Elgatos inspelningskort fångar video i 4K HDR

Permalänk
Melding Plague

Elgatos inspelningskort fångar video i 4K HDR

Under årets CES-mässa visar Elgato ett externt inspelningskort som kan fånga video i både 4K och HDR.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad ska man med dessa filmer till?

Permalänk
Medlem

Man blir ju låst till 60 med denna, även i 1080p

Man måste sluta säga att 60 är hög uppdatering i 2020 med en pc inblandat.
Framför allt när båset bredvid presenterar skärmar i 360hz eller vad det var. Det blir bara dumt.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Man blir ju låst till 60 med denna, även i 1080p

Man måste sluta säga att 60 är hög uppdatering i 2020 med en pc inblandat.
Framför allt när båset bredvid presenterar skärmar i 360hz eller vad det var. Det blir bara dumt.

Just de externa varianterna känns ju 100 % gjorda för spelkonsoler. Vilka inte har högre än 60 fps iaf. Är du på jakt efter något till pc så är det la instickskorten med pci-e som gäller.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Shiftypants:

Just de externa varianterna känns ju 100 % gjorda för spelkonsoler. Vilka inte har högre än 60 fps iaf. Är du på jakt efter något till pc så är det la instickskorten med pci-e som gäller.

Hade personligen föredragit ett externt kort varje dag i veckan, då ett internt kort knappast är möjligt i en dator under typ 20 liter.

Externt är ju också mer flexibelt. Mycket lättare att flytta, ansluta till en annan dator osv.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@marcusOCZ: Hög bildfrekvens i all ära, men jag vet inte om det är samma effekt vid inspelade spel som när man faktiskt spelar själv. Tror inte jag bryr mig om högre FPS än 60 på film.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

@marcusOCZ: Hög bildfrekvens i all ära, men jag vet inte om det är samma effekt vid inspelade spel som när man faktiskt spelar själv. Tror inte jag bryr mig om högre FPS än 60 på film.

Och du har sett mycket film i bra kvalitet över 60hz för att jämföra med förstår jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta kort stöder inte 60+ passthrough. Det sades redan igår på mässan.
Man vill ju spela i/med högre hz/fps, men lagra/streama i 60.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Bildexpert 📺

Skulle gissa på att en sådan här produkt för det pris det har bygger på någon form av standardiserade och masstillverkade kretsar och därför blir det bara tillräckligt bra för att svara mot dagens normkrav. Som då är 4K/60 Hz och vad som är den praktiska gränsen i väldigt många fall vad gäller reproduktion och distribution av det material man vill spela upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Vad ska man med dessa filmer till?

Äta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

@marcusOCZ: Hög bildfrekvens i all ära, men jag vet inte om det är samma effekt vid inspelade spel som när man faktiskt spelar själv. Tror inte jag bryr mig om högre FPS än 60 på film.

Däremot ser slowmo bra mycket bättre ut om materialet är inspelat i hög uppdateringsfrekvens

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

@Fatmajk

Helt säkert någon "streamer" som blev lite hård när han såg denna.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Vad ska man med dessa filmer till?

Ja om man lagar maten du gör, vad ska man med maten till?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Ja om man lagar maten du gör, vad ska man med maten till?

Ska man äta filmerna ?