Pimax introducerar VR-headseten 5K Super och Artisan

Permalänk
Medlem

@sAAb: fungerar med 3D också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Quest är faktiskt förvånansvärt bra. Jag har dock aldrig kört den med linkkabeln och Steam VR. Funkar det bra?
Skickades från m.sweclockers.com

Quest funkar fint med Link! Jag tipsar om kablar som finns att köpa på Amazon som funkar i Quest-tråden. Har funkat utan minsta glitch faktiskt. Problemet som jag skrev om i det inlägget om ljudet som inte funkade var uppenbarligen ett mjukvaruproblem. Efter att vi startat om datorn så kom det sedan aldrig tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Tur du bor i Sverige med distansköpslagen då Bara köpa å leka runt bäst man vill i 14d utan att ha sönder produkten å sedan bara lämna tillbaka om man inte är nöjd. Matchar man det bra kan man beställa 2-3-4-5 olika för att testa under den tiden och behålla den bästa till och med

Perfekt sätt att sabba för oss normala konsumenter då om detta sätts i system. Då lär ju köplagen till slut komma ändras, eller att priserna går upp för att kompensera för alla fri-nissar som vill leka på andras bekostnad.

Ibland kanske man ska tänka till en extra gång om konsekvenserna av ens handlande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Jag är nyfiken på VR, men har bara Google cardboard... Vill inte att ett headset för nästan tio papp bara ska bli liggandes.
Skickades från m.sweclockers.com

Gamla Riften är ju fortfarande en suverän produkt, och med bättre ljud än nuvarande gen (riktiga och bra lurar!). Finns att hitta begagnat på Tradera till riktigt bra priser. Kräver en speldator med bra hårdvara och att man sätter upp 2-3 sensorer i rummet och kalibrerar in dom. Men har man väl gjort det så funkar det superperfekt. Jag kör fortfarande med 3 sensorer och gamla Rift i kontoret och grabben har fått låna Questen med Link i sitt rum. Gamla Riften har många fördelar fortfarande, lätt och smidig och högre framerate (90 Hz). Aningens screendoor-effekt. Men skillnaden är inte så dramatisk mot Questen som man kan tro. Tror att det fortfarande finns lösa sensorer på Oculus.com att köpa om man vill komplettera de två som medföljer med en tredje.

Permalänk

@nukethenick: inte tobii dock men det kommer verkar det som
https://www.youtube.com/watch?v=FTsLlo4FBug

/Anders

Visa signatur

|Intel i7 8700k @ 5GHz ||EK-Vatten ||ROG STRIX Z370-G |G.Skill 16GB DDR4 3600MHz ||MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X (EK-Vattenblock ||Samsung 750 250G SSD system disk || Samsung 840 Evo 250G Steam disk |FRACTAL DESIGN DEFINE R4 WHITE ||Corsair HX750W || Thrustmaster T500RS - SRC-GT1 || Fanatec CLP V2 ||OculusRift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Perfekt sätt att sabba för oss normala konsumenter då om detta sätts i system. Då lär ju köplagen till slut komma ändras, eller att priserna går upp för att kompensera för alla fri-nissar som vill leka på andras bekostnad.

Ibland kanske man ska tänka till en extra gång om konsekvenserna av ens handlande...

Don't hate the player, hate the game. Eller menar du t.ex. att det råder nöd på Ole Vinje (Grundaren av Komplett)? Då kan jag hälsa dig att han skrattar hela vägen till banken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Don't hate the player, hate the game. Eller menar du t.ex. att det råder nöd på Ole Vinje (Grundaren av Komplett)? Då kan jag hälsa dig att han skrattar hela vägen till banken.

Vilket ger dig rätt att vara uppsåtligen bedräglig? Det lär inte finnas någon handlare som inte driver sin firma med intentionen att tjäna pengar, det är ju själva meningen med det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Vilket ger dig rätt att vara uppsåtligen bedräglig? Det lär inte finnas någon handlare som inte driver sin firma med intentionen att tjäna pengar, det är ju själva meningen med det hela.

Bedräglig? Jag vill se om produkten fungerar för mig och om den fungerar till min nivå av godkänd. Det kan jag omöjligen veta utan att testa produkten, därför tillkom distansköpslagen som låter mig beställa hem, testa om den duger, annars skicka tillbaka. Samma gäller kläder; vem vill köpa en tröja som sedan visar sig vara för liten? Tror du att klädbutiker hade fortsatt behålla sin försäljning via nätet, om de inte gick plus på det? De tjänar multum med att slippa ha fysiska butiker med personal, stöld etc. etc., och enda de behöver erbjuda i retur är att man kan returnera varan om man inte är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Bedräglig? Jag vill se om produkten fungerar för mig och om den fungerar till min nivå av godkänd. Det kan jag omöjligen veta utan att testa produkten, därför tillkom distansköpslagen som låter mig beställa hem, testa om den duger, annars skicka tillbaka. Samma gäller kläder; vem vill köpa en tröja som sedan visar sig vara för liten? Tror du att klädbutiker hade fortsatt behålla sin försäljning via nätet, om de inte gick plus på det? De tjänar multum med att slippa ha fysiska butiker med personal, stöld etc. etc., och enda de behöver erbjuda i retur är att man kan returnera varan om man inte är nöjd.

Det var inte det du skrev tidigare! Se nedan

Skrivet av JBerger:

Tur du bor i Sverige med distansköpslagen då Bara köpa å leka runt bäst man vill i 14d utan att ha sönder produkten å sedan bara lämna tillbaka om man inte är nöjd. Matchar man det bra kan man beställa 2-3-4-5 olika för att testa under den tiden och behålla den bästa till och med

Självklart har du rätt att returnera en vara du är missnöjd med, men när man börjar utnyttja systemet för egen vinning och tror att det inte i förlängningen har några konsekvenser så är man snett ute, även om det strikt juridiskt kanske inte går att komma åt med dagens lagstiftning. Men vad det innebär är ju att det kan bli svårare för t.ex mig att returnera en vara om handlarna drar öronen åt sig och börjar ställa högre krav på obruten förpackning m.m.

Den här diskussionen blir rätt OT nu så jag kommer inte kommentera detta vidare här. Starta egen tråd för det i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Det var inte det du skrev tidigare! Se nedan

Självklart har du rätt att returnera en vara du är missnöjd med, men när man börjar utnyttja systemet för egen vinning och tror att det inte i förlängningen har några konsekvenser så är man snett ute, även om det strikt juridiskt kanske inte går att komma åt med dagens lagstiftning. Men vad det innebär är ju att det kan bli svårare för t.ex mig att returnera en vara om handlarna drar öronen åt sig och börjar ställa högre krav på obruten förpackning m.m.

Den här diskussionen blir rätt OT nu så jag kommer inte kommentera detta vidare här. Starta egen tråd för det i så fall.

Fast det var det jag skrev, men med annan formulering. Bara att du väljer att tolka det på olika sätt.

Att köpa en tröja, skicka tillbaka, en annan, skicka tillbaka, en tredje, skicka tillbaka, en fjärde, nu är jag nöjd, är sämre och dyrare för företag än om jag bestämmer fyra tröjor på en gång och skickar tillbaka 3 å behåller den som passade mig bäst. Är ju så uppenbart att jag antog det inte behövdes förklaras tydligare.
Sedan att någon tycker det är bedrägligt för stå för denne, så ser min rätt som konsument ut och företagen har inget att klaga på då de annars hade lagt ner näthandel om det vore en förlustaffär.

Permalänk
Medlem

@JBerger: Ok, jag erkänner att jag delvis missförstod vad du menade med 2-3-4-5. Jag tolkade det som att du köpte hem dom på prov i serie för att förlänga ditt innehav - gratis. Så, en liten poäng har du, men jag reagerar ändå skarpt på att man uppsåtligen lurar systemet för att kunna göra en "cherry pick". Det kommer att slå tillbaka på "normala" konsumenter när handlarna drar öronen åt sig om det sätts i system. Dessutom i just det här sammanhanget är det ju larvigt, antingen funkar en Quest eller så gör den det inte. Det är ingen skillnad på dom i övrigt. Vill man cherry picka en CPU så har jag en något större förståelse för handlandet, men jag tycker fortfarande det är fel.

Permalänk
Medlem

Finns det någon uppdatering om Pimax på CES 2021?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2