Sony skippar E3 2020 – trots Playstation 5

Permalänk
Melding Plague

Sony skippar E3 2020 – trots Playstation 5

Det blir ingen strid på mässgolvet mellan Playstation och Xbox. Sony meddelar att företaget hoppar över E3 2020.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte följa lanseringar av konsoler, så jag undrar om det förekommer tester osv alls innan dom finns i handeln?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Fan jag är så jäkla kluven... Jag älskar PS för att de har bra exklusiva spel men tycker det är så jäkla smidigt med Xboxen då man kan välja att köra på TVn eller på PCn. Det slutar alltid med att det blir "alla" konsoler... men jag tänker nog börja med en Xbox

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

@martak: Jag köpte en Ps4 pro.. har knappt använt det till mer än småspel. Dock använt full ut som dedikerad Mediespelare. Tex spelar jag enbart på PC och Switch och byter till PS4 när jag vill se på något. Det blir nog ingen konsoll för mig denna gen. Skulle det bli något så är det Xbox pga game pass. (har använt till PC ett par gånger också).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

@Sh4d0wfi3nd: Jag känner igen det där... Man köper, spelar några timmar och så står det bara och samlar damm

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

E3 går väl någon gång vid månadsskiftet maj-juni?
Då är det nog (enligt Sony) alldeles för tidigt att göra något väsen av PS5. Däremot kommer de säkert ha agenter på plats för att suga i sig information om konkurrenten...

Permalänk
Medlem

@martak: Haha ja, jag körde järnet ur Horizon zero dawn då jag köpte bundle på releasedagen. Sen några småspel. Sen provade jag på VR. Nu är Horizon hos tjejen och VR sålt. Det är en bra medie"PC" dock. Fungerar prima med 4K.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

Fan jag är så jäkla kluven... Jag älskar PS för att de har bra exklusiva spel men tycker det är så jäkla smidigt med Xboxen då man kan välja att köra på TVn eller på PCn. Det slutar alltid med att det blir "alla" konsoler... men jag tänker nog börja med en Xbox

Fast det kan du ju med PS4:an också? Garanterat kunna med PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Fast det kan du ju med PS4:an också? Garanterat kunna med PS5.

Han menar nog gamepass.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Vi har en PS4 hemma (icke pro) och den enda anledningen att vi har den är de exklusiva spelen som bara kommer till PS4, eller ibland när man inte orkar vänta på att ett spel kommer till PC.

Hade Sony släppt på exklusiviteten på speltitlar för Playstation och börjat sälja dem till PC också så skulle i allafall vi inte haft någon egentlig anledning kvar att köpa Playstation.

Permalänk
Medlem

E3 är ju ett tve-eggat svärd. Du får ju garanterat stor mediaexponering, men samtidigt riskerar ju man att drunkna bland alla andra titlar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

E3 är ju ett tve-eggat svärd. Du får ju garanterat stor mediaexponering, men samtidigt riskerar ju man att drunkna bland alla andra titlar.

Skickades från m.sweclockers.com

Mjo känns som att det är närmre sanningen kring varför dom "väljer att fokusera på annat". Numera vill man ha 100% egenkontroll på hypetåget som pågår i månader och år per titel, inte bara basunera ut hela alltet på typ 3 dagar.

Permalänk
Medlem

Ett exklusivt From Software-spel är i princip det enda som kan få mig att köpa en konsoll idag. Får se om PS5 blir min Bloodborne 2-maskin eller inte.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Ryktades det inte om att Nintendo skulle släppa ny konsol till sommaren också eller har jag bara drömt ?

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Testpilot

Blir i vilket fall att invänta PS5 Pro eller vad den nu kommer heta som onekligen kommer som en mid-cycle refresh. Kanske man kan få något fränt "skin" också som med God of War PS4 Pro Edition

Har gott om PS4 lir kvar som väntar på mig i hyllan i vilket fall

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Jackbob:

E3 är ju ett tve-eggat svärd. Du får ju garanterat stor mediaexponering, men samtidigt riskerar ju man att drunkna bland alla andra titlar.

Dock brukar alltid Sony, Microsoft och dessa stora företag få ordentligt med coverage av Polygon, Kotaku, PCGamer, PCGamesN o.s.v.

Tror Sony helt enkelt inte vill "slösa" pengarna på E3 kostnaderna när dom vet att dom har stor exponering redan tack vare den starka marknadspositionen PS4 gett dom.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jackbob:

E3 är ju ett tve-eggat svärd. Du får ju garanterat stor mediaexponering, men samtidigt riskerar ju man att drunkna bland alla andra titlar.

Skickades från m.sweclockers.com

Just detta. Men konsollanseringar överskuggar allt annat. Är inte Sony intresserad av att släpa sig till E3 för att snacka upp och hypea sin kommande konsol och spel till denna är det ett stort svaghetstecken som jag ser det. Troligen kommer de försöka presentera utanför E3 kring tidpunkten för mässan. Känns dock som de ger bort segern till Microsoft som hittills verkar ligga väldigt bra till mind share mässigt. Succén Game Pass och det faktum att de pratar mer om vad de vill göra är vi nog många som uppskattar.

För mig lutar det åt PC + Switch. Xbox Series X blir inte aktuell, såvida jag inte skiter i att skaffa nytt grafikkort då. PS5 känns totalt ointressant, PS4/Pro är en bra dammsamlare men saknar oftast spel att spela och Sony gjorde bort sig den andra halvan av denna generationen. Deras bisarra vilka att bestämma över alla andra plattformar och vem som ska spela tilltalar mig inte.

Hade de båda företagen erbjudit uppgradering från befintlig plattform hade jag varit intresserad, såvida inte erbjudandet var riktigt dåligt då. Vad man får med MS är ganska tydligt, snackas på sina håll om att kunna använda Series X som en PC med stöd för både Epic Game Store och Steam. Om det verkligen stämmer är det tunga artilleriet från MS som dras fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Dock brukar alltid Sony, Microsoft och dessa stora företag få ordentligt med coverage av Polygon, Kotaku, PCGamer, PCGamesN o.s.v.

Tror Sony helt enkelt inte vill "slösa" pengarna på E3 kostnaderna när dom vet att dom har stor exponering redan tack vare den starka marknadspositionen PS4 gett dom.

Tror inte det har med pengarna att göra överhuvudtaget. Men däremot som du skriver så vet dom redan att media har full koll på dom, oavsett om dom medverkar i E3 eller inte. Det gör att dom kan själv skapa en mässa på något godtyckligt datum och dom dagarna kommer då 100% vara dedikerade till Sony och ingen annan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Ett exklusivt From Software-spel är i princip det enda som kan få mig att köpa en konsoll idag. Får se om PS5 blir min Bloodborne 2-maskin eller inte.

Tänkte som dig och köpte PS4 främst för Bloodborne men det var tråkigt enligt mig så det blev istället Ratchet & Clank som blev min favorit PS4 spel

Jag kanske är lite speciell visserligen eftersom jag inte har tyckt att något From Software spel är speciellt bra och värd min tid att spela efter en dag på jobbet. Bloodborne blev ignet undantag från andra From Software spel jag har provat så efter att ha spelat ca 30-40% av spelet så lade jag av eftersom det kändes enformigt och trött. Tyckte inte det var speciellt svårt eller något, bara inte roligt för mig helt enkelt...

Permalänk
Medlem

Man testar vingarna i ett nytt medialandskap, där man lättare kan styra meddelandet via entusiastiska influencers som inte kommer ha samma kritiska ådra. Hellre en bataljon ja-sägare än en armé blandade åsikter.

Frågan är om det kommer slå tillbaka, som deras hybris gjorde när PS3 avtäcktes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Just detta. Men konsollanseringar överskuggar allt annat. Är inte Sony intresserad av att släpa sig till E3 för att snacka upp och hypea sin kommande konsol och spel till denna är det ett stort svaghetstecken som jag ser det. Troligen kommer de försöka presentera utanför E3 kring tidpunkten för mässan. Känns dock som de ger bort segern till Microsoft som hittills verkar ligga väldigt bra till mind share mässigt. Succén Game Pass och det faktum att de pratar mer om vad de vill göra är vi nog många som uppskattar.

För mig lutar det åt PC + Switch. Xbox Series X blir inte aktuell, såvida jag inte skiter i att skaffa nytt grafikkort då. PS5 känns totalt ointressant, PS4/Pro är en bra dammsamlare men saknar oftast spel att spela och Sony gjorde bort sig den andra halvan av denna generationen. Deras bisarra vilka att bestämma över alla andra plattformar och vem som ska spela tilltalar mig inte.

Hade de båda företagen erbjudit uppgradering från befintlig plattform hade jag varit intresserad, såvida inte erbjudandet var riktigt dåligt då. Vad man får med MS är ganska tydligt, snackas på sina håll om att kunna använda Series X som en PC med stöd för både Epic Game Store och Steam. Om det verkligen stämmer är det tunga artilleriet från MS som dras fram.

Exakt! Känns som att det är viktigt med exponering men samtidigt förstår jag att de vill kunna leverera riktigt bra grejer och har de inte tillräckligt med intressanta nyheter känner de väl antagligen att det inte är någon idé att ens vara med, bättre fly än illa fäkta.

M$ kör bara på vilket visar att de vågar men samtidigt levererade de ett kasst E3 förra året vilket nog gett dem dålig PR. Men det kanske tänker att bara vi matar på så lär någon fastna förr eller senare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cloudstone:

Ett exklusivt From Software-spel är i princip det enda som kan få mig att köpa en konsoll idag. Får se om PS5 blir min Bloodborne 2-maskin eller inte.

Jag tog tag i Demons Souls, mitt favorit FROM spel i helgen via RPCS3. Släpptes en 60Hz fix i somras och den ihop med 2560x1440 (200% resolution) var ett välkommen återupplevelse. Varit sugen på att återuppleva spelet länge men 1280x720 i sub 20 FPS som PS3 erbjuder har inte tilltalat. Nötte igenom spelet som en galning strax efter lanseringen då 2009/2010 och inget av Dark Souls spelen har gett mig samma kick som detta spel gett.

Kan vara värt en titt i väntan på något nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag tog tag i Demons Souls, mitt favorit FROM spel i helgen via RPCS3. Släpptes en 60Hz fix i somras och den ihop med 2560x1440 (200% resolution) var ett välkommen återupplevelse. Varit sugen på att återuppleva spelet länge men 1280x720 i sub 20 FPS som PS3 erbjuder har inte tilltalat. Nötte igenom spelet som en galning strax efter lanseringen då 2009/2010 och inget av Dark Souls spelen har gett mig samma kick som detta spel gett.

Kan vara värt en titt i väntan på något nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset, var faktiskt många år sen nu sen jag spelade genom Demon's Souls. Aaah, nu vill jag bara hem från jobbet och lira

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Skulle XSX stödja t.ex Epic/Steam så är det nog epic win för MS (Pun intended) gissar att det isf endast är utvalda titlar som hela tiden ökar, krävs väl att ett team tweakar grafik och upplevelse som stämmer överrens med vad MS har för kvalitetskrav.

Men svårt att tro att det skulle hända.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martak:

Ryktades det inte om att Nintendo skulle släppa ny konsol till sommaren också eller har jag bara drömt ?

Nja, ryktas om en "Switch Pro" men inte en helt ny konsol. De tjänar nog för mycket på den för att överge den. De är ju knappast på en ny Wii U-bana där de knappt kan vänta att få gå vidare.

Permalänk
Medlem

Kommer absolut bli ett nytt Xbox x när det kommer, mycket tack vare deras tjänster. Nu har barnen och jag ett Xbox var, jag kommer kunna köpa nya och dom får fortsätta med sina konsoler ett tag till, men vi kan ändå köra speldelningen emellan via Gamepass och förhoppningsvis också spela tillsammans. Klockrent enligt mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Just formuleringen av deras uttalande kan ju tolkas som att dom haft något avtalsbråk, annars finns det ju egentligen ingen anledning till att poängtera att dom har respekt för ESA.
Det är väl helt enkelt för dyrt, och/eller ställs krav som Sony/E3 inte gillar.

Överlag så känns det lite som att E3 är ointressant, störst PR-budget syns mest liksom. *gäsp*

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Exakt! Känns som att det är viktigt med exponering men samtidigt förstår jag att de vill kunna leverera riktigt bra grejer och har de inte tillräckligt med intressanta nyheter känner de väl antagligen att det inte är någon idé att ens vara med, bättre fly än illa fäkta.

M$ kör bara på vilket visar att de vågar men samtidigt levererade de ett kasst E3 förra året vilket nog gett dem dålig PR. Men det kanske tänker att bara vi matar på så lär någon fastna förr eller senare.

Ja precis! Jag är säker på att Sony har intressanta saker att visa upp men känns lite som de är tillbaks i de mer arroganta banorna som med PS3. Inte garanterat att varje PS4 ägare kommer rusa till butiken och köpa en PS5 helt ovetandes om vad som erbjuds. En del rykten pekar också i riktningen att PS5 blir den klenare av de två. En av få saker Sony visar upp är Spiderman demot som ändå inte kan granskas hur de fått till. Jag vet inte riktigt om laddningstider är en systemsäljare.

Spännande att kunna jämföra plattformarna mot varandra och PC i framtiden dock.

E3 2019 var rätt klen överlag i mitt tycke men har för mig jag tyckte bäst om Microsofts. Förhoppningsvis blir årets mer givande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cloudstone:

Tack för tipset, var faktiskt många år sen nu sen jag spelade genom Demon's Souls. Aaah, nu vill jag bara hem från jobbet och lira

Finns lite man behöver konfigurera men PS3 emuleringen har kommit sjukt långt. Bortsett från en inställning jag bockatvi som gav problem (multithread RSX) så var det smärtfritt under de timmar jag spelat.

På tiden när det begav sig trodde många att plattformen skulle vara omöjlig att emulera men långt ifrån. Uncharted spelen och Last of Us går det lite trögare i men går ändå ganska fort framåt även där.

Hoppas du får en härlig spelkväll!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Blir i vilket fall att invänta PS5 Pro eller vad den nu kommer heta som onekligen kommer som en mid-cycle refresh. Kanske man kan få något fränt "skin" också som med God of War PS4 Pro Edition

Har gott om PS4 lir kvar som väntar på mig i hyllan i vilket fall

Here here. Har både 2/3 av Horizon och hela Last of Us remastered kvar att köra igenom. Tiden räcker inte till.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |