Phanteks Glacier D120 är kompakt universalt distributionsblock för vattenkylning

Permalänk
Melding Plague

Phanteks Glacier D120 är kompakt universalt distributionsblock för vattenkylning

På CES följs det större distributionsblocket Glacier D140 upp av en mindre variant, som kan monteras på en 120 mm-fläktplats.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

För en som är helt lost på vattenkylning, vad används ett distributionsblock till? Är det något man måste ha eller är det för att förenkla dragning av slangar på nåt vänster?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

För en som är helt lost på vattenkylning, vad används ett distributionsblock till? Är det något man måste ha eller är det för att förenkla dragning av slangar på nåt vänster?

Förenkla/försköna dragring av slangar/rör. Ganska spot on beskrivning

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Oftast som ersättning för reservoar i sin grundtanke skulle jag säga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av macmann1:

För en som är helt lost på vattenkylning, vad används ett distributionsblock till? Är det något man måste ha eller är det för att förenkla dragning av slangar på nåt vänster?

Är RGB och gör din dator lite häftigare gissar jag på.

Sedan ser den ut att ta upp en fläktplats helt i onödan vilket ger lite extra stilpoäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nighthog:

Oftast som ersättning för reservoar i sin grundtanke skulle jag säga.

Låter extremt jobbigt fylla loopen med den begränsade volymen vätska som får plats i den där, men kanske om man inte har plats för en större reservoar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Låter extremt jobbigt fylla loopen med den begränsade volymen vätska som får plats i den där, men kanske om man inte har plats för en större reservoar.

I de riktigt små ITX-chassisen som finns kan jag tänkta mig att det funkar bra som res!
Funderar på att köra en sådan som res på ett evolv itx

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Skrivet av grimboso:

I de riktigt små ITX-chassisen som finns kan jag tänkta mig att det funkar bra som res!
Funderar på att köra en sådan som res på ett evolv itx

Skickades från m.sweclockers.com

Lite off topic men jag skulle undvika Evolv chassin för vattenkylning. Fronten och toppen begränsar luftflödet så in i helvete. Försök hitta ett chassi med mer öppen ventilation. Annars har du ett dyrt kylsystem som presterar likt eller till och med sämre än vanlig luftkylning.

Låter som en kul ide annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

För en som är helt lost på vattenkylning, vad används ett distributionsblock till?

Det frågar jag mig också!
Är det frågan om distribution i betydelsen "glorifierad Y-koppling" eller är det bara ytterligare en komponent som sänker flödet i slingan?
Oavsett vilket har jag svårt att se någon nytta med distributionsblock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Det frågar jag mig också!
Är det frågan om distribution i betydelsen "glorifierad Y-koppling" eller är det bara ytterligare en komponent som sänker flödet i slingan?
Oavsett vilket har jag svårt att se någon nytta med distributionsblock.

Glorifierad Y-koppling låter spot on. Brukar även innehålla fillport och/eller drainport.

”Nyttan” är väl möjligen att man kan få snygg(are) dragning av rör och att det i sig själv är snyggt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz