Sluta stava Nvidia nVidia!

Permalänk
Medlem

Sluta stava Nvidia nVidia!

Förlåt men jag har sett att andra lägger upp saker som dom stör sig på så jag följer med den trenden. det heter Nvidia och INTE nVidia!
"NVIDIA, egentligen Nvidia Corporation"

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

Jag tror folk skriver så för att det är ett litet "n" i början på ordet i loggan.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Ännu värre är folk som skriver och uttalar "Nividia"...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

@Philip320: Ber du nVIDIA ändra sin logga är du snäll

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip320:

Förlåt men jag har sett att andra lägger upp saker som dom stör sig på så jag följer med den trenden. det heter Nvidia och INTE nVidia!
"NVIDIA, egentligen Nvidia Corporation"

Sluta stava nVidia Nvidia!

https://www.google.com/search?q=nvidia&sxsrf=ACYBGNQSYuHlXEyu...

Permalänk
Medlem

Förlåt, men orka bry sig? Finns väl viktigare och kanske framförallt mer intressanta saker att diskutera än stavningen på ett företagsnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Northbane:

Förlåt, men orka bry sig? Finns väl viktigare och kanske framförallt mer intressanta saker att diskutera än stavningen på ett företagsnamn.

Skrivet av Northbane:

Beror på utseendet, om ett "S" lussekatt, annars bulle imo.

#18195220

Permalänk
Medlem

De stiliserar det som konstaterat själva nVIDIA i loggan, och är rätt säker på att ha sett nVidia i diverse dokumentation. Ser inget större fel i att följa deras exempel, ens ur petimätermässigast möjliga knappologperspektiv.

Skrivet av YamahaDGX630:

Ännu värre är folk som skriver och uttalar "Nividia"...

Haha, ja, den riktigt sticker i ögonen. Mindre skitsaker än så har utlöst världskrig förr

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Sluta stava Iphone iPhone...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

@Philip320: Ber du nVIDIA ändra sin logga är du snäll

Skriver du Intel "intel" och EVGA "eV3A" också?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Philip320:

Förlåt men jag har sett att andra lägger upp saker som dom stör sig på så jag följer med den trenden. det heter Nvidia och INTE nVidia!
"NVIDIA, egentligen Nvidia Corporation"

Varför? Jag skriver gärna nVidia, dels för att det blir lite fonetisk [en:vid:ia] och inte [nvi:dia].

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

nVidia!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det spelar väl ingen roll hur loggan ser ut, det som spelar roll är vad det HETER inte design.
dessutom är det inte helt klart ett litet n, det är ganska stylat för att se ut på ett visst sätt o det är alla bokstäver.

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Skriver du Intel "intel" och EVGA "eV3A" också?

Jag skriver intel ibland, eV3A exemplet är dock en fråga om typsnitt snarare än versaler och gemener vilket är något annat.
Nvidia/nVIDIA etc varierar själva på hur de skriver, Intel skriver dock bara med stort vad jag vet men jag skriver även amd ibland så de får leva med intel från och till ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip320:

det spelar väl ingen roll hur loggan ser ut, det som spelar roll är vad det HETER inte design.
dessutom är det inte helt klart ett litet n, det är ganska stylat för att se ut på ett visst sätt o det är alla bokstäver.

Det*, Dessutom*, och*. Ska du "skriva rätt" så skriv rätt. :*

Permalänk
Medlem

nVidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Det*, Dessutom*, och*. Ska du "skriva rätt" så skriv rätt. :*

nu handlade inte denna diskussion om att skriva med stor bokstav och punkt bla bla utan den handlade om ett helt annat ämne så du behöver inte fåna dig
mycket säker på att det finns trådar om det ämnet också men det har inget med stavningen om ett företag att göra

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Skriver du Intel "intel" och EVGA "eV3A" också?

Detta känns en smula off topic, men japp.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Slutdiskuterat.

https://www.nvidia.com/content/dam/en-zz/Solutions/about-us/N...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip320:

det spelar väl ingen roll hur loggan ser ut, det som spelar roll är vad det HETER inte design.
dessutom är det inte helt klart ett litet n, det är ganska stylat för att se ut på ett visst sätt o det är alla bokstäver.

Det är faktiskt sant. Tesla exempelvis, finns inte sådana ascii-tecken ens.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

Haha.... Måste vara fruktansvärt jobbigt att bli upprörd över småsaker som att folk skriver nVidia.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip320:

nu handlade inte denna diskussion om att skriva med stor bokstav och punkt bla bla utan den handlade om ett helt annat ämne så du behöver inte fåna dig
mycket säker på att det finns trådar om det ämnet också men det har inget med stavningen om ett företag att göra

Det handlar om att skriva och uttala något rätt. Man bör väl vara konsekvent?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip320:

nu handlade inte denna diskussion om att skriva med stor bokstav och punkt bla bla utan den handlade om ett helt annat ämne så du behöver inte fåna dig
mycket säker på att det finns trådar om det ämnet också men det har inget med stavningen om ett företag att göra

Ok känns ju mer som att du skärmar av det som inte passar men visst, vad har du för grafikkort då? För det står Geforce på din men det är ju GeForce det heter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Så går det när man använder en liten bokstav i sin logo.

Folk får väl skriva det hur de vill, jag skrev alltid nVidia första 10-15 åren pga den, nu skiter jag i vilket

Skulle ju kunna vara nano-symbolen så vi får alla börja skriva nanoVIDIA från och med nu.

Permalänk
Avstängd

iphone,nVidia

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Philip320:

nu handlade inte denna diskussion om att skriva med stor bokstav och punkt bla bla utan den handlade om ett helt annat ämne så du behöver inte fåna dig
mycket säker på att det finns trådar om det ämnet också men det har inget med stavningen om ett företag att göra

Jag vet inte om du är seriös eller trollar längre

Du verkar ta det nästintill personligt när folk skriver nVidia/Nvidia/NVIDIA och blir till synes uppretad när folk skämtar till det kring ämnet och i denna tråden

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Ok känns ju mer som att du skärmar av det som inte passar men visst, vad har du för grafikkort då? För det står Geforce på din men det är ju GeForce det heter.

Skickades från m.sweclockers.com

Det heter dock Geforce men det stavas GeForce i markandsföring. kan hålla me dig om att det var lite fel men det ser inte förjävligt ut som nVidia

//EDIT
kolla vad den här forumsektionen heter

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Avstängd

Geforce - gayforce

Visa signatur

Frågor frågor....

Permalänk
Skrivet av Aqua_HeaD:

Haha.... Måste vara fruktansvärt jobbigt att bli upprörd över småsaker som att folk skriver nVidia.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är småsaker kanske för dig. Men många här i i-länderna har inga direkta vardagliga problem, så vi får aktivt kämpa för att hitta något att störa sig på.

Det jag stör mig på är folk som säger att de har byggt en möbel, när de i själva verket har köpt en ikeamöbel och monterat ihop den. Lite samma sak är det med den stora skaran som bygger sin egen dator, där de i dagar planerar om de ska sätta grafikkortet i pci express sloten eller dimm sloten eller bygga en egen plats.

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

iphone,nVidia

Nej nej
iPhone ffs!!! allt annat är dödsstraff!

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|