Permalänk

SD-Kort Samsung Galaxy S9

Hej.

Nyligen när jag ska föra över bilder från SD-kortet till datorn så kommer filerna upp i mappen på sd-kortet på datorn men om man försöker öppna dom så står det bara att filformatet inte stöds. Filformatet är .jpg. Och dom går ej att flytta från sd-kortet.

Dock så funkar det om man flyttar filerna från sd-kortet till interna minnet. Då kan man öppna och föra över dom som vanligt.

Är det nån som vart med om detta förut?

Det funkade utan problem den 5 januari då jag senaste förde över bilder men igår så vill den inte flytta eller öppna bilderna på sd-kortet utan måste kopiera dom till interna minnet sen till datorn.

Är ett nýtt sd-kort lösningen?

Tack på förhand

Robin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin0909:

Hej.

Nyligen när jag ska föra över bilder från SD-kortet till datorn så kommer filerna upp i mappen på sd-kortet på datorn men om man försöker öppna dom så står det bara att filformatet inte stöds. Filformatet är .jpg. Och dom går ej att flytta från sd-kortet.

Dock så funkar det om man flyttar filerna från sd-kortet till interna minnet. Då kan man öppna och föra över dom som vanligt.

Är det nån som vart med om detta förut?

Det funkade utan problem den 5 januari då jag senaste förde över bilder men igår så vill den inte flytta eller öppna bilderna på sd-kortet utan måste kopiera dom till interna minnet sen till datorn.

Är ett nýtt sd-kort lösningen?

Tack på förhand

Robin

Är minneskortet krypterat?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av Dockland:

Är minneskortet krypterat?

Nej det är inte krypterat. Har inte ändrat nån inställning sen det funkade senast heller.

Permalänk

Innan har det väl funnits små knappar på sidan av SD kort då man kunnat välja om man bara ska läsrättigheter och inte skrivrättigheter när man sätter in kortet i datorn, inget sånt som spökar?

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Skrivet av Smileduck:

Innan har det väl funnits små knappar på sidan av SD kort då man kunnat välja om man bara ska läsrättigheter och inte skrivrättigheter när man sätter in kortet i datorn, inget sånt som spökar?

Kan kontrollera det imorn men känns konstigt då jag inte har tagit ut kortet på mer än ett år.

Permalänk
Skrivet av Robin0909:

Kan kontrollera det imorn men känns konstigt då jag inte har tagit ut kortet på mer än ett år.

Syftar på att detta skulle vara på "dockan" som man sätter det mindre kortet du har i telefon i, på sidan av detta.

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk

Löst

Problemet är löst.

Uppdaterade telefonen till senaste versionen och då funkar allt som det ska.

Tack för alla svar.