Permalänk
Medlem

USB enheter slutar att fungera

Har nyligen byggt en dator och installerat windows 10 64 bit.

Köpte ett nytt headset idag, (corsair hs60)
Lirade lite CS tidigare idag utan några som helst problem. Några timmar senare så ska jag lira lite WoW och då börjar alla problem;
Tangentbord och mus dör helt random, kanske var 7-10:e sekund. Tangentbordet tappar sitt ljus under en halv sekund, musen hakar upp sig, sen efter 1 sekund så fungerar det igen, och om och om hela tiden..

Vad kan detta bero på? Det enda jag har gjort sedan jag lirade CS tidigare helt felfritt är att jag installerade twitch app för att tanka ner lite addons till WoW. Har testat att flytta runt till olika USB portar, har kopplat ur mitt nya headset, har installerat senaste USB-drivers från asus hemsida, har senaste bios.

Lite komponenter i burken:
Moderkort: ASUS RAMPAGE V EDITION 10
Processor: 6850k
Grafikkort: 5700xt

Är ju helt osannolikt att både tangentbord och mus dör exakt samtidigt..

Några förslag? Just nu kan jag inte använda burken som den är... har tagit 10 gånger längre tid att skriva detta inlägg för tangentbordet hakar upp sig hela tiden..

Permalänk
Medlem

Testa om mus/tangentbord funkar i bios och när du startar datorn från Win 10 USB/DVD för att se om felet i Windows.

Permalänk
Medlem

@Mainman:
Har du installerat drivrutinerna för ASMedia USB-kontrollerna?
Det finns nämnligen 8st USB-portar som använder ASMedia och om du har kopplat in i dessa och inte har installerat drivrutinerna, så kan det förklara varför tangentbord & mus beter sig på det viset.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@Mainman:
Har du installerat drivrutinerna för ASMedia USB-kontrollerna?
Det finns nämnligen 8st USB-portar som använder ASMedia och om du har kopplat in i dessa och inte har installerat drivrutinerna, så kan det förklara varför tangentbord & mus beter sig på det viset.

Yes det är installerat

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Testa om mus/tangentbord funkar i bios och när du startar datorn från Win 10 USB/DVD för att se om felet i Windows.

Inte märkt av detta i bios

Permalänk
Medlem

Är det Corsair tangenbord+mus :D? Med dess medföljande program ? iCU typ.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

Är det Corsair tangenbord+mus :D? Med dess medföljande program ? iCU typ.

Nej, har ett func-tangentbord och en logitech mus. Har inte installerat ICU för headsetet heller.

Permalänk
Medlem

Problemet har löst sig, var mitt tangentbord som felade. Det fick även min mus att fela, nu när jag kör annat tangentbord funkar allt.