Permalänk
Inaktiv

Går ej att nå webinterface

Hej!

Klickade runt lite (nyfiken och klickat på knappar man kanske inte borde..) i min router i samband med att jag felsökte lite buffrande på min Smart TV och läste mig till att slå av NAT borde hjälpa - vilket jag gjorde förstås utan att veta vad som faktiskt kommer hända.

Såklart slutade ju WiFi fungera på mina enheter och allt trådat är det enda som fungerar just nu. Jag kan inte komma åt mitt webinterface längre även fast jag är på den stationära datorn och trådat kopplad mot routern.

Jag har en Compal CBN CH7486E som jag fått från ComHem. Det fungerar inte att nollställa routern (den lilla knappen man behöver ett smalt föremål till), har säkerställt att lamporna blinkar då jag är aningen bekant med en reset. Jag har läst mig till att routern kan vara dubbel NAT:tad? Någon som vet hur jag återställer eller behöver jag ringa ComHem som får remote-logga in i routern och låsa upp den?

Pingar jag 192.168.0.1 så får jag nedan svar:

ping 192.168.0.1

Pinging 192.168.0.1 with 32 bytes of data:
Reply from 10.190.2.82: Destination net unreachable.
Request timed out.
Reply from 10.190.2.82: Destination net unreachable.
Reply from 10.190.2.82: Destination net unreachable.

Ping statistics for 192.168.0.1:
Packets: Sent = 4, Received = 3, Lost = 1 (25% loss),

Permalänk
Medlem

@anon204231: Jag skulle tro att du lyckades sätta enheten i "bridge mode". Det brukar vara 192.168.100.1 man ska logga in på då. Prova det.

Permalänk
Medlem

Sätt statisk IP på datorns nätverkskort (https://portforward.com/networking/static-ip-windows-10.htm) som ligger i samma nät som routerns IP-adress. Sedan borde du kunna surfa in i den