Permalänk
Medlem

Philips 34" LED Curved 349P7FUBEB/00

Någon som äger en sån här och kan säga hur den funkar?

Lider den av ghosting osv, vill gärna kunna spela en del på den, spelar inte så mycket snabba fps som cs osv men gärna fallout/skyrim och annat.

Någon som kan delge någon mer information kring denna, hur den är, bra och dåliga saker?

Permalänk
Bildexpert 📺

@Ypzon: 349P7FUBEB är en modell med VA-panel och dessa har generellt en hög nivå av eftersläp/ghosting som syns mot framför allt mörka delar i bilden.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Tack för svaret, är det något man kan räkna med på alla VA eller?
Gillar tanken på VA för serier och film och spelar inte jättemycket snabba fpsspel, men vill inte att det ska bli en dålig upplevelse om man väl skulle spela något som går lite snabbare med lite mörka partier.

Har du något tips på en vettig skärm gärna 32" annars 27"+ med 1440p eller mer som funkar bra för mer strategispel, mmo eller rpgspel och gärna en del film/serier med ibland?
Budget runt 5-7000, kan sträcka mig lite mer om det är något som är på gränsen.

Permalänk
Bildexpert 📺

@Ypzon: Jag skulle jag säga att det hör till undantagen att VA-paneler är fria från ett extra synligt släp i mörka nyanser. Sedan är det en fråga om hur mycket man störs av det hela. Men de specifika släpen finns så gott som alltid där på VA-paneler.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Okej, har ju aldrig haft en och upplevt de så har ingen aning om hur mycket jag skulle störa mig personligen