Söker inspiration/förslag på Skriv/Datorbord med inriktning på gaming

Permalänk
Medlem

Söker inspiration/förslag på Skriv/Datorbord med inriktning på gaming

Jag har aldrig haft ett riktigt bra skriv/datorbord...

Nu när jag skall flytta från 25 m2 till +80 m2 och 3 rum är dax!

helt ny PC
Stol
Bord
Hyllor odyl

Jag tänker bygga eller köa en byggd dator troligen från Inet och är súgen på 2 monitorer så att jag kan ha den ena för spel och denna andra samtidigt för web/surf, önskemålet är sådana där armar/fästen att dom kan flyttas men mest för att göra bordsytan fri och ren.

Bordet har jag ingen riktig ide för men gärna höj och sänkbart så att man kan stå
Smart konstruktion så att man kan få kablar att sitta snyggt
En skiva/yta som tål användning, gärna rundad där man sitter så at jag kan lägga upp armen på en stor musmatta och vila den utan att få ont över långa spels sessioner.
helst undvika att datorn står PÅ bordet för så har jag alltid haft fram till nu, vill ha ett rent bord men samtigigt komma åt den, kanske hängande under eller på en sådan där lite vagn?
Ljud har jag inte funderat på ännu men det blir nog nytt där med så typ 2 högtalare
Någon form av hurts för förvaring gärna på hjul

osv osv...

Jag har googlat och sökt men hittar bara företag utomlands som man kan bygga tex Evo Desk
och där blir det dyrt bara att bygga den sedan skall frakten på.

Jag är inte händig men kan absolut tänka mig att bygga ett bord med skiva och ben men då behöver jag nog en redig förklaring eller ritning och tips på delar.

Jag är mer åt kontors-stuket än plastiga gamer-neon-200 dekaler-stilen

Har ni möjlighet att komma med förslag skulle jag uppskatta det mycket.

Kvalitét och funktion är prio men pris inom för mig rimliga nivåer, 5-10k kr kanske är nog?