Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

De telefoner jag haft med OLED har fått mindre inbränningar som syns tydligt efter nåt år eller två. Främst inforaden högst upp, wifisymbolen etc. Sånt som syns jämt. Om man skriver mycket så kan tangentbordet börja synas också. Typ som på https://youtu.be/7HCiR5xM3kA?t=65

Det ser redigt äckligt ut när tangentbordet blir inbrännt

Permalänk
Medlem

Enda telefonen jag haft med tendens till inbränning är Samsung Galaxy S2, syntes svagt och inget man direkt störde sig på. Har en iPhone Xs idag, snart 1,5 år nu och ingen tendens till inbränning. Kollade statistiken för skärmtid och snittar på 5,45 timmar om dagen. (ujuj)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sludent:

Enda telefonen jag haft med tendens till inbränning är Samsung Galaxy S2, syntes svagt och inget man direkt störde sig på. Har en iPhone Xs idag, snart 1,5 år nu och ingen tendens till inbränning. Kollade statistiken för skärmtid och snittar på 5,45 timmar om dagen. (ujuj)

5,45 timmar lOOl det är aldelles för mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sludent:

Kollade statistiken för skärmtid och snittar på 5,45 timmar om dagen. (ujuj)

Jösses!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xWeender:

Men oneplus är väl ett budget märke?

Oled skärmarna till OnePlus tillverkas av Samsung. Apple kör LG skärmar numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

Oled skärmarna till OnePlus tillverkas av Samsung. Apple kör LG skärmar numera.

Enligt Wikipedia är det mestadels Samsung-skärmar hos Apples telefoner
https://en.wikipedia.org/wiki/IPhone_11_Pro

"The display of iPhone 11 Pro and iPhone 11 Pro Max is made by Samsung"
Läser man vidare på de tre källorna som länkas efter det påståendet så verkar majoriteten av skärmarna komma från Samsung, medan en liten del kommer från LG display

Permalänk
Medlem

Med så låg ljusstyrka en timme om dagen kommer det absolut inte vara några problem, trots att du ska ha den i fem år. Folk använder ju sina telefoner 5-10 timmar om dagen och har dem i två år utan problem.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Med så låg ljusstyrka en timme om dagen kommer det absolut inte vara några problem, trots att du ska ha den i fem år. Folk använder ju sina telefoner 5-10 timmar om dagen och har dem i två år utan problem.

Vad behöver folk ens telefonen till 10 timmar om dagen?

Permalänk
Medlem

Vill du se inbränning, gå till valfri mobilåterförsäljare på något köpcenter i Spanien. Haha
De står på med full sprutt dygnet runt. Tar inte många veckor innan det är enorma inbränningar.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Vill du se inbränning, gå till valfri mobilåterförsäljare på något köpcenter i Spanien. Haha
De står på med full sprutt dygnet runt. Tar inte många veckor innan det är enorma inbränningar.

Vet inte om det är värt o ta tåget till spanien för att se det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

Oled skärmarna till OnePlus tillverkas av Samsung. Apple kör LG skärmar numera.

Apple köper majoriteten utav deras skärmar ifrån Samsung, LG har en väldigt liten del.
Och framöver verkar det som LG kommer försvinna mer.
https://appleinsider.com/articles/19/12/30/chinas-boe-set-to-...