Appar slutat fungera på Samsung Smart TV

Permalänk
Medlem

Appar slutat fungera på Samsung Smart TV

Har en Samsung UE55KU6405 som Spotify och Youtube slutat fungera på sen ett par dagar tillbaka. Har provat att nollställa Smarthub, nollställa hela TVn, uppdatera TVn, samt kontaktat Samsung support utan någon framgång.

Spotify vägrar oftast att starta över huvud taget. Händer ingenting när man trycker på ikonen. Youtube startar men är så gott som oanvändbart.

Vad göra? Youtube och Spotify är det enda jag använder TVn till och jag tycker det är skönt att kunna bläddra på TVn med fjärren istället för att styra via telefonen. Har lagt beställning på en Chromecast Ultra att använda tills vidare men vill helst kunna köra via TVn igen.

Är det någon här som råkat ut för liknande som har en lösning?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

@Kalium: Upplevde det problemet i förrgår på min Samsung-TV, fast för apparna Viaplay och Cmore. Jag stängde av TV:n (drog även ur sladden) och lät den vara strömlös ett tag (några minuter), startade sedan upp igen och apparna funkade som de ska.

Ingen aning om vad som orsakade detta, men hade senaste uppdatering på TV:n.

Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swed_Ghost:

@Kalium: Upplevde det problemet i förrgår på min Samsung-TV, fast för apparna Viaplay och Cmore. Jag stängde av TV:n (drog även ur sladden) och lät den vara strömlös ett tag (några minuter), startade sedan upp igen och apparna funkade som de ska.

Ingen aning om vad som orsakade detta, men hade senaste uppdatering på TV:n.

Lycka till.

Jag stänger strömmen till TVn varje natt då jag har eluttaget på fjärrströmbrytare för en del grejer på samma uttag drar mycket ström i standby. Så den lösningen tycks inte hjälpa för mig i alla fall.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem prövade allt som du nämner ovan. det jag gjorde var att trycka in avstängningsknappen 5 sek för att göra en hårdavstängning och sen funkade det.

Permalänk
Medlem

Jag har fått samma problematik för Viaplay, Youtube, Spotify, SVT. Vissa dagar fungerar de ibland fungerar några och ibland ingen av dem. Det ser ut som att de försöker ladda, t ex Viaplay loading i någon sekund sedan blir de bara svart. Jag har andra appar som aldrig har krånglat. Provat återställa allting, då fungerade de i ett par dagar för att sedan börja krångla igen.

Jag har själv inte hittat något logiskt mönster så är väldigt tacksam om någon som haft problemet hittat någon lösning.

Tack på förhand.

*EDIT*
Jag provade att ändra till Googles DNS 8.8.8.8 efter att jag läste lite mer om detta problem och direkt efter så fungerar allting utan att starta om något. Ska bara hålla i sig nu. Uppdaterar igen om några dagar.

Ny vital information om problemet.
Visa signatur

Xavve