Permanent bannad från PUBG!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

för du kan inte skilja på en riktigt duktig spelare och en fuskare.

Det är ganska uppenbart när det är fusk och en riktigt duktig spelare. Iaf om man har ögon och öron...

Permalänk
Medlem

Såg att Steam har rea på PUBG just nu för 150 kr. Tanken har slaget mig att skapa nytt Steam konto som enbart används för PUBG, det finns dock ingen mening i att köra det på befintligt system. Så det jag gör isåfall är att installerar om datorn(även om det bara var någon månad sen) och håller den så ren som möjligt från annan mjukvara. När PUBG väl ska startas så stänger jag ner alla applikationer som inte är direkt nödvändiga, ex VPN, Spotify, GOG, Steam, Skype m,m. Sen startar jag up Steam därefter PUBG. På så vis bör jag kunna undvika ev BAN. Efter som jag inte vet vad som fick mig bannad så är det såklart fortfarande en gamble men jag har ju spelat PUBG i MÅNGA MÅNGA år utan att behöva fundera på att hantera det speciellt.

Förövrigt har jag skicka till PUBG om bett dem skicka över alla data de har på mig. Jag tror egentligen inte att orsaken till BAN kommer finnas med där men det kan vara värt ett försök. Sen kanske det är en tanke att be dem radera all data som knyter kontot till mig, vet inte egentligen vad det skulle vara för nytta men ser inte att det kan skada ihäller.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Hittade denna artikeln :

https://forums.pubg.com/profile/297592-sythe/warnings/12553/#

De jobbar natruligtvis hårt på sin säkerhet vilket uppskattas men troligen har de missat linjen som separerar fuskare mot icke fuskare en aning.

Det man kan se i artikeln är att man faktiskt bannar möss med makro. Efter som de flesta möss har mjukvara för makro så antar jag att det ska till någon kombination här. Även om det är denna anledning jag tror främst på i mitt fall så vet jag att inga inställningar gjordes i Logitechs mjukvara för de 3 möss jag hade kopplade.

Man kan också se att över 80% av de som får flera rapporter på sig under ett spel blir bannade. Vad man baserar det på vet jag inte men i mitt fall är det inte omöjligt att jag fick 2-3 st även om jag är skeptisk.

Som vi redan konstaterat så finns det en hel del som menar på att de blivit bannade utan korrekt grund. I de flesta fall får jag uppfattningen av att de skapar nytt konto och köper spelet på nytt, d.v.s så som jag funderade på att göra. Därmed kan man fundera över om de kanske till och med tjänar en liten slant på att banna så många spelare. Alla lär såklart inte köpa om spelet, särskilt inte om det inträffar mer än 1 gång.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

men jag har ju spelat PUBG i MÅNGA MÅNGA år

Nu har ju spelet funnits i dryga två år, men okej

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Digital fyndjägare

@Jimmy: Spela PUBG Lite istället ....
Många som gått över till det eftersom det finns klart färre fuskare samt att spelet har snabbare och bättre gameplay.
https://lite.pubg.com/

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Nu har ju spelet funnits i dryga två år, men okej

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, ja det var ju inte så snyggt. Jag köpte spelet när det var under Beta så jag antar någon gång i början av 2017 vilket ger oss runt 2-3 år. Man brukar säga att tiden går snabbt när man har kul, kanske var det så i detta fallet även om spelet var ganska buggigt den första tiden.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Det är ganska uppenbart när det är fusk och en riktigt duktig spelare. Iaf om man har ögon och öron...

Du får det att låta som alla ragefuskar vilket är låååångt ifrån fallet. Det är inte ragefuskare som är de tråkiga utan de som är helt dugliga på spelet men vill ha extra fördel igenom att använda wallhack eller nån form av radar. Använder du det rätt så är det väldigt svårt att se om det var intuition eller motspelaren som gjort bort sig på något sätt.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidichy:

Hej @Jimmy & alla andra som blivit oskyldigt anklagade
Vill upplysa er om att ni har rätt och ta del av eran data som spelutvecklarna har ang er, dvs om dom nu har något
" riktigt bevis " mot er så måste dom dela med den data till er. Jag vet att dom flesta här har hört talas om GDPR,
men inte alla som kanske är insatta vad den gör för er, så jag rekommenderar er att läsa på ang GDPR.

Kortfattat så har ni rätt och ta del av den data som dom har om er, loggar, screenshots, video, vilken mjukvara ni nu skulle ha använt osv, även om deras HQ befinner sig i ett annat land än sverige. p.g.a. att dom bedriver tjänster här i EU så är det EU regler & lagar som gäller och som ni säkert känner till så hör sverige till EU. Bryter man mot GDPR så kan man se till att dom får extrema böter

Jag känner nämligen till detta då jag själv använt GDPR mot daybreakgames, då dom anklagade mig vid 2013 för att ha
" fuskat " i deras spel, vilket jag inte gjorde. När jag sedan använde GDPR mot dom så slutade det med att jag fick reda på vilken data dom hade om mig, mitt acc är nu även upplåst och jag är inte längre bannad, spelar dock inte deras skitspel längre! ^^

Det första jag fick från deras support var detta.
https://i.imgur.com/hHBsQdY.png

Men efter att ha förklarat för dom att det inte är dom som bestämmer utan jag SKA ha reda på varför dom bannad mig,
så fick jag det efter ett par mail. ( jag skrev detta ) (Såg nu att de ska vara detection system inte dedication system 😅 )
https://i.imgur.com/jtb5WHG.png

Efter att jag skickade det mailet till dom så fick jag detta till svar från deras support.
https://i.imgur.com/LCTwOBw.png

Och efter ett par mail till så gav dom upp och berättade för mig vad dom hade för info på mig.
Och som ni ser i bilden nedan så var jag anklagad för " aimbot " det intressanta är att jag enbart spelade på en pve server inte pvp. En pve spelare har inte nån nytta av " aimbot " verktyg.
https://i.imgur.com/7GFtvwy.png
Och hade dom haft " äkta bevis " mot mig så hade det varit kvar och dom hade kunnat skickat det till mig.
Så jag blev alltså bannad & straffad för ingenting...🙁 Trist när jag hade kul med mina polare på pve servern.

Så när man får sånna här svar, och ni vet att ni är oskyldig, stå på er, gör eran research, ge inte upp!
https://i.imgur.com/cCxvQAh.png

Kom ihåg att många nya spel som släpps är ofta i vad som kallas numera för " early access " Men detta är egentligen ett annat utryck för beta / alpha stage, och de innebär att utvecklares system, kod osv är buggig och inte alltid är korrekt,
så man ska inte lita 100% på loggar osv. Och PUBG är definitivt inte buggfritt ^^

För mig tog de 6 år innan jag fick mitt daybreakgames acc upplåst! Men jag Vann!
(Känner mig obekväm att visa upp allt detta, men de kanske kan hjälpa någon oskyldig gamer?)

Å FY TUSAN!!!! Det tog några veckor men i och med jul och nyår är väl det okej.

Klicka för mer information
Visa mer

Det jag skickade:

Citat:

Hi,

In early 2019, my account was suspended due to what was then described as a "game setting manipulation". This description was to me unsatisfactory as it did not at all aid me in pinpointing whatever the issue was so I could avoid it in the future. In order to gain access to this information, I now, as a citizen of the European Union, hereby invoke my right, as stated in the GDPR, to gain access to whatever data you have stored about me, in particular full details about the reason for my ban and all the evidence you are using as basis for this decision.

Unless the provided evidence is compelling to a strong degree, it will be used to file an appeal to this ban. Because I have never cheated, attempted to cheat or even considered cheating at your game, I have very good reason to suspect the ban is caused by a bug or oversensitive anti-cheat that picked up on some legitimate external software. If you would like to speed the procedure up, you may choose to revoke the suspension instead of providing the information as my ulterior motive can be fulfilled either way.

Should you not comply, this violation of GDPR article 15: "Right of access by the data subject" will be reported to the Swedish Data Protection Authority (Datainspektionen).

Kind regards,
----- ---------

Har inte fått någon annan respons från supporten, så tyvärr får jag nog inte veta vad det var som fick mig bannad från första början. Tack som tusan @Zidichy i vilket fall! Nu ska jag in på Sanhok och panga.

(@Jimmy)

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt hur PUBG corp bäddar sin säng nuförtiden.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Å FY TUSAN!!!! Det tog några veckor men i och med jul och nyår är väl det okej.

Klicka för mer information
Visa mer

Det jag skickade:
Har inte fått någon annan respons från supporten, så tyvärr får jag nog inte veta vad det var som fick mig bannad från första början. Tack som tusan @Zidichy i vilket fall! Nu ska jag in på Sanhok och panga.

(@Jimmy)

Magiskt. Får jag lov att använda din text som "mall" i fall det skulle behövas för mig själv (gud förby) eller någon vän?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Magiskt. Får jag lov att använda din text som "mall" i fall det skulle behövas för mig själv (gud förby) eller någon vän?

Jag hade uppskattat om du inte kopierade den ord för ord, men du får gärna sno innehållet och skriva egen text.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Härligt!! Jag valde att köpa spelet på rea och nu är jag väldigt restrikterad med vad jag installerar på datorn(tyvärr). Lägger inte in någon mjukvara som har med möss, tangentbord eller liknande att göra, endast drivrutiner. Och innan jag börjar spela startar jag om datorn för att vara säker på att inget ligger och stör.

Det finns en funktion där man kan validera filerna för PUBG, detta har jag gjort ett par gånger och märkligt någon så ger den faktiskt utslag ca 30% av gångerna. Den byter då filen och sen validerar det korrekt. Jag har dock extremt lite installerat på datorn just nu så jag har väldigt svårt att tro att det skulle vara yttre påverkan. Grejerna är installerad på en SSD som jag inte känner till några problem med. Har ni provat verifierings funktionen(i steam för PUBG)? Har den ens någon betydelse?

Även jag har skickat en förfrågan om GDPR dock inte i relation till min ban som du gjorde. När jag nämnde ban så fick jag generiskt svar direkt, nu dröjer svaret klart längre.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion: Roger that!

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Å FY TUSAN!!!! Det tog några veckor men i och med jul och nyår är väl det okej.

Klicka för mer information
Visa mer

Det jag skickade:
Har inte fått någon annan respons från supporten, så tyvärr får jag nog inte veta vad det var som fick mig bannad från första början. Tack som tusan @Zidichy i vilket fall! Nu ska jag in på Sanhok och panga.

(@Jimmy)

😋😊😁
Nps mannen
Kul att du fått tillbaka ditt konto, är glad för din skull!
Grattis LemonIllusion

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]