Cooler Master uppdaterar klassiska kylaren Hyper 212 EVO

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master uppdaterar klassiska kylaren Hyper 212 EVO

Utöver rena nyheter bjuder CES-mässan även på uppdaterade klassiker, vilket i Cooler Masters läger representeras av kylaren Hyper 212 EVO V2.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det är bra.Ska jag bygga ett budgetbygge så är det Hyper 212 EVO som jag först tänker på. Även om jag själv kör med de största kylarna så har de största kylarna nackdelar för alla byggen. (pris + storlek)

Permalänk
Medlem

brukar inte den nuvarande kosta ca 250kr ? för 450kr så finns det många fler att välja på …

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk

Grejen med just denna kylare var väl att den var billig (250kr ish) och väldigt bra... men att den nu ska kosta 450kr så lär man välja något annat

Permalänk
Medlem

Rör inte priset... köpte precis en v1 för ca 379 och även om det är en bra deal är det inte liiika bra dela länge.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Rör inte priset... köpte precis en v1 för ca 379 och även om det är en bra deal är det inte liiika bra dela länge.

Den gamla hade ett msrp på 35 dollar enligt ett test jag fick fram så det bör inte skilja så mycket när lagren av den gamla försvinner.

https://bjorn3d.com/2017/04/cooler-master-hyper-212-evo-revie...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Om jag behöver en billig och bra CPU cooler köper jag en Arctic Freezer 33 eller 34.
Om jag behöver en dyr och bra CPU cooler köper jag en Arctic Freezer 33 eller 34 och ersätter fläktarna med 2x noctua a12x25 PWM.

Permalänk
Medlem

Den enda förbättring som hade behövts var stöd för AM4 utan att behöva köpa nån obskyr modell som kostar mycket mer än standardversionen. Till nästa budgetbygge kommer jag nog testa nåt från deepcool istället.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwu:

Om jag behöver en billig och bra CPU cooler köper jag en Arctic Freezer 33 eller 34.
Om jag behöver en dyr och bra CPU cooler köper jag en Arctic Freezer 33 eller 34 och ersätter fläktarna med 2x noctua a12x25 PWM.

Hmm, i de fall man tänker köpa till två A12 fläktar, så är det kanske vettigare att köpa en Noctua NH-U12A från början istället?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Med två fläktar på har alla Hyper 212 modeller varit perfekta budgetkylare.
Och det är där dom ska hålla sig, budget. Inte gå upp i pris. Då kan vi välja andra och denna blir bara en i mängden.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

IR

Skrivet av Ceogar:

Rör inte priset... köpte precis en v1 för ca 379 och även om det är en bra deal är det inte liiika bra dela länge.

Dyrt! Elgiganten har fast pris 249:- på dem sedan evigheter.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

IRDyrt! Elgiganten har fast pris 249:- på dem sedan evigheter.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...
Skickades från m.sweclockers.com

Visste inte att de sålde sådant. Åkte till inet för att köpa en 2700x och en 212 men blev bara en 212 för 349 kr då 2700x kostade 3800kr nu på inet. Höll på att tappa hakan.

Good to know, gillar elgigantbutiken utanför gbg i Partille.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, i de fall man tänker köpa till två A12 fläktar, så är det kanske vettigare att köpa en Noctua NH-U12A från början istället?

Tro det eller ej, det är faktiskt billigare att köpa en arctic freezer 34 + 2x Noctua A12 än att köpa en NH-U12A, plus du får en fläkt över att montera i chassit

Permalänk
Medlem

Med tanke på kommentaren om att den nu är asymmetrisk för att tillåta större RAM-kylare:
Börjar inte de allt större aluminiumklumparna (vilka sällan är utformade som kylflänsar) på VRM också bli ett hinder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwu:

Tro det eller ej, det är faktiskt billigare att köpa en arctic freezer 34 + 2x Noctua A12 än att köpa en NH-U12A, plus du får en fläkt över att montera i chassit

Mja, blir kanske nån hundring billigare, men Noctuas kylfläns lär även vara värd de extrapengarna..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Den enda förbättring som hade behövts var stöd för AM4 utan att behöva köpa nån obskyr modell som kostar mycket mer än standardversionen. Till nästa budgetbygge kommer jag nog testa nåt från deepcool istället.

Min kollega köpte den vanliga modellen på Inet och den hade stöd för AM4 (se AMD AM4 under Processorsocket och Kompatibilitet). Borde vara samma som säljs på Elgiganten även om det inte står AMD AM4 på deras sida..?

/m

Visa signatur

Dator: FD R4 | EVGA SuperNOVA G2 750 W | ASUS Z97-A | Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16 GB | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | 500 GB M.2 NVMe | 2000 GB SSD | 6 TB HDD | Server 1: HP Microserver G7 N54L | 120 GB SSD | 15 TB HDD | Server 2: HPE Microserver G8 | 120 GB SSD | 16 TB HDD | HTPC: Intel NUC 6th Gen i3 SYH | 240 GB SSD | DDR4 2133 MHz 8 GB