Vilken maträtt vill ni ha på er födelsedag?

Permalänk

Vilken maträtt vill ni ha på er födelsedag?

Jag vill ha Plommonspäckade fläskkarré....

Permalänk

Eller dragonbiffar på gammalt vis.(receptkort i plastlåda)

Permalänk
Inaktiv

Fyller år idag, vet inte vad jag ska hitta på när de gäller mat.

Permalänk
Medlem

Firar inte, så det blir vilken mat som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Hedersmedlem

Varje år är likadant. Önskar mig semmelknödel med gulasch och surkål av min kära mor och nästan varje år uppfylls önskningen. Mor är bäst.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Jag vill ha blommig falukorv till lunch. Nåt annat vill jag inte ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HallåPåDig:

Jag vill ha Plommonspäckade fläskkarré....

Det ska va en riktigt fin köttbit.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Inte riktigt mat, men Budapestbakelse står på önskelistan varje år. Lite pensionärsvarning...

Permalänk
Avstängd

Stuvade makaroner (obs, inte kokta i mjölk förstås) och köttbullar. Smaskens!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Hänger oftast på vad jag är sugen på. Oftast uppskattar jag främst sällskapet vilket är det viktigaste.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

I min familj så firar vi med kebabpizza. Inte nödvändigtvis på födelsedagen, men i anslutning till.

Permalänk
Medlem

Pannbiff, kokt potatis, stekt lök och en redigt god gräddsås är en av mina favoriter.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

När jag åt kött så var det att gå ut på en restaurang med bra kött, beställa mig en riktigt fin Entrecote eller liknande. Potatisgratäng och tillbehör.

Nu när jag är vegan så faller ofta valet på Indiskt (Palak Paneer) eller Kinesiskt (Tofu-Sichuan).
Mest för att det är de köken jag inte får till samma kryddning som restaurangerna.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Nästa varje födelsedags "period" så blir det Mongolisk Buffe på bästa Asiatiska restaurangen här.
Och sen häller jag i mig deras choklad mouse som är så förbannat god lol.

Permalänk
Medlem

Firar knappt men lite pitepalt hade inte suttit fel!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Smörgåstårta!

Permalänk
Medlem

Kräftor, räkor, ostron och musslor.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

@Penguin: +1

bara önskat mig födelsedagsmat en gång, då önskade jag mig smörgåstårta

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

En fin köttbit eller fisk/skaldjur. Det viktigaste är dock efterrätten - Espresso (enkel), en schysst konjak (2-4 cl) och en liten pralin. Nu blev man ju sugen på detta...

Permalänk

Klyftpotatis, fläskfilé, en god vitlökssås samt vitlöksbröd varje födelsedag de senaste 7-8 åren eller så för mig

Permalänk
Medlem

Matväg så är det inte mycket som slår en riktigt bra tillagad köttbit, potatis i ugn och bea. Men ännu viktigare så skulle jag önska mig en dansk chokladtårta som en nära vän gör, den är himmelsk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

När jag åt kött så var det att gå ut på en restaurang med bra kött, beställa mig en riktigt fin Entrecote eller liknande. Potatisgratäng och tillbehör.

Nu när jag är vegan så faller ofta valet på Indiskt (Palak Paneer) eller Kinesiskt (Tofu-Sichuan).
Mest för att det är de köken jag inte får till samma kryddning som restaurangerna.

Är inte paneer gjort på mjölk?

Jag har inte riktigt haft någon rätt som jag bara måste ha, brukar bli det jag är sugen att laga

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Havskräftor, all your base are belong to us.

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Stuvade makaroner (obs, inte kokta i mjölk förstås) och köttbullar. Smaskens!

Hur stuvar du dem då? mjölk+mjöl på slutet?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Bara jag får grilla/röka det så är jag nöjd

Ska nog satsa på shortribs när det är dags, det är galet gott.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av danwi:

Inte riktigt mat, men Budapestbakelse står på önskelistan varje år. Lite pensionärsvarning...

Hur gott som helst ju!

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Oxfilé med rödvinssås

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

I min familj så firar vi med kebabpizza. Inte nödvändigtvis på födelsedagen, men i anslutning till.

Om man får fantisera så skulle jag nog ta smörgåstårta istället.

Permalänk
Medlem

Smörgåstårta. Fan blev sugen nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tawen:

Hur stuvar du dem då? mjölk+mjöl på slutet?

Man gör en bechamelsås som man sedan blandar ner makaronerna i efter att de kokats klart.

Sås