Ray tracing i Call of Duty: Modern Warfare med Geforce RTX Super

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Skillnaden är minimal. Jag ser 2 skillnader:
1. Skuggorna utan raytracing är orealistiskt skarpa, ljuset kommer inte från en matematisk punkt.
2. Raytracing har skuggor från alla små detaljer.

Det första borde kunna fixas lätt i en shader genom att helt enkelt smeta ut kanterna på skuggor.

Det andra är svårt att fixa utan att betala, men jag tycker att skillnaden nästan är försumbar. Kan dessutom göras utan raytracing med statiskt beräknad ljussättning på bekostnad av grafikminne förutsatt att ljuskällan inte rör på sig.

Definitivt inte värt den stora prestandaförlusten. Det borde gå att göra ännu bättre utan raytracing. Just my 2 cents.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hell
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av likeabawz:

Skillnaden är minimal. Jag ser 2 skillnader:
1. Skuggorna utan raytracing är orealistiskt skarpa, ljuset kommer inte från en matematisk punkt.
2. Raytracing har skuggor från alla små detaljer.

Det första borde kunna fixas lätt i en shader genom att helt enkelt smeta ut kanterna på skuggor.

Det andra är svårt att fixa utan att betala, men jag tycker att skillnaden nästan är försumbar. Kan dessutom göras utan raytracing med statiskt beräknad ljussättning på bekostnad av grafikminne förutsatt att ljuskällan inte rör på sig.

Definitivt inte värt den stora prestandaförlusten. Det borde gå att göra ännu bättre utan raytracing. Just my 2 cents.

Jag har provat flera spel, men det är egentligen bara Cotrol man ser det lite mer på, men verkligen inte värt att bli av med 20-30 fps.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
Youtube: http://www.youtube.com/user/IIIRef
Intel Core I7 9700K G.Skill Trident Z RGB Series 16GB (2x8GB) / 3200MHz ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB EVGA 1000w, LG 34GK950F