Nvidias CES-drivrutin Geforce 441.87 introducerar VRSS och FPS-spärr

Permalänk
Medlem

Har jag missat något om hur g-sync fungerar? Med det på är ju fps redan spärrat vid 144 (eller vilken frekvens som nu är max på skärmen)?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jobbigt att VR i VR betyder annat än VR i VRS.

Permalänk

Kör redan begränsat till 144 i Asus Tweak.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Men de hade redan möjligheten att begränsa fps i drivrutinerna, dock var man tvungen att använda nvidia inspector för att komma åt det. Bra att de lagt till så man kommer åt det i vanliga kontrollpanelen antar jag?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Vad är poängen med fps-cap vs anpassad v-sync?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaidSoft:

Men de hade redan möjligheten att begränsa fps i drivrutinerna, dock var man tvungen att använda nvidia inspector för att komma åt det. Bra att de lagt till så man kommer åt det i vanliga kontrollpanelen antar jag?

Nej. NVIDIA Inspector är inte ett program från nvidia.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Det var inte en dag för tidigt. AMD har haft det en tid och jag gillar att kunna spärra FPS under skärmens uppdateringsfrekvens.

Varför inte sätta spärren snäppet över istället för att få ut max av skärmen?

Om man inte har Gsync eller Freesync skärm.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Angående Sharpening funktionen som det står i nyheten så finns den även i vanliga kontrollpanelen nu och går att sätta globalt. Bra för de som inte gillar GFE som man var tvungen använda förut för just det. Står lite om det här; https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/nvidia-geforce-ces-...

Ah yes det är bra. Dock kör jag alltid genom GFE eftersom du är innr i spelet då och ser skillanden direkt. Om man behöver öka eller minska sharpeningen. T.ex kör 40% i Overwatch men det är alldeles för mycket i Apex Legends tycker jag så där kör jag bara 10%.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Varför inte sätta spärren snäppet över istället för att få ut max av skärmen?

Om man inte har Gsync eller Freesync skärm.

Då fungerar inte Gsync och du får tearing. Även med en limiter kan FPS gå en eller ibland faktist 2 fps över det man satt. Gsync fungerar i de flesta fall upp till 144, inte till och med 144.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Då fungerar inte Gsync och du får tearing. Även med en limiter kan FPS gå en eller ibland faktist 2 fps över det man satt. Gsync fungerar i de flesta fall upp till 144, inte till och med 144.

Yes förstår det.

Därför jag la till "om man inte har Gsync eller Freesync".

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Vilket är bäst att använda tro, fps-spärr i spelet man spelar eller i drivrutinen?

Ni som undrar om FPS-spärr, latency m.m så bruka jag varmt rekommendera Battle(non)senses youtube kanal. Han förklarar allt på ett mycket enkelt sätt så dom flesta förstår. Han kommer med all säkerhet köra några tester med nvidias fps-spärr.

https://www.youtube.com/user/xFPxAUTh0r1ty

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Vet att jag behövde en FPS limiter i Truck Simulator 2, så fort jag startade spelet så flög ens FPS upp till 3000 och grafikkortet typ smälte.

Jag kommer aldrig riktigt förstå varför sånt inte klassas som en bug, dom flesta spel sköter det ju ändå fel utan att cappa FPSen.

Permalänk
Medlem

.... Tror Geforce Experience buggade lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

.... Tror Geforce Experience buggade lite

https://i.imgur.com/dj8QjaZ.png

Hahaha bästa jag sett.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

.... Tror Geforce Experience buggade lite

https://i.imgur.com/dj8QjaZ.png

haha, gjorde samma här också

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

...Måste säga att det var i alla fall en god paj!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Nej. NVIDIA Inspector är inte ett program från nvidia.

Ah jag var lite oklar med vad jag menade kanske, jag trodde inte det var deras officiella program men ja trodde att nvidia inspector bara modifierade features som redan fanns i drivrutinerna istället för att lägga till nya funktioner? Antar att inte så var fallet då.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Undrar när vi får fastsync över thunderbolt/egpu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Har jag missat något om hur g-sync fungerar? Med det på är ju fps redan spärrat vid 144 (eller vilken frekvens som nu är max på skärmen)?

För att G-sync kretsen ska fungera optimalt så ska man ha vanliga V-sync aktiverat i Nvidia kontrollpanelen(inte i spelen alltså), och det är alltså V-sync som skapar den låsningen du beskriver inte G-sync i sig. Till följd av detta så aktiveras dock vanliga V-sync om man går över maxgränsen för vad din skärm har för G-sync range. I fallet som många uppger här så kan vi låtsas att det är en 144hz skärm med G-sync. Så fort FPS i ett spel överträder 144FPS så kommer vanliga V-sync aktiveras och därav latenser(fördröjningar) in i bilden vilket stör många spelare. Ett trick att slippa detta har alltid varit att låsa sin maxfps ett par frames under maxgränsen, tex 142fps för en 144hz skärm. Antingen gör man de direkt i spelen där detta alternativ finns eller så har folk fått använda 3e: parts program för att sätta gränsen. Dessa 3:e parts program introducerar dock också en liten liten fördröjning men som många ansett vara bättre än vad V-sync introducerar.

Men nu med inbyggd funktion för att låsa FPS direkt i drivrutinerna så slipper folk krångla med detta.
Så länge man har FPS som ligger inom sin G-sync range så slipper man alltså tearing samt latenser rent kortfattat.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Inaktiv

@Dizzö: Jag får tearing ifall jag cappar över, fungerar hyfsat bra att köra utan cap men då fungerar det precis lika bra utan sync också. Enda nackdelen då är att input från musen då varierar och ger en dålig känsla.
Cap på 140fps på min 144hz skärm fungerar utmärkt, samma fördrjöjning hela tiden, ingen tearing och GPUn behöver inte alltid gå på 100% vilket betyder mindre oljud.

Edit: vad gäller att inte få ut maximalt ur min skärm som du nämnde så skiljer det 0,2ms mellan 144fps och 140 (6,94ms vs 7,14ms)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

@Dizzö: Jag får tearing ifall jag cappar över, fungerar hyfsat bra att köra utan cap men då fungerar det precis lika bra utan sync också. Enda nackdelen då är att input från musen då varierar och ger en dålig känsla.
Cap på 140fps på min 144hz skärm fungerar utmärkt, samma fördrjöjning hela tiden, ingen tearing och GPUn behöver inte alltid gå på 100% vilket betyder mindre oljud.

Edit: vad gäller att inte få ut maximalt ur min skärm som du nämnde så skiljer det 0,2ms mellan 144fps och 140 (6,94ms vs 7,14ms)

Aah okej.
Men om man säger såhär då.

Om man har en 144 Hz med Freesync eller Gsync o håller sig låt säga 140 Fps så är man garanterad ingen tearing. Om man går över så blire tearing o input lag.

Om man har en 144 Hz utan Freesync eller Gsync så är det bättre o köra under 144 Fps också då det ger mindre input lag och tearing.
Men enda skillnaden är att man inte är garanterad att inte få tearing under 144 Hz helt enkelt?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dizzö:

Aah okej.
Men om man säger såhär då.

Om man har en 144 Hz med Freesync eller Gsync o håller sig låt säga 140 Fps så är man garanterad ingen tearing. Om man går över så blire tearing o input lag.

Om man har en 144 Hz utan Freesync eller Gsync så är det bättre o köra under 144 Fps också då det ger mindre input lag och tearing.
Men enda skillnaden är att man inte är garanterad att inte få tearing under 144 Hz helt enkelt?

Av mina egna tester så utan sync så fungerar det bäst att köra utan cap, på så sätt får man minst tearing på en skärm utan "synk-teknologi"

Sen om du går över 144fps på en 144hz, det borde inte ge mer input lag men input laggen är något jag föredrar att ha konstant och inte något som varierar flera millisekunder för då mister jag "aim" känslan i musen i skjutspel. Detta gäller när man spelar utan vsync, vilket jag alltid gör.

Edit: Har läst online folk som kör utan gsynk/freesync cappat på lägre än skärmens uppdateringsfrekvens med goda resultat men för mig har det inte fungerat alls när jag testat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarCroW:

För att G-sync kretsen ska fungera optimalt så ska man ha vanliga V-sync aktiverat i Nvidia kontrollpanelen(inte i spelen alltså), och det är alltså V-sync som skapar den låsningen du beskriver inte G-sync i sig. Till följd av detta så aktiveras dock vanliga V-sync om man går över maxgränsen för vad din skärm har för G-sync range. I fallet som många uppger här så kan vi låtsas att det är en 144hz skärm med G-sync. Så fort FPS i ett spel överträder 144FPS så kommer vanliga V-sync aktiveras och därav latenser(fördröjningar) in i bilden vilket stör många spelare. Ett trick att slippa detta har alltid varit att låsa sin maxfps ett par frames under maxgränsen, tex 142fps för en 144hz skärm. Antingen gör man de direkt i spelen där detta alternativ finns eller så har folk fått använda 3e: parts program för att sätta gränsen. Dessa 3:e parts program introducerar dock också en liten liten fördröjning men som många ansett vara bättre än vad V-sync introducerar.

Men nu med inbyggd funktion för att låsa FPS direkt i drivrutinerna så slipper folk krångla med detta.
Så länge man har FPS som ligger inom sin G-sync range så slipper man alltså tearing samt latenser rent kortfattat.

Håller med om det du skriver, men är det inte så att nVidias ultra low latency mode tar bort behovet av att begränsa frame rate? Iaf har jag fått för mig det och följaktligen avinstallerat RTSS

Tycker det är lite oklart varför nVidia inte bara kan ange klara riktlinjer för inställningar för att optimera g-sync på något officiellt ställe. Vet absolut inte hur många gånger nu som jag läst ovanstående förklaring (och även konfliktande förklaringar) men det är iaf väldigt många gånger...

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Det var inte en dag för tidigt. AMD har haft det en tid och jag gillar att kunna spärra FPS under skärmens uppdateringsfrekvens.

Edit: Ser nu att AMD tycks ha fuckat upp detta med deras nya 2020års software och denna funktion tycks vara glömd/borttagen.

Nvidia har haft det i många år men varit gömt så man har behövt ändra det med nvidiainspector. Är fint att de tar fram det synligt nu

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Provade att låsa FPS till 100 i nvidia kontrollpanel globa inställningar och det fungerade fint.
Men sen så har jag en fråga angående en annan inställning i nvidia kontrollpanelen 3D inställningar.

Det är Önskad uppdateringsfrekvenst. Vilka inställningsmöjligheter har ni där? Som ni ser på bilden har jag bara
Ej tillgänglig och Programkontrollerad.

Men ser man på Battle(non)sense video om hur man ska ställa in G-Sync m.m så har han även något som heter Higest available. Har ni också den valmöjligheten i eran nvidia kontrollpanel?

Min kontrollpanel

Dold text

Battle(non)sense

Dold text
Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Jag hade inställningen i min setup, den var redan på "Highest available" (kör på engelska).

Testade frame limiter, det fungerade fint! Använde tidigare Riva Tuner för att göra det, nu slipper jag 1 frame delay

Visa signatur

i7 8700K | Noctua NH-D15 | ASUS Z370-F | EVGA SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 4x8GB @ 3400MHz CL16 | KFA2 RTX2080 Super | Samsung 970 EVO Plus 2TB | LG OLED C2 42" | ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

@Rollese: Ja det är det som är problemet för mig. Vill gärna ha engelska för det blir enklare att surfa ikring om man får problem.
Använder Geforce Experience (engelsk språk) för att spela in fuskare och laddar ner drivar därifrån.
Men provade igår att ladda ner Engelsk och Us drivar men det blir likt förbaskat svenska pga att dom är internationella . Vet att fler har samma problem. Men om du eller någon har en länk/tips till en engelsk version så skulle jag vara grymt tacksam. För jag hittar banne mig ingen ren engelsk version. Blir denna driver om jag väljer US eller UK, 441.87-desktop-win10-64bit-international-whql.exe

Edit:
Fick till Engelska genom att följa denna video.
https://www.youtube.com/watch?v=3aHoM2XmC9U

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av leadc4ge:

Håller med om det du skriver, men är det inte så att nVidias ultra low latency mode tar bort behovet av att begränsa frame rate? Iaf har jag fått för mig det och följaktligen avinstallerat RTSS

Tycker det är lite oklart varför nVidia inte bara kan ange klara riktlinjer för inställningar för att optimera g-sync på något officiellt ställe. Vet absolut inte hur många gånger nu som jag läst ovanstående förklaring (och även konfliktande förklaringar) men det är iaf väldigt många gånger...

Håller helt med dig. Det bästa är väl att prova sig fram och se vad man föredrar. Det jag vet är att det har varit en del spel som tex, PUBG förr i mitt fall där V-sync off (i kontrollpanelen) gav mig tearing inom G-syncs FPS range. Så därav vart det enklare för mig att globalt ha V-sync on i kontrollpanelen för att sedan låsa min FPS några steg under maxgränsen för att slippa att det någonsin skulle aktiveras. Och detta har fungerat väldigt bra under åren. Men Nvidias ultra low latency mode har jag inte mekat så mycket med ännu. Det jag vet är dock att de gör så grafikkortet kastar ut den senaste uppritade bilden i pipelinen snabbare till skärmen, men du bör ändå låsa din FPS så det inte går förbi gränsen för vad din skärm samt G-sync kan visa/hantera.
Dock är ju detta läget mest för Esportare som spelar tex, CS:GO, och där använder de sällan G-sync då spelmotorn som jag förstår de fungerar bäst med en maxfps setting på 300FPS. Så då är läget något helt annat då de flesta skärmarna inte kan visa så många frames, men spelarna vill ändå ha den senaste informationen på skärmen tillgängligt så snabbt som möjligt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem

Battle(non)senes test på Nvidias fps-limiter.

https://youtu.be/W66pTe8YM2s

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Max Frame Rate är skitbra, har jag använt på mina AMD, sätt den ett snäpp under skärmens maximala fps, slå på G-sync och njut av flytet!

G-Sync med AMD?

Fattar vad du menar dock!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X