Apex Legends i topp när SweClockers röstar om 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Alltså humor att två spel i botten har noll röster. Nån har alltså nominerat de spelen, men sen inte ens själv rostat på dem...

Skickades från m.sweclockers.com

Hur ser du resultatet? Är dolt fortfarande för mig

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Nioreh83:

Hur ser du resultatet? Är dolt fortfarande för mig

Du ser det här

Nu återstår den stora frågan: hur många som röstade på ”the outer worlds” skulle egentligen röstat på ”outer wilds”, med tanke på likheten i namnen 🤔

Lätt mitt ”årets spel” 2019! ❤️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Både Apex Legends och The Outer Worlds ser ju sjukt tråkiga ut. Börjar jag bli gammal eller? Smaken är som baken

Permalänk
Medlem

Red dead redemption 2 (PC)
Boneworks

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Testade Apex en runda men det var allt det blev, övriga på listan har jag inte provat.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Både Apex Legends och The Outer Worlds ser ju sjukt tråkiga ut. Börjar jag bli gammal eller? Smaken är som baken

Apex är ett bastard-barn resulterat av ett fylleligg mellan Fortnite och Overwatch.
Arkadigt, substanslöst och överdrivet woke.

Ingen höjdare om man är ute efter en ordentligt BR-upplevelse imo där PUBG är det absolut mest "äkta" man kan komma Battle Royale. (Har dock blivit mer och mer likt fortnite på sistone med alla löjligas skins och emotes vilket är ganska tråkigt.)

2019 års bästa spel är Division 2 imo då det är det enda spel som släpptes 2019 som jag spelat riktigt mycket.
Har inte testat Death Stranding så kan inte uttala mig om det.

Permalänk
Medlem

Det var inget bra spelår för min del då jag inte spelat något av kandidaterna och är ej heller intresserad, förutom av Fallen Order som jag definitivt kommer testa. I övrigt blev det bara äldre spel som jag inte hunnit med tidigare.

Permalänk
Medlem

Av dom som är något intressante (för mig) där är det bara ett jag inte spelat/har och det är Star WarsFallen order, men det ligger som sagt lägst på listan över vad jag prioriterar då jag inte köpt den än, annars tycker jag SP Modern Warfare var i stort sätt riktigt bra, med några unndantag/missions. Anno 1800 riktigt!! bra, och Metro Redux samt Control typ "ok+".

Annars bara skit

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

De släpptes 1993... Remakes var ju inte tillåtet här 😂

Då säger jag Cadence of Hyrule då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Äger 3 av spelen i top5 listan, och anser nog inte att något av de 3 spelen hör hemma där ärligt talat.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@JonasT: Gillade du inte Fallen Order?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Inte förvånad, inte för att Apex Legends är århundradets spel direkt utan att utbudet var ganska mediokert det här året.

Många hypade spel som inte levde upp till den.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Årets spel för min del var utan tvekan Outer Wilds. Utöver det imponerade även Control och Resident Evil 2-remaken.

@Dizzö Tyckte Fallen Order kändes så ruskigt opolerat och stelt. Gillade storyn tillräckligt mycket för att spela klart det i mellandagarna, men det var med varierande glädje om man säger så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Årets spel för min del var utan tvekan Outer Wilds. Utöver det imponerade även Control och Resident Evil 2-remaken.

@Dizzö Tyckte Fallen Order kändes så ruskigt opolerat och stelt. Gillade storyn tillräckligt mycket för att spela klart det i mellandagarna, men det var med varierande glädje om man säger så.

Jaa håller med. Lite smågrejjer som störde lite ibland i Fallen Order. Ska checka out Outer Wilds. .
Vad tyckte du för övrigt om The Outer Worlds?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Dizzö:

Jaa håller med. Lite smågrejjer som störde lite ibland i Fallen Order. Ska checka out Outer Wilds. .
Vad tyckte du för övrigt om The Outer Worlds?

Jag gillade The Outer Worlds, men tyckte slutet kändes väldigt abrupt och något ofärdigt. Men utan tvekan en stark 3 av 5.

Permalänk

Njaa, Apex var kul en stund; men idagsläget är det alldeles för buggigt för mig. Jag tycker modern warfare var bäst 2019; dock känns detta spel även ganska buggigt. Verkar ju som allt för många spel är buggiga idagsläget.

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

båda gamla titlar ju bror

Well.
Red dead redemption 2 - pc släpptes nov 2019 och wow classic maj 2019.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Apex är ett bastard-barn resulterat av ett fylleligg mellan Fortnite och Overwatch.
Arkadigt, substanslöst och överdrivet woke.

Ingen höjdare om man är ute efter en ordentligt BR-upplevelse imo där PUBG är det absolut mest "äkta" man kan komma Battle Royale. (Har dock blivit mer och mer likt fortnite på sistone med alla löjligas skins och emotes vilket är ganska tråkigt.)

2019 års bästa spel är Division 2 imo då det är det enda spel som släpptes 2019 som jag spelat riktigt mycket.
Har inte testat Death Stranding så kan inte uttala mig om det.

Du sammanfattar vad jag precis tänkte när jag såg resultatet.
Verkar ha blivit med spel som med hiphop, majoriteten söker sig till det även om det finns bra mycket mer fantastiska ting ute på marknaden.

Min röst gick till Death Stranding, det är lätt värt att lägga tid på, det är iallafall min åsikt.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Verkar ha blivit med spel som med hiphop, majoriteten söker sig till det även om det finns bra mycket mer fantastiska ting ute på marknaden.

Ja fyfan. Med risk att låta som en douche så ser jag fan ner lite på folk som tycker att mumble rap och liknande oljud är bästa skiten ever. Riktigt vidrigt är det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den första månaden med Apex Legends var väldigt bra, nog det spel jag spelade mest under 2019 förutom World of Warcraft Classic.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Ja fyfan. Med risk att låta som en douche så ser jag fan ner lite på folk som tycker att mumble rap och liknande oljud är bästa skiten ever. Riktigt vidrigt är det!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja alltså själv är jag alltid öppen för allt och alla tills de bevisat att de är bra eller dåliga.
Men modern hiphop/mumble rap så som du säger, jag kan inte med skiten helt enkelt.

Jag brukar säga att det är skadedjursbekämpning och något lär det ju ligga i det.

Dessutom slår det aldrig fel, någon har en fest och det spelas hiphop/mumble rap.
Sedan går folk och byter låt stup i kvarten, folk halvskriker till varandra och stämningen är bara skit.

Jag säger inte att det jag lyssnar på är det enda rätta, absolut inte för alla har olika smak, men kom igen, vem kan uppskatta dagens massproducerade rap/hiphop liksom?

Nej det är för att följa strömmen, det är det det handlar om, typ "ja meh Adde lyssnar ju påh det juh såh dåh måste juh jah göra deh meh"

Ja du förstår.

Nej, det finns gränser, folk får lyssna på vad de vill men kom igen!

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Ja fyfan. Med risk att låta som en douche så ser jag fan ner lite på folk som tycker att mumble rap och liknande oljud är bästa skiten ever. Riktigt vidrigt är det!

Skickades från m.sweclockers.com

Apex går att njuta av om man är en van fps spelare, Fortnite går inte spela utan koffein med sockerrus och lite adhd så som folk bygger idag, ospelbart imho.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Apex är ett bastard-barn resulterat av ett fylleligg mellan Fortnite och Overwatch.
Arkadigt, substanslöst och överdrivet woke.

Ingen höjdare om man är ute efter en ordentligt BR-upplevelse imo där PUBG är det absolut mest "äkta" man kan komma Battle Royale. (Har dock blivit mer och mer likt fortnite på sistone med alla löjligas skins och emotes vilket är ganska tråkigt.)

2019 års bästa spel är Division 2 imo då det är det enda spel som släpptes 2019 som jag spelat riktigt mycket.
Har inte testat Death Stranding så kan inte uttala mig om det.

Jag röstade på Apex Legends mest för att jag inte spelat något annat spel som är från i år.

På vilket sätt är det arkadigt och varför är det negativt? Substanslöst?

Tycker det är ett bra spel – gillar sci-fi-temat. Riktigt bra spelkänsla i puffrorna och det där med att glida ned för backar. ”Free to play” utan att det det blir ”pay to win”. Kul med de olika hjältarna som ger lite variation och det blir ofta väldigt mycket intensivt och många lägen där man i efterhand tänker: fasen vi skulle gjort så istället. Mycket samarbete och många gånger riktigt spännande (adrenalin), framförallt om ens lag är kvar till slutet. Även när det går dåligt tycker jag spelet ger någonting och får mig att vilja fortsätta. Lagom långa rundor som inte suger för mycket av min i nuläget högst begränsade fritid.

Nä, jag har inte mycket att klaga på när det gäller Apex Legends.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

The Outer Worlds är bra fast jag har inte spelat så mycket. Men känns som man sett allt redan i mina 20 år spelande. Vill hellre se något nytt som faktiskt inte händer ofta. Tips med något sånt spel i denna listan då?

Min 3-topplista i alla tider skulle väl vara i nåt stil med:
- Final Fantasy VII
- Deus Ex
- Xenogears eller Chrono Trigger

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Jag röstade på Apex Legends mest för att jag inte spelat något annat spel som är från i år.

På vilket sätt är det arkadigt och varför är det negativt? Substanslöst?

Tycker det är ett bra spel – gillar sci-fi-temat. Riktigt bra spelkänsla i puffrorna och det där med att glida ned för backar. ”Free to play” utan att det det blir ”pay to win”. Kul med de olika hjältarna som ger lite variation och det blir ofta väldigt mycket intensivt och många lägen där man i efterhand tänker: fasen vi skulle gjort så istället. Mycket samarbete och många gånger riktigt spännande (adrenalin), framförallt om ens lag är kvar till slutet. Även när det går dåligt tycker jag spelet ger någonting och får mig att vilja fortsätta. Lagom långa rundor som inte suger för mycket av min i nuläget högst begränsade fritid.

Nä, jag har inte mycket att klaga på när det gäller Apex Legends.

Är väl inte direkt en skräll att man kallar Apex Legends för arkadigt och/eller jämför det med overwatch och fortnite?

Kolla runt på reviews. Finns flera som kallar det arkadigt?
https://www.esquire.com/lifestyle/a26408676/apex-legends-batt...
är bara ett av flera exempel där det både jämförs med fortnite och overwatch men även benämns som arkadlikt.

Det var ingen förolämpning alltså. Det var bara min (och många andras) tolkning av spelet.
Sen frågar du varför det skulle vara negativt. Det har jag väl inte sagt. Det är bara något jag inte gillar?

Jag har inte mycket att klaga på spelet heller förutom att jag inte gillar det.

Alla gillar olika vettu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Är väl inte direkt en skräll att man kallar Apex Legends för arkadigt och/eller jämför det med overwatch och fortnite?

Kolla runt på reviews. Finns flera som kallar det arkadigt?
https://www.esquire.com/lifestyle/a26408676/apex-legends-batt...
är bara ett av flera exempel där det både jämförs med fortnite och overwatch men även benämns som arkadlikt.

Det var ingen förolämpning alltså. Det var bara min (och många andras) tolkning av spelet.
Sen frågar du varför det skulle vara negativt. Det har jag väl inte sagt. Det är bara något jag inte gillar?

Jag har inte mycket att klaga på spelet heller förutom att jag inte gillar det.

Alla gillar olika vettu

Alltså, självklart gillar alla olika men det är inte sällan motiveringen till varför vi tycker på ett visst sätt är bristfällig. ”Backup your claims with reasons” som det heter på engelska.

Jag blev nyfiken på vad det är du inte gillar med Apex Legends och vad som menas med ”arkadigt” i detta fall och varför det är dåligt. Det är ju knappast ett arkadspel i dess klassiska bemärkelse. Men tack för din länk där det talas om vad det innebär, ska kika på den.

”Överdrivet woke” är också ett nytt begrepp för mig när det gäller spel.

Men du behöver absolut inte förklara dig om du inte vill, jag var bara nyfiken.

Håller förresten med om detta i artikeln du länkade till:

The pinging system is so simple, it's actually amazing that a developer hasn't added it to a game before. In one press of a button, it accomplishes what could take several seconds to communicate if you had to pass along the info verbally. It also allows those with anxiety or those who might have a noisy house to play as a team without having to hop on voice chat. This alone puts it leagues ahead of the competition, at least in terms of rectifying an issue many of us have had in multiplayer games in the past.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mazzze:

Fick min röst också!
En Trelleborgare?!

Japp, trevligt med en till!

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Undrar hur mkt Apex placering har att göra med att det är f2p.
Är givetvis lättare för ett spel att få fler röster om fler ens testat det

Jag tycker personligen spelåret varit rätt dåligt. Spelade nyss A Plague Tale: Innocence efter att ha sett den nämnd här. Det var nog ett av de bättre spelen jag spelat i år, om dock kortvarigt (10h i mitt fall).
Väl spelvärt åtminstone.

Årets besvikelse var nog Metro Exodus.
Hade stora förväntningar där men spelet gjorde mig väldigt besviken.

2020 däremot känns som det kommer massvis med spel man ser fram emot. Sen återstår bara att se om de blir bra eller inte. Hypen är ju riktig på Cyberpunk iallaf.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

Fick min röst!

Permalänk
Medlem

Ruuuust!