Be Quiet visar upp Dark Power Pro 12

Permalänk
Melding Plague

Be Quiet visar upp Dark Power Pro 12

Nytt nätaggregat står på menyn hos Be Quiet när flaggskeppet Dark Power Pro 12 visas upp på årets CES-mässa.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt, men jag funderar på om det inte finns en överhängande risk för att det profilerade aluminiumet blir skavt och repigt vid montering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk

Snyggaste nätaggregat jag sett hittills.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur djupt är det ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Ser fantastiskt ut. Ibland blir man glad över att vara BQ-fanboy.

Hoppas verkligen de kan utveckla en mindre variant också, typ 850W eller nåt sånt. 1200/1500W är ju trevligt men hur många behöver det i verkligheten?

Nu hoppas jag bara att BQ får lite gudomlig inspiration och satsar på en mesh-variant av Dark Base 700.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av osgorth:

Ser fantastiskt ut. Ibland blir man glad över att vara BQ-fanboy.

Hoppas verkligen de kan utveckla en mindre variant också, typ 850W eller nåt sånt. 1200/1500W är ju trevligt men hur många behöver det i verkligheten?

Nu hoppas jag bara att BQ får lite gudomlig inspiration och satsar på en mesh-variant av Dark Base 700.

Tumregeln är väl fotfarande att dom är som effektivast vid halva belastningen. Så t ex 600w känns väl inte helt orimligt. 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har ett Dark power Pro 11, som både är snyggt och funkar fruktansvärt bra! Kanske får bli detta till nya riggen.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig igen att köpa ett ”kvalitativt” nätagg från Be Quiet. Köpte ett Dark Power PRO 10 850W och använde i cirka 4år.

Inte nog med att det hade hemskt coilwhine, som dock endast hördes när man hade datorn avstängd, men det gick inte att sova i samma rum som datorn befann sig i.

Så orsakade det även otagliga problem med att datorn bara dog när man använde den, flera gånger per dag, man fick då dra ut strömkabeln ur datorn och vänta typ 30 minuter innan man kunde starta den.

Sen var det varit fram och tillbaka med diverse delar till Inet, innan dem tillslut kunde konstatera att problemet var i nätagget. Så mycket problem som jag haft med det, önskar jag inte ens min värsta fiende.

Skall tillägga att det byttes ut för typ 1år sedan, inte bara orkat ändra min signatur. Har idag ett Corsair som funkar hur bra som helst och knäpptyst. Tumme upp!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Hur djupt är det ?

Det ser ut att vara 34% djupare än brett, så ~ 200 mm.