Lisa Su: "Högpresterande Navi på väg"

Permalänk
Medlem

Jag tror Nvidias 3000-serie blir ohotad prestandamässigt, risken är att det blir dyrt.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Hedersmedlem

*Sidospår raderat*

Vänligen återgå till topic och låt gärna bli att dra "Du är fanboy"-kortet, det börjar att bli ganska tröttsamt. Det är naturligtvis helt ok att uttala sig kritiskt om ett företag/produkt, men gör det på ett sakligt sätt istället för att posta meningslösa oneliners och/eller tråkiga sandlådanivå-"argument".

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Är verkligen https://wccftech.com en pålitlig källa?

Kort och gott. Ibland.. men de blandar och ger. Ibland är det trovärdiga rykten och ibland är det rena påhitt från deras sida. Så ta det med en nypa salt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Kan inte bestämma mig för om jag vill tro på det hela eller ej- å ena sidan låter det lite för bra för att vara sant (vilket ibland är fallet med rykten från WCCFTECH)- å andra sidan känns det som att nvidia själva skulle kunna ha levererat ett så pass mycket bättre kort om de skitit i RT och Tensor cores och ökat antal CUDA istället.

Så en intressant fråga är exakt vad AMD's raytracing-implementering blir. Om AMD kan implementera vettigt stöd för raytracing utan att offra mycket compute för att få plats med extra hårdvara så skulle det eventuellt kunna betyda ett övertag i rå prestanda.

Skulle föredra att få ett kort med prestanda i ungefär samma klass som 2080Ti för ett lägre pris dock- om de verkligen presterar 15%+ bättre så gissar jag att allt hopp om att få tillbaka flaggskeppspriserna till runt 9k försvinner.

Har läst någonstans (salt och rykten) att det skulle vara implementerat i SP, om så så är det en bra mycket annorlunda implementation i förhållande till Nvidias.

Skrivet av Shiprat:

Vissa drivs av entusiasm, andra drivs av något helt annat

Typ, ja!

Skrivet av GamerGertzy:

Vet inte vad alla bråkar om, personligen blir jag hypad av 30% kraftfullare än 2080Ti! Låter som AMD har en chans att släppa någonting av vikt iom detta. Ska bli mycket spännande att följa! Vågar vi hoppas på Computex då?

Ta det med 30% som en hype ännu, om det nu är ett nytt AMD kort så borde det komma något mer rykte inom någon vecka.

Skrivet av employed:

Är verkligen https://wccftech.com en pålitlig källa?

Är nog så pålitliga som deras källor, ibland så träffar dom rätt och ibland inte.
Så lite salt behövs alltid

Edit: Än mer fundersam blir man när det är drivet av AMD Eng Sample: 100-000000098-40_39/27Y
Vilket visar sig vara AMD Ryzen™ 7 4800H

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

...så gissar jag att allt hopp om att få tillbaka flaggskeppspriserna till runt 9k försvinner.
...

Själv ser jag med ett rosa skimmer tillbaka till när jag köpte mitt nya HD5870 (dåvarande prestandakungen för enkel-gpu om jag minns rätt) för strax under 3 tusen kronor...

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Jag mindes rätt!

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

@Nyhet

Det blev inget av detta?

AMD avtäcker arkitekturen Zen 3 på CES 2020
Teknikåret 2020 inleds på CES i Las Vegas, där AMD:s VD Lisa Su tar tillfället i akt att presentera kommande arkitekturen Zen 3.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!