Dell visar nya ultraportabla XPS 13 på CES

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av loevet:

@XHI: jag är i exakt samma sits, har varit bortskämd med Apples trackspads i .... sjutton år nu tror jag. Finns ingen som bräcker dem på PC-sidan, men det har blivit mycket bättre på senare år måste jag säga. När den här Dell XPS 13 presenterades kikade jag för skojs skull på vad jag skulle betala för motsvarade MBP, och det landade på 28 300 kr, att jämföra med 20 490 kronor för Dell XPS 13. Med Dell får man en Core i7-1065G7 kontra Core i5 i MBP, men då ska man också ta i beaktande att Core i5:an i Apples maskin har högre TDP och basfrekvens. Men ändå, man får väldigt mycket och snyggt paketerat med nya Dell XPS 13.

Apples trackpads och Mac OS var länge tillräckliga argument för att jag skulle betala mer, men nu är jag inte så säker på det. Min MBP 13" från 2014 håller fortfarande oförskämt bra, men skulle den klappa ihop idag hade valet nog hamnat på Dell faktiskt.

Men -14 har väl inte Taptic feedback? Det är just den som är så härlig, samtidigt som den är så len och gedigen. Mumma

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@XHI: nej precis, min modell släpptes före haptisk feedback, tror det var två generationer senare eller så det introducerades. Jag gillar det också, men den gamla hederliga mekanismen med mekanisk nedtryckning är även den oförskämt bra

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Tänkte som i tidigare trådar gnälla på att USB A saknas, men bortsett från det så har det sista året verkligen kommit massor med intressanta bärbara.

Permalänk
Medlem

Har dom äntligen flyttat page up och page down tangenterna från sin tidigare idiotiska placering? 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Vill ha faktor sky hög .

Skrivet av MrAdde:

håller med föregående talare om skyhög vill-ha-faktor.

Tack för att du skrev det utan särskrivningar! Innan jag läste ditt inlägg förstod jag ärligt talat inte vad "Vill ha faktor sky hög" skulle betyda. :-/

Permalänk
Medlem

Ryzen 4000 nästa gång, så slår jag till. 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ureet:

Tack för att du skrev det utan särskrivningar! Innan jag läste ditt inlägg förstod jag ärligt talat inte vad "Vill ha faktor sky hög" skulle betyda. :-/

Suttit och vänta på att någon skulle reagera.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Se där ja. Så skall en skäm se ut! I jämförelse med denna så ser alla datorer som slösar bort skärmyta ut som billiga leksaker.