Permalänk
Medlem

Hjälp med speldator max 36 000

Hej Sweclockers.

Jag tänkte skaffa en dator att spela på. Den kommer användas till FPSer typ PUBG och Borderlands men även strategispel som XCOM.

Jag föredrar höga fps framför hög upplösning och tänkte satsa på en 240hzskärm. Iom detta blir klockfrekvens på CPUn viktigare. Jag misstänker att hög klockfrekvens på minnena också spelar roll.

Jag kommer troligen aldrig jobba på datorn. Jag kommer troligen aldrig streama.

Budget max 36 000 men om jag kan få samma prestanda billigare så är det ju bra.

nedan vad jag har tänkt mig:

Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold

Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB

Gigabyte Z390 AORUS MASTER

Samsung 970 EVO Plus 1TB

Noctua NH-D15

Fractal Design Define R6 USB-C Vit

G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo

ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING Advanced

Acer 27" Predator XB272 240Hz G-Sync

https://www.inet.se/kundvagn/bild/13266309

Tacksam för synpunkter. Speciellt minnen är jag tveksam över hur man ska tänka.

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag köpte mig en ny dator samt skärm rätt så nyligen med liknande budget som dig.
Hade köpt följande paket för i princip samma peng som i ditt exempel, ser inte riktigt behovet av 240Hz istället för 165Hz.
Med det sagt får du både 1440p samt IPS istället för 1080p och TN med din skärm, valet är ditt

Permalänk
Medlem

Finns inga problem med dina val, 9900K är spelprestandakungen av alla nuvarande existerande processorer so ingen anledning att byta till Ryzen med ditt användningsområde.

Skärmen är det enda som är värt att diskutera här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för era svar! Jo, allt bygger ju på att hög uppdateringsfrekvens är värt det. Jag hade en xb270hu tidigare och älskade den. Men folk på forumet som går över till 240 hz verkar ganska nöjda. Sen har jag hört att TNpanelerna är bättre nuförtiden.

/Johan

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/13266937

Blev dock 7% dyrare.