Permalänk
Skrivet av Juus1:

@adfactory: Telefonen är köpt hos CDON med dem själva som leverantör.

//c

Har skickat in två olika telefoner för reparation. Första telefonen gick tillbaka till Netonnet, då tog det hur lång tid som helst att få tillbaka den. Vis av erfarenheten vände jag mig den andra gången direkt till telefontillverkaren (Sony) som hänvisade till en reparatör. Då tog det bara typ en vecka så var telefonen lagad.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Juus1:

Nu har min telefon legat hos er i snart en månad, och jag har inte fått någon återkoppling i ärendet. Vad händer? Börjar bli less på att vänta. Till er som kan, finns det möjlighet att häva köpet? Känns inte som rimlig tid att behöva vänta i nästan en månad.

CDON, har ni någon kommentar på detta?

//C

Hej Christoffer,

Har nu kollat igenom ditt ärende och beklagar att du fortfarande inte fått tillbaka din telefon. Vad jag kan se ska din reklamation godkänts den 18/10, och telefonen bytts ut och därefter skickats tillbaka till oss, som sedan kan skicka ut den till dig.

Tyvärr verkar den däremot ha fastnat någonstans på vägen och jag har nu tagit kontakt med verkstaden för mer information i ärendet. Återkommer till dig så snart jag vet mer.

Önskar dig en trevlig eftermiddag!

Mvh Alfred,
CDON

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Juus1:

Nu har min telefon legat hos er i snart en månad, och jag har inte fått någon återkoppling i ärendet. Vad händer? Börjar bli less på att vänta. Till er som kan, finns det möjlighet att häva köpet? Känns inte som rimlig tid att behöva vänta i nästan en månad.

CDON, har ni någon kommentar på detta?

//C

Hej Juus1,

Jag har skickat lite mer information angående ditt ärende i PM.

Önskar dig en trevlig eftermiddag!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Juus1,

Jag har skickat lite mer information angående ditt ärende i PM.

Önskar dig en trevlig eftermiddag!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Jag har inte fått något PM.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Juus1:

Jag har inte fått något PM.

//C

Hej igen!

Verkar tyvärr inte som att det skickades, ber om ursäkt för det! Jag har nu skickat ut informationen på mejl istället. Det går bra att svara där.

Önskar dig en trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk

Hej!

Jag beställde en L33T E-Sport Gamingstol den 23e oktober med snabbfrakt. Inget hände på några dagar så jag kontaktade kundtjänst som säger att de lämnat stolen till posten. Jag kontaktar då posten som säger att de inte fått någon stol. Den har alltså mystiskt försvunnit. Sedan säger kundtjänst att de kan skicka en ny stol, men någon dag senare får jag till svar att alla stolar är slut.

Kollar jag på er hemsida så finns både https://cdon.se/inredning-och-mobler/l33t-e-sport-gamingstol-... och https://cdon.se/inredning-och-mobler/l33t-e-sport-gamingstol-... i lager?

Idag blev min nya order annullerad för att stolen utgått ur leverantörens sortiment och kundtjänst säger bara att de inte kan göra något innan den 8/11. Kan ni kika på detta?

Ordernummer: 69660523 (ticket id 306575)
Ny annullerad orderid: 69735045

Hälsningar
Björn

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av klingen78:

Hej!

Jag beställde en L33T E-Sport Gamingstol den 23e oktober med snabbfrakt. Inget hände på några dagar så jag kontaktade kundtjänst som säger att de lämnat stolen till posten. Jag kontaktar då posten som säger att de inte fått någon stol. Den har alltså mystiskt försvunnit. Sedan säger kundtjänst att de kan skicka en ny stol, men någon dag senare får jag till svar att alla stolar är slut.

Kollar jag på er hemsida så finns både https://cdon.se/inredning-och-mobler/l33t-e-sport-gamingstol-... och https://cdon.se/inredning-och-mobler/l33t-e-sport-gamingstol-... i lager?

Idag blev min nya order annullerad för att stolen utgått ur leverantörens sortiment och kundtjänst säger bara att de inte kan göra något innan den 8/11. Kan ni kika på detta?

Ordernummer: 69660523 (ticket id 306575)
Ny annullerad orderid: 69735045

Hälsningar
Björn

Hej Björn,

Kan endast beklaga detta. Jag ber rätt avdelning på vår kundservice att kontakta dig så snart som möjligt, senast imorgon!

Med vänliga hälsningar,
Alfred

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har CDON börjat med lögnaktiga klick-beten och kommer fortsätta med detta?

11% på allt* med koden SIN6LESDAY19 är ju en lögn från CDON. Det skulle stå: På utvalda produkter eftersom när man klickar på den inbjudande länken så möter man detta:

Sä klick-betet är en lögn från CDON därför att det finstilta säger något annat.

Det är lätt för vissa så kallade svaga konsumenter att tex välja något man bara funderat på från t.e.x Apple och inte får igenom koden men tänka att, vafan har jag kommit så här långt... och det är nog det CDON fult räknar med att några gör. Och den där Allt* med en asterisk är ju ett löjligt sätt att försöka friskriva sig från lögnen.

lade till ett ? i rubriken
Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Har CDON börjat med lögnaktiga klick-beten och kommer fortsätta med detta?

https://i.imgur.com/5lTeGVZ.png

11% på allt* med koden SIN6LESDAY19 är ju en lögn från CDON. Det skulle stå: På utvalda produkter eftersom när man klickar på den inbjudande länken så möter man detta:

https://i.imgur.com/DM3slk3.png

Sä klick-betet är en lögn från CDON därför att det finstilta säger något annat.

Det är lätt för vissa så kallade svaga konsumenter att tex välja något man bara funderat på från t.e.x Apple och inte får igenom koden men tänka att, vafan har jag kommit så här långt... och det är nog det CDON fult räknar med att några gör. Och den där Allt* med en asterisk är ju ett löjligt sätt att försöka friskriva sig från lögnen.

De borde ha skrivit 11% på allt du inte vill ha.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Har CDON börjat med lögnaktiga klick-beten och kommer fortsätta med detta?

Och den där Allt* med en asterisk är ju ett löjligt sätt att försöka friskriva sig från lögnen.

Nog för att @CDON numera är en samlingsplats för flera försäljare och inte kan annonsera samma rabatt på alla produkter från alla dessa försäljare, men ett sådant oseriöst försök till friskrivning gör mig nästan förbannad.
Kändes mer som ett hån konsumenterna eller ren lathet från CDONs sida.
Blir säker något liknande till Blackfriday (blackweek), Cybermondayweek, Mellandagsredan, 13dagsrean, Greenfridayweek och alla andra fejkreor.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk

reaktionen från CDON ..............

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

CDON har i mina ögon alltid känns som en seriös och bra aktör inom e-handel. Nu börjar jag dock att fundera... Att använda sig av Nordicbox som säljare, som inte levererar varken produkt eller information. Och cdon som i sin tur inte går att kontakta... Känner mig fullständigt utlämnad i detta! Vem ska jag kontakta när ingen svarar? Arn?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av CheeO:

CDON har i mina ögon alltid känns som en seriös och bra aktör inom e-handel. Nu börjar jag dock att fundera... Att använda sig av Nordicbox som säljare, som inte levererar varken produkt eller information. Och cdon som i sin tur inte går att kontakta... Känner mig fullständigt utlämnad i detta! Vem ska jag kontakta när ingen svarar? Arn?

Skickades från m.sweclockers.com

Helt rätt. CDON's varumärke skadas rejält över att ha sådana företag. Kommer ju inte våga handla mer från cdons marketplace.

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gingerejl:

Helt rätt. CDON's varumärke skadas rejält över att ha sådana företag. Kommer ju inte våga handla mer från cdons marketplace.

Finns det något sätt att bara söka bland saker som levereras av CDON?

Permalänk
Medlem

CDON samarbete med Buildor?

Förstår inte hur ni kan samarbeta med en så oseriös droppshipping aktör. Köpte philips hue lampor som jag ville returnera, och fick nu tillbaka ett mail från Buildor med en sjukt krånglig process. Jag måste skicka in bild på produkten, betala 99kr i frakt för en produkt som kostar typ 300kr, plus massa annan information de ville ha in innan de godkänner returen. Man får heller inte pengar tillbaka förrän varan har kommit till "levernatören" dvs inte Buildor utan Philips antar jag.

Detta är inte upplevelsen man förväntar sig när man handlar på CDON! Ni borde avbryta det samarbetet så snart som möjligt!

Avråder alla från att handla produkter som går via Buildor.

EDIT: Verkar vara en återkommande trend om man läser här i tråden. Undrar vad som har hänt med CDON, ni har tappat mitt förtroende helt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Beställde en LG oled65c9 den 28/11 via CDON (tvn såldes av TVexperten) för 19890kr. Leveranstiden var angiven 14-28 dagar.
Kontaktade sedan TVexpertens kundtjänst som hade bekräftat att leveranstiden är 14-28 dagar.

Nu får jag ett mail från CDON som beklagar att leveranstiden ändras till mitten av januari.
TVn var köpt som en Julklapp till hela familjen, och tanken var att kolla på Kalle Anka och grejer på en ny stor TV när hela familjen och släkten är samlad och alla är lediga tillsammans.
Hade jag vetat att det skulle bli en leverans i januari hade jag kunnat köpa samma produkt hos Komplett, Elgiganten eller nån annan återförsäljare och få TVn direkt för samma peng.

Nu känns det som att Julen blir helt utan klappar. Mer än 20 tusen kan jag tyvärr inte lägga ut på annat smått... Och fakturan till CDON är redan betald.

Mejlade om detta och hur besvärligt detta är till TVexperten, som har helt plötsligt ändrat sin inställning och hävdar att leveranstiden är 17(?)-28 ARBETSdagar, och jag har tyvärr inte tagit någon screenshot när jag gjorde beställningen och kan inte bevisa motsatsen. Surt.

Jätte struligt, jätte besvärligt, jätte tråkigt.
CDON, kan ni göra rätt ifrån er och se till att min beställning levereras innan Jul?!

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Beställde en LG oled65c9 den 28/11 via CDON (tvn såldes av TVexperten) för 19890kr. Leveranstiden var angiven 14-28 dagar.
Kontaktade sedan TVexpertens kundtjänst som hade bekräftat att leveranstiden är 14-28 dagar.
...
TVn var köpt som en Julklapp till hela familjen

Inte kul

Å andra sidan: Jag vill inte vara grinig, men även om TV:n hade legat inom spannet för den utlovande leveranstiden ovan, så fanns ju risk att TV:n inte hade hunnit fram i tid. (28 dagar från 28 november blir ju 26 december)
Den risken kanske man inte borde ta på en så viktig julklapp?
Och ska man vara realistiskt tror jag inte en leveranstid så långt fram i tiden går att lita på att den ska vara utlovad exakt på dagen. (Sån lång tid pekar på att varan är långt borta och där det finns många faktorer emellan som kan ställa till det)

Slutligen lär cdon bara peka på TVexperten och inte lyfta ett finger utöver det om jag får gissa.
(Personligen köper jag aldrig något från något annat än cdon själva, de gånger jag nu handlar från cdon...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Inte kul

Å andra sidan: Jag vill inte vara grinig, men även om TV:n hade legat inom spannet för den utlovande leveranstiden ovan, så fanns ju risk att TV:n inte hade hunnit fram i tid. (28 dagar från 28 november blir ju 26 december)
Den risken kanske man inte borde ta på en så viktig julklapp?
Och ska man vara realistiskt tror jag inte en leveranstid så långt fram i tiden går att lita på att den ska vara utlovad exakt på dagen. (Sån lång tid pekar på att varan är långt borta och där det finns många faktorer emellan som kan ställa till det)

Slutligen lär cdon bara peka på TVexperten och inte lyfta ett finger utöver det om jag får gissa.
(Personligen köper jag aldrig något från något annat än cdon själva, de gånger jag nu handlar från cdon...)

14-28 dagar. Trodde att 26/12 är det absolut senaste leveransdagen, och då skulle jag kanske få info från posten om att den levereras just den dagen, och då kunde jag ändå förklara det för alla här hemma.
Jag är uppvuxen att lita på andra och stå själv för det jag säger. Står det 14-28, så litar jag på det. Hade inte varit bitter om det stod klart och tydligt att varan levereras först nästa år.

Det var första gången jag handlade via CDON. Du vet, Black friday, så klickar man på "köp" knappen snabbt. Visste ej att CDON är även plattform för andra handlare. Med facit i hand kommer jag sannolikt undvika CDON framöver.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

CDON, är det inte dags att fixa er webbsida så att den kommer upp i samma standard som andra e-handlare? Era kategorier är sinnessjukt dåliga. Suttit och kollat lite på bordsfästen och det är helt omöjligt att försöka kolla runt. Vissa ligger under hemelektronik, vissa under hushållsapparater (?) så det enda man kan göra är att söka och hoppas att alla fästen dyker upp.

Och sen är det bara att börja scrolla för ni erbjuder ingen typ av filtering alls på produkter.

Och för det tredje, låt mig bestämma vilket ombud jag vill skicka till. Speciellt under jultider så åker jag hellre några meter extra för att stå i en rymlig butik och vänta istället för en liten kiosk.

Vore kul att se saker som dessa istället för en ny font på er logga (till det sämre kan jag tycka). Och sen hade ju klarna varit trevligare än Qliro men det förstår jag inte kommer hända...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

CDON, är det inte dags att fixa er webbsida så att den kommer upp i samma standard som andra e-handlare? Era kategorier är sinnessjukt dåliga. Suttit och kollat lite på bordsfästen och det är helt omöjligt att försöka kolla runt. Vissa ligger under hemelektronik, vissa under hushållsapparater (?) så det enda man kan göra är att söka och hoppas att alla fästen dyker upp.

Och sen är det bara att börja scrolla för ni erbjuder ingen typ av filtering alls på produkter.

Och för det tredje, låt mig bestämma vilket ombud jag vill skicka till. Speciellt under jultider så åker jag hellre några meter extra för att stå i en rymlig butik och vänta istället för en liten kiosk.

Vore kul att se saker som dessa istället för en ny font på er logga (till det sämre kan jag tycka). Och sen hade ju klarna varit trevligare än Qliro men det förstår jag inte kommer hända...

Sista gången CDON hade besökt denna tråd var 7e november.
Tror inte att Sweclockers medlemmar är prio kundkrets för CDON.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Minns den gamla goda tiden på Cdon med sjukt bra erbjudanden och rabattkoder som gjorde att man nästan kunde handla gratis. Minns första black fridayen när jag fick halva avdelningen på jobbet att fynda hos Cdon och alla bra julkalendrar som man kollade det första man gjorde när man vaknade. Dagarna innan en jul då man fick en generös rabattkod bara för att man handlade med Paypal och brevbäraren kom med 5-10 paket varje dag.

Minns också den dator jag byggde när de la ner sin egna datortillverkning och sålde ut Thor-sortimentet. Fractal Arc Midi Thor Edition för 250 kr, tre Fujitsu Thor Edition proffsskärmar för 900-1000 kr/st och ett gäng Steelseries Thor Edition-möss för under 100 kr styck.

Synd att dessa förlustår för att öka försäljning och kundunderlag inte förvaltades. Idag är det bara en kaotisk webbplats och de datordelar de fortfarande själva säljer är ofta sedan länge utgångna och har fel pris.

Permalänk
Medlem

Kan berätta att eftersom CDON och dess underleverantörer TVexperten aka Vitvaruexperten inte kunde hålla en utlovad leverans, så har jag avbeställt min lg oled65c9 för 20k.
Istället köptes en lg oled65b9 hos NetOnNet för 17k den 25/12. Julen blev räddad.

Handla via CDON igen? Knappast.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Hej,
la en order 4/1 och statusen är "Behandlas" fortfarande, tänkte höra hur länge den är tänkt att behandlas? Om den är tänkt att behandlas länge till så avbokar jag hellre och köper från annat ställe då jag är i behov av den.
Ordernumret är: 71360222

Tack på förhand

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Skrivet av Savage_Gray:

Kan berätta att eftersom CDON och dess underleverantörer TVexperten aka Vitvaruexperten inte kunde hålla en utlovad leverans, så har jag avbeställt min lg oled65c9 för 20k.
Istället köptes en lg oled65b9 hos NetOnNet för 17k den 25/12. Julen blev räddad.

Handla via CDON igen? Knappast.

Nja fast bara halvt räddad väl? Det blev ju ingen Kalle Anka om du köpte den den 25e.

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB, EVGA Supernova G2 650W, Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE LP, ASUS Z87-A ATX, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz, Samsung 840 EVO 250GB, 2TB Toshiba 7200rpm 64MB, Win 7 x64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kräft-Birger:

Nja fast bara halvt räddad väl? Det blev ju ingen Kalle Anka om du köpte den den 25e.

Nej det blev det inte, dock hade vi många mysiga kvällar med fina filmer med hela familjen från den 25/12 till den 6/1, när alla var lediga.
Så: tummen ner för CDON, tummen upp för NetOnNet

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av bardbard:

Hej,
la en order 4/1 och statusen är "Behandlas" fortfarande, tänkte höra hur länge den är tänkt att behandlas? Om den är tänkt att behandlas länge till så avbokar jag hellre och köper från annat ställe då jag är i behov av den.
Ordernumret är: 71360222

Tack på förhand

Hej Barbard,

Vi kan inte svara på din fråga här i tråden eftersom det bryter mot Sweclockers regler. Jag ber en kollega att ta kontakt med dig på den mailadress som du använde vid beställningen så ser vi till att hjälpa dig med ärendet den vägen istället!

Ha det bra så länge!

MVH
CDON

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Savage_Gray:

Nej det blev det inte, dock hade vi många mysiga kvällar med fina filmer med hela familjen från den 25/12 till den 6/1, när alla var lediga.
Så: tummen ner för CDON, tummen upp för NetOnNet

Hej Savage_Gray,

Jag läste igenom dina inlägg och förstår att din köpupplevelse inte varit alls som den vi eftersträvar, jag är ledsen för det. Jag kommer ta vidare ditt ärende så att rätt personer hos oss får chansen att granska ärenden så att vi undviker att liknande situationer uppstår i framtiden.

Om du har några fler frågor kring ärendet så får du gärna höra av dig direkt till vår kundservice.

Ha det bra!

MVH,
CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Barbard,

Vi kan inte svara på din fråga här i tråden eftersom det bryter mot Sweclockers regler. Jag ber en kollega att ta kontakt med dig på den mailadress som du använde vid beställningen så ser vi till att hjälpa dig med ärendet den vägen istället!

Ha det bra så länge!

MVH
CDON

Alright, jag förstår.
Nåväl, ni får behandla resten av veckan sen så får jag nog avboka tyvärr(tar det via kundsupport då, ej sweclockers)..
Lite "besviken" blir man ju när det står beräknad leverans 1-3 dagar och det nu har gått 10 dagar(7 arbetsdagar) sedan beställning utan tillstymmelse av livstecken.
Nu förstår jag att det inte är ni som lagerhåller varan utan en underleverantör men ändå, hade kunnat köpt av dem direkt då de verkar ha den på lager enligt egen utsago.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

---- så att vi undviker att liknande situationer uppstår i framtiden. -----

Skrivet av bardbard:

Alright, jag förstår.
Nåväl, ni får behandla resten av veckan sen så får jag nog avboka tyvärr(tar det via kundsupport då, ej sweclockers)..
Lite "besviken" blir man ju när det står beräknad leverans 1-3 dagar och det nu har gått 10 dagar(7 arbetsdagar) sedan beställning utan tillstymmelse av livstecken.
Nu förstår jag att det inte är ni som lagerhåller varan utan en underleverantör men ändå, hade kunnat köpt av dem direkt då de verkar ha den på lager enligt egen utsago.

Ni har dessa situationer regelbundet. Ni tappar kunder och missnöjda kunder kommer vara er bästa marknadsföringsplattform. Folk kommer inte handla varor som inte levereras i tid av ett företag som inte håller det de lovar och inte kompenserar för SINA brister.
Vid min beställning var angiven leverans 14-28 dagar, OBS ej arbetsdagar. Sedan blir detta fördröjt. Mejlet nedan får jag från CDON:

"...Vi beklagar att vi behöver kontakta er gällande er order.
Din beställda order innehållande produkt LG OLED65C9 65" Smart 4K Ultra HD OLED har fått en senarelagd leveranstid till mitten av Januari. Vi ber om ursäkt för det och hoppas att det inte föranleder alltför stora problem..."

Observera att varan har varit betald i förskott. CDON hade alltså fått en räntefri kredit. Hade jag varit lika försumbar som CDON hade jag direkt åkt på inkassoavgifter och dröjsmålsränta.
Vad ska jag göra med er ursäkt? Be inte om ursäkt. Kom-pen-sera och gör inte samma sak igen. Skärpning och ta ert ansvar!

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Kontakt

HEj
Varför går det inte att få kontakt med chat eller telefon. urdåligt.
mvh, Kathkey