Audioengine 5, Beyerdynamic DT250 + amp, Macbook-laddare (USB-C), intellipoints m.m

Permalänk
Medlem

Audioengine 5, Beyerdynamic DT250 + amp, Macbook-laddare (USB-C), intellipoints m.m

Hej forumet.

Så, här kommer lite grejer som jag ska sälja av i tråkigaste tänkbara läget. Frugans bror gick bort för några veckor sedan och dödsboet saknar resurser. Det jag säljer nu är lite av det som finns och vi ska försöka få det att täcka begravningskostnaderna så gott det går.

Jag kommer lägga ut lite mer efterhand som jag funktionskontrollerat det däribland en hel hög servrar, komponenter och skärm men detta är vad jag har testat i nuläget.

Jag orkar inte riktigt göra en uppskattning på vad sakerna kan vara värda men om buden blir för låga lägger jag hellre dom hundralapparna till dödsboet ur egen ficka och behåller grejerna och skänker till släktingar. Är ju helt enkelt för lite pengar i relation till tiden för att vara hemma och ta emot någon eller skicka grejerna. Ni vet hur det funkar.

Noteringar:
Möjligheten finns att testa allt på plats.
Jag har funktionstestat allt jag lägger upp.
Jag förbehåller mig alltså rätten att avbryta försäljning.
Allt säljs i befintligt skick och jag tar inte emot någon retur såvida jag inte tabbat mig fullkomligt.

Jag tar emot bud på både avhämtning och frakt men premierar avhämtning.

Audioengine 5
Aktiva högtalare med telefonladdare och ljudingång upptill. Hyfsat ljud faktiskt. Jag tror det här är en ganska gammal modell.
Skick: Bra
Pris: Bud

Beyerdynamic DT-250
Dom har ser rätt sletna ut och jag har ingen aning om hur gamla dom är om man inte kan härleda det ifrån serienumret på dom. Men dom låter riktigt bra, det gör dom.
Skick: Slitna slitytor men ljudet bra.
Pris: Bud

Pro-ject Headbox II
Jag tror det här är en gammal historia men den gör jobbet.
Skick: Bra
Pris: Bud

Macbookladdare USB-C 61W
Skick: Bra
Pris: 500
Inkl USB-C-kabel 650

Macbookladdare USB-C 87W
Skickar med förlängningskabel vägguttag-adapter.
Skick: Bra
Pris: 600
Inkl USB-C-kabel: 750

Microsoft Classic Intellipoint mus (ny i kartong)
Fan vet om det här är något att ha men frugans brorsa verkar ha kunnat spela med den en del och den är rätt bekväm. Har samma form som klassikern. Kanske underförstått att så är fallet.
Skick: Ny
Pris: Bud

Microsoft Classic Intellipoint mus
Skick: Använd men fungerande
Pris: Bud

Läs hela annonsen här

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Bjuder 200:- för Beyerdynamic DT-250

Permalänk

Bjuder 200 för audioengine 5.

De är tyvärr rätt gamla och kylelementen har börjat lägga av. Har själv haft två som lagt av de senaste två åren.
Ett test är att vrida volymreglaget. Om det sprakar i högtalarna så sjunger de på sista versen. Eller om det spelar olika volym i vänster/höger.

Permalänk
Testpilot

Öppnar med 100kr + frakt för: Pro-ject Headbox II

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av incandenza icers:

Bjuder 200 för audioengine 5.

De är tyvärr rätt gamla och kylelementen har börjat lägga av. Har själv haft två som lagt av de senaste två åren.
Ett test är att vrida volymreglaget. Om det sprakar i högtalarna så sjunger de på sista versen. Eller om det spelar olika volym i vänster/höger.

Tack! Ska kolla detta så snart jag kan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

300kr + frakt för Audioengine 5

Visa signatur

WS: 7950x3d, 64GB Ram
Server: 5600x, Asus Pro WS X570, 64GB ECC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigeij:

Bjuder 200:- för Beyerdynamic DT-250

Skrivet av qdallan:

300kr + frakt för Audioengine 5

Skrivet av Yatagarasu:

Öppnar med 100kr + frakt för: Pro-ject Headbox II

Bud noterade. Låter det här rulla några dagar till så ni vet.

Glömde budet på headboxen :)
Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

150 för intellimouse. Beklagar sorgen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

150 project

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

400 plus frakt för audioengine (om de funkar utan sprak etc)
Beklagar bortgången. Hoppas det blir så bra det kan bli under omständigheterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av archen:

150 för intellimouse. Beklagar sorgen

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Gawgizz:

150 project

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av incandenza icers:

400 plus frakt för audioengine (om de funkar utan sprak etc)
Beklagar bortgången. Hoppas det blir så bra det kan bli under omständigheterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Buden noterade.

Tack för tankarna. Det är en stor förlust på så många plan. Livet är bra orättvist ibland.

Visa signatur

HRLD

Permalänk

300kr + frakt för bayerdynamic 250, men jag undrar dock om det är 80 ohm eller 250 ohm versionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veizelman:

300kr + frakt för bayerdynamic 250, men jag undrar dock om det är 80 ohm eller 250 ohm versionen?

Tack för budet!

Det står 80 ohm på dom

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Vad tror du frakten landar på för A5? De är ju ganska stora

Visa signatur

WS: 7950x3d, 64GB Ram
Server: 5600x, Asus Pro WS X570, 64GB ECC

Permalänk
Medlem
Skrivet av qdallan:

Vad tror du frakten landar på för A5? De är ju ganska stora

Jag tror att frakten går på 199 kr på Postnord. Dom borde ju klara sig under 10 kg iaf...

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Uppdatering:
Har bud av @JesseMT i PM på 500 på A5.

Lovar att jag kollar dom ikväll så att allt står rätt till med dom. Har inte riktigt kommit till skott. Är hemma med ungarna på dagarna och det är mycket flängande.

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av incandenza icers:

Bjuder 200 för audioengine 5.

De är tyvärr rätt gamla och kylelementen har börjat lägga av. Har själv haft två som lagt av de senaste två åren.
Ett test är att vrida volymreglaget. Om det sprakar i högtalarna så sjunger de på sista versen. Eller om det spelar olika volym i vänster/höger.

Okej, det här är ju bra pinsamt. Jag lät dom (A5:orna) rulla några timmar utan problem häromkvällen när jag försökte ta mig igenom allt bråte och sortera. Inga tecken på några bekymmer. Kopplade ur dom och la ner dom i en låda. Nu spelar dom enbart några sekunder i taget och lägger av. Tror jag har eliminerat felkällor med så som kablar och ljudkällor. Är detta också ett resultat av kylelementen?

Jag tackar ödmjukast för din input. Hade det inte varit för det hade jag låtit budgivning fortsätta här och än fler människor slösa tid. Om det är någon som vill plocka upp dom och vet vad felet kan vara så finns dom här för upphämtning, gratis såklart. Nästa tippenrunda lär inte gå förrän till helgen iaf.

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Skrivet av Alumax:

Okej, det här är ju bra pinsamt. Jag lät dom (A5:orna) rulla några timmar utan problem häromkvällen när jag försökte ta mig igenom allt bråte och sortera. Inga tecken på några bekymmer. Kopplade ur dom och la ner dom i en låda. Nu spelar dom enbart några sekunder i taget och lägger av. Tror jag har eliminerat felkällor med så som kablar och ljudkällor. Är detta också ett resultat av kylelementen?

Jag tackar ödmjukast för din input. Hade det inte varit för det hade jag låtit budgivning fortsätta här och än fler människor slösa tid. Om det är någon som vill plocka upp dom och vet vad felet kan vara så finns dom här för upphämtning, gratis såklart. Nästa tippenrunda lär inte gå förrän till helgen iaf.

Är intresserad att hämta högtalarna! Kanske går att byta ut några komponenter (och förbättra kylflänsen) eller i värsta fall konvertera till passiva? Alltid bra att återanvända/laga ist. för att kasta på tippen.
Bjuder 200 med upphämtning i Gbg i vilket fall.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASRrock X570M Pro4 | HyperX Fury 3200 2x8GB | ASUS RTX 3070 | Samsung 970 PRO EVO 500GB | WD Caviar Green | Seasonic GX 650 | Fractal Design Define Mini C | Huawei Matebook D 14 | OP7T | AudioPro T14

Permalänk
Skrivet av Alumax:

Okej, det här är ju bra pinsamt. Jag lät dom (A5:orna) rulla några timmar utan problem häromkvällen när jag försökte ta mig igenom allt bråte och sortera. Inga tecken på några bekymmer. Kopplade ur dom och la ner dom i en låda. Nu spelar dom enbart några sekunder i taget och lägger av. Tror jag har eliminerat felkällor med så som kablar och ljudkällor. Är detta också ett resultat av kylelementen?

Jag tackar ödmjukast för din input. Hade det inte varit för det hade jag låtit budgivning fortsätta här och än fler människor slösa tid. Om det är någon som vill plocka upp dom och vet vad felet kan vara så finns dom här för upphämtning, gratis såklart. Nästa tippenrunda lär inte gå förrän till helgen iaf.

Ingen fara alls. Tack för återkoppling. Återigen, hoppas allt ordnar upp sig så väl det nu går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillenboije:

Är intresserad att hämta högtalarna! Kanske går att byta ut några komponenter (och förbättra kylflänsen) eller i värsta fall konvertera till passiva? Alltid bra att återanvända/laga ist. för att kasta på tippen.
Bjuder 200 med upphämtning i Gbg i vilket fall.

Det här låter som helt rätt inställning. Inget jag har kapacitet att utföra så för 200 är dom absolut dina. Gissar att inga andra som budade på dom i fungerande skick är intresserade längre.

Om någon är får ni protestera. Jag skickar pm till dig nu med mitt nummer så kan vi ta det hela via sms. Lättare än mobilen på sajten. Är ute och springer med ungarna hela dagarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Skrivet av Alumax:

Tack för budet!

Det står 80 ohm på dom

Mitt bud står. tack

Permalänk
Medlem

Hej TS och andra medlemmar! Jag beklagar bortgången av din anhöriga!

Hoppas det är ok att jag lånar din tråd en smula då intresset verkar finnas för Audioengine 5.
Jag har ett par svarta, som fungerade felfritt sist jag testade dom (kommer testa igen vid intresse).
Dessa finns i Örebro, och jag ger hälften av pengarna till dödsboet om någon vill köpa och hämta dom.

Mvh Henrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av laz3r:

Hej TS och andra medlemmar! Jag beklagar bortgången av din anhöriga!

Hoppas det är ok att jag lånar din tråd en smula då intresset verkar finnas för Audioengine 5.
Jag har ett par svarta, som fungerade felfritt sist jag testade dom (kommer testa igen vid intresse).
Dessa finns i Örebro, och jag ger hälften av pengarna till dödsboet om någon vill köpa och hämta dom.

Mvh Henrik

Lätt den schysstaste trådkapningen jag varit med om!

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Okej, den här tråden närmar sig sitt slut. Ska runda av den här budgivningen ikväll tänkte jag. Jag hör av mig i PM till de som vunnit budgivningar under kvällen.

För övrigt tänker jag att om killen som säljer sina A5:or lyckas med en försäljningen ser jag hellre att pengarna går till Olle, Christians son på 1,5 år som han lämnade efter sig. Men det löser vi
Jag vet, misären är fullkomlig. Men nog om det i den här tråden. Jag summerar under kvällen!

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veizelman:

300kr + frakt för bayerdynamic 250, men jag undrar dock om det är 80 ohm eller 250 ohm versionen?

Tja!

Du tar hem hörlurarna på 300 spänn + frakt.
Skickar ett pm

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

För övrigt:
Microsoft Classic Intellipoint mus (ny i kartong) såld till @archen

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Öppnar med 100kr + frakt för: Pro-ject Headbox II

Skrivet av Gawgizz:

150 project

Skickades från m.sweclockers.com

Tja grabbar/tjejer!

Jag väljer att behålla ampen. Eller köper den själv snarare. Märkligt det här.
Annonsen lär väl ligga kvar men buden ser ju ut att ha dött ut nu. Tack för visat intresse

så ignorant av mig att förutsätta att ni två är av manligt kön.. jag kollade ju inte ens så jag adderade "tjejer" :)
Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alumax:

Tja grabbar/tjejer!

Jag väljer att behålla ampen. Eller köper den själv snarare. Märkligt det här.
Annonsen lär väl ligga kvar men buden ser ju ut att ha dött ut nu. Tack för visat intresse

Gör så! Var beredd på att priset skulle gå upp en slant till men tror att du kommer ha mer glädje av den än jag hade haft oavsett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Gör så! Var beredd på att priset skulle gå upp en slant till men tror att du kommer ha mer glädje av den än jag hade haft oavsett

Tack

Visa signatur

HRLD