Permalänk
Medlem

Ser inte grafikkortet

Tjena Sweclockers,
Jag skaffade Sweclockers 2019 vinter dator och byggde ihop den idag. Allt gick bra förutom att mitt grafikkort inte dyker upp, kan dock använda HDMI porten på grafikkortet.

Några tips?

EDIT: När jag går in på Enhetshanteraren får jag endast upp "Microsoft Basic Display Adapter", inget om RX 5700. Testade även att ladda upp ett basic spel och den klarade inte av den på low-quality

EDIT2: Det var drivrutinerna som var felet. Tack till "TiasE"!

/// NE

Permalänk
Medlem

Vad menar du med att det inte dyker upp? Ger installern för drivrutinerna ett felmeddelande?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

@TiasE: Mitt fel, borde varit tydligare.

När jag går in på Enhetshanteraren får jag endast upp "Microsoft Basic Display Adapter", inget om RX 5700.

Testade även att ladda upp ett basic spel och den klarade inte av den på low-quality

Permalänk
Medlem

@NiklasNE Låter som att du ej installerat drivrutiner, är dessa nerladdade och installerade?
Om inte så https://www.amd.com/en/support

Edit: och du har kopplat in skärmen till grafikkortet och inte moderkortet?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

@TiasE: Har kopplat in den till grafikkortet, inte moderkortet.

Testade installera den tidigare, men får upp error :/

https://imgur.com/YANicGY

EDIT: Kom runt errorn och fick drivrutinerna installerade. Det löste problemet. Tack för hjälpen!