg där till att hen känner att det var värt att spendera tid på alla dessa inlägg för en random-butik ingen har hört talas om och som hen "inte äger" men ändå måste bumpa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Lägg där till att hen känner att det var värt att spendera tid på alla dessa inlägg för en random-butik ingen har hört talas om och som hen "inte äger" men ändå måste bumpa!

Eller att det är otroligt viktigt att alltid nämna webbsidan vid dess fullständiga namn varje gång

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Lägg där till att hen känner att det var värt att spendera tid på alla dessa inlägg för en random-butik ingen har hört talas om och som hen "inte äger" men ändå måste bumpa!

Skrivet av Pamudas:

Eller att det är otroligt viktigt att alltid nämna webbsidan vid dess fullständiga namn varje gång

Skrivet av GuuFi:

Helt otroligt att en SSD är tyst, mina skramlar som satan när jag spelar... Det här svaret du skrev är vad man typiskt ser på en recension på typ prisjakt.

Hela den här tråden är skum, likaså butiken såsom många andra som poppat upp på Prisjakt under senare tiden.

GuuF har retat upp sig på att jag inte var tydlig nog att jämföra med en hårddisk... förlåt mannen. Och ursäkta att jag inte skriver om tillåtna butiker som Inet, Webhallen mm. Nej jag är inte delägare i något företag.

JeanC tycker inte heller om när man skriver om andra butiker än ovanstående, så får be honom om ursäkt också.

Pamudas tror också jag gör reklam. Jag är ledsen för din skull.

Och om jag är sur? Tar kritik men inte från hånfulla människor så visst tar jag åt mig. Men som sagt, mata inte ... vilket jag gör nu.
Tar mig friheten att kanske bryta mot någon forumregel och visa hur en mer vänligare ton kan användas och gör om era citat

Skrivet av JeanC:

Förundrad över att hen känner att det var värt att spendera tid på alla dessa inlägg för en random-butik ingen har hört talas om. Det tycker jag är fel och vill att vi håller oss till mer kända butiker.

Skrivet av Pamudas:

Varför nämna webbsidan vid dess fullständiga namn varje gång så man tror att du har något med butiken att göra. Jag tror att det vore klokt att inte göra det i fortsättningen för att undvika missförstånd.

Skrivet av GuuFi:

En SSD är tyst, om du nu inte jämför med en hårddisk.

Tycker dock att tråden är skum eftersom den handlar om en av alla dessa butiker som poppat upp på Prisjakt under senare tiden. Jag skulle hellre se att du var vänlig och höll dig till de mer kända butikerna. Annars kan medlemmar tro att du har något med denna butik att göra. Ett litet tips bara

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av yrfhar:

Beställde en 1TB SSD från nordicmax.se för under tusenlappen. Tog Klarna, få först, betala när du fått den. Men är lite undrande på deras recensioner på Prisjakt. Rätt bra poäng men alla är från samma månad

Köpte denna billiga SSD som lagring för mitt 1 år prenumerant på Microsoft Gamepass. Så inget OS på den disken

Någon som har erfarenhet med att handla från nordicmax.se

@yrfhar

Jag har ochså beställt från nordicmax.se och det fungerar bra.

Bry dig inte om vissa här inne, de gillar att hoppa på med att vräka ur sig nedlåtande saker istället för att hjälpa till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

GuuF har retat upp sig på att jag inte var tydlig nog att jämföra med en hårddisk... förlåt mannen. Och ursäkta att jag inte skriver om tillåtna butiker som Inet, Webhallen mm. Nej jag är inte delägare i något företag.

JeanC tycker inte heller om när man skriver om andra butiker än ovanstående, så får be honom om ursäkt också.

Pamudas tror också jag gör reklam. Jag är ledsen för din skull.

Och om jag är sur? Tar kritik men inte från hånfulla människor så visst tar jag åt mig. Men som sagt, mata inte ... vilket jag gör nu.
Tar mig friheten att kanske bryta mot någon forumregel och visa hur en mer vänligare ton kan användas och gör om era citat

Ingen har vart hånful mot dig; du är den enda som har vart hånful tillbaka.

Citat:

§9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser.

Att denna tråd klassas som reklam är ganska tydligt; även om du inte äger butiken eller ej.

Skrivet av anon298854:

Bry dig inte om vissa här inne, de gillar att hoppa på med att vräka ur sig nedlåtande saker istället för att hjälpa till.

Man hoppar inte på folk för att man nämner att det ser tydligt ut som egenreklam och att hen drygar sig tillbaka.

Varför ska man behöva veta hela tracking processen som hans paket skickas annat än för att bumpa tråden och det ska räknas som reklam?

Eller du kanske också sitter och uppdaterar folk med allt du gör: "Nu tar jag första tuggan här" när du sitter vid matbordet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JeanC:

Ingen har vart hånful mot dig; du är den enda som har vart hånful tillbaka.

Att denna tråd klassas som reklam är ganska tydligt; även om du inte äger butiken eller ej.

Man hoppar inte på folk för att man nämner att det ser tydligt ut som egenreklam och att hen drygar sig tillbaka.

Varför ska man behöva veta hela tracking processen som hans paket skickas annat än för att bumpa tråden och det ska räknas som reklam?

Eller du kanske också sitter och uppdaterar folk med allt du gör: "Nu tar jag första tuggan här" när du sitter vid matbordet.

@JeanC

Nu har vi ju flertalet trådar där folk postar sina uppdateringar på paket mm.

Vänta på paket tråden och sen när något nytt släpps så uppdaterar ju folk hela tiden.
Nu har min Amd eller Intel CPU skickats och jag fått tracking nr mm. från den och den firman.

Är väl inget konstigt, han är nog glad att han fick disken billigt från nordicmax.se

Permalänk
Medlem

Sidan är ju rätt så skum, det värsta är väl alla kategorier inom datorkomponenter, men det finns bara 2st SSD diskar, men kanske skall prova beställa en disk bara för att, tar man klarna så kan man ju ändå använda sig av dom om det skulle bli problem med leveransen.

EDIT: Kollade deras Prisjakt nu och kommer nog inte beställa. Många som beställt dator komponenter och grafikkort och moderkort, men det har dom ju inga på sin hemsida ens... Känns ju skumt om dom för ca 1månad sedan hade en massa komponenter och nu finns inget av detta. Nej får nog bli dyrare butiker där man vet vad man får.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

@Reyintaz: Kanske för att du anger 901234 och därmed ogiltigt då december har bara 31 dagar

Utöver det är väl sista siffran av de sista 4 en kontrollsiffra som går att räkna fram, och kan således vara inkorrekt.

Med det sagt känns denna tråden lite suspekt ja. Sen börjar det gnällas över kritiken, lite som i den där 'polisanmäla-swec-tråden' som lyftes nostalgiskt under julen som var.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@JeanC

Nu har vi ju flertalet trådar där folk postar sina uppdateringar på paket mm.

Vänta på paket tråden och sen när något nytt släpps så uppdaterar ju folk hela tiden.
Nu har min Amd eller Intel CPU skickats och jag fått tracking nr mm. från den och den firman.

Är väl inget konstigt, han är nog glad att han fick disken billigt från nordicmax.se

Ja och den tråden är specifikt till för det. Du tillhör väl en av de också i och med att du envisas med att skriva ut urlen hela tiden själv.

Skriver du alltid så? Jag var inne på [url].[TLD] tidigare t.ex.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Ingen har vart hånful mot dig; du är den enda som har vart hånful tillbaka.

Att denna tråd klassas som reklam är ganska tydligt; även om du inte äger butiken eller ej.

Man hoppar inte på folk för att man nämner att det ser tydligt ut som egenreklam och att hen drygar sig tillbaka.

Det är väl ändå inte TS som dragit igång saker här, ser inte något fel i att ställa en fråga och lägga en en vote.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Vad var sidans url nu igen?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Köpte lite grejer till mobilen på sidan under blackfriday. Tog det på klarna faktura.
Fick hem grejerna jag beställt utan problem.

Permalänk
Hedersmedlem

Den här tråden drog till sig några anmälningar åt lite olika håll, så jag kikade lite på tråden.

Jag tycker att det är jättebra att dra igång trådar om mindre kända butiker på ett sånt här sätt! Sweclockers handlar ändå om att utbyta information, och någon måste ju vara först om att posta om en ny butik. Jag kan inte se att detta skulle vara reklam. (Väkommen att kontakta oss via PM eller vårt kontaktformulär om ni sitter på mer information än vi kan se.)

Något som däremot är mot våra regler är diskussion om själva forumreglerna. Om ni tror att någon bryter mot en regler är regeln att inte skriva inlägg om detta i tråden, utan att istället anmäla tråden, eller kontakta oss via Sweclockers kontaktformulär. Annars får vi bara onödiga diskussioner som längre upp i tråden som bara drar bort fokus från vad tråden egentligen ska handla om.

Jag har dock passat på att flytta tråden från Köpråd (Stationära Datorer) till Konsumenträtt. Tråden passar nog bättre där.

Med vänlig hälsning,
pv2b (Moderator)

Permalänk
Medlem

Hej, nu hoppar även jag in på denna tråd.
Är köp sugen på en Roborock S5 Max.
Och nu har denna butik krigat en del och ligger bäst i pris.
Vågar man beställa härifrån?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Glöm det, har inhandlat denna ifrån annat ställe
Vågade inte chansa.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Nån som länkat till nm igen med dagens fynd.. är det nån som beställt från butiken?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------