Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Sep 2013

Jag lyckades klicka hem en LG från Elfynd för 5000kr. Riktigt nöjd med den. Gick från 24" 144Hz så största skillnaden för mig var nog storleken på skärmen 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 16GB RAM | SSD 2,3TB | Define S | EVGA GQ 750W | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | ASUS GTX 1060 Dual | 16GB RAM | SSD 250GB - HDD 3TB | Define C Mini | Vengeance 650M |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av sdaniel1:

Ja, klart man är nöjd! 1200kr mindre (vid köptillfället BF2019) och den bättre skärmen, research lönar sig oftast!
Men det är också bra att du blev nöjd med LG:n och tråkigt du hade otur med lenovon, men som jag gnällt om i flertalet
trådar nu om skärmar. Att skärmtillverkningen och tillverkarna är ett skämt när det kommer till kvalitet och innovation.

Jag vet inte om det är att alla lägger sin utveckling på mobiltelefoner för att få haka på i då förr Apples och Samsungs cash flow. Så andra produkter hamnar i kläm. Skärmar vara en av dem. Jag menar det var nog inte helt gratis för Asus att ta fram rog phone som typ 10 pers kommer köpa såvida inte folk går på att Linus techtips inte på något sätt skulle vara sponsrad...
Var det kanske på bekostnad av att man inte gjort en bra skärm sedan slutet 2014 PG279Q. nä va jag svamlar!

Vad bra att du blev nöjd var egentligen det ända jag ville få sagt!
Hur ser det ut för er andra!? Vilken skärm blev det och LG:n eller Lenovon: är ni nöjda?

Jag valde att behålla min skärm, den var vid köptillfället 1500kr billigare dvs 23% billigare än LG:n och det är ändå samma panel. Ja jag har problem med blackscreen, men det finns en fix om jag orkar göra den, i dagsläget så har jag bara stängt av G-sync och inväntar att nya drivrutiner skall ordna det åt mig. Jag har väldigt lite BLB och IPS glow, så summa summarum är jag nöjd med mitt köp.

I7-6700K, Asus Z-170 Pro Gaming, 16 Gb DDR4 Corsair, 256Gb Intel 600P, Asus Gtx 1070 Strix.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
HBG Gräddis
Registrerad
Jul 2008

Gott nytt år och god fortsättning!

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2019
Skrivet av sdaniel1:

RGB mode med 40-75 brightness green -5 blue -3.. Vissa spel kör jag overdrive extreme.. Då jag inte märker av inverse ghostingen alls
ibland FPS2. (OBS) Jag har ej kalibrerat med spyderx pro eller något samt att jag har blåljus reducerande glasögon....

Fixen tar 10 sekunder att ställa lägga till. Löste det för mig på dem drivisarna innan dem som släptes den 10:e december på båda mina kort gtx 1060 och rtx 2070. Efter drivisarna som kom 10 dec behöver jag inte använda fixen på mitt etex 2070, och 1060 hann jag inte testa.

LG är bättre på att marknadsföra sig (i sverige), samt det heter LG’s Nano Cell Technology. inte Lenovo nano...... Do the math!
Samt dagens gamers är som Apple användare lata och allt ska bara fungera menatalitet på gott och ont.

https://motherbear.home.blog/2019/12/08/lenovo-legion-y27q-20...

https://www.reddit.com/r/Monitors/comments/eid0gi/lenovo_y27q...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2008

Nöjd med min skärm i stort. Inte så mycket glow, inga döda pixlar, inget tjorv.

Har dock ett problem: När den är avstängd / i sleep mode så piper den högfrekvent och slår jag av strömbrytaren på grendosan så piper det ett tag till sen kommer ett knarrande ljud och det blir tyst. Drar jag däremot ur strömkabeln direkt ur skärmen så blir det tyst på en gång. Så fort jag kopplar i strömmen igen så börjar den pipa. Skärmen är helt tyst när den är aktiv.

Borde jag reklamera / oroa mig för detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Overactive:

Har dock ett problem: När den är avstängd / i sleep mode så piper den högfrekvent och slår jag av strömbrytaren på grendosan så piper det ett tag till sen kommer ett knarrande ljud och det blir tyst. Drar jag däremot ur strömkabeln direkt ur skärmen så blir det tyst på en gång. Så fort jag kopplar i strömmen igen så börjar den pipa. Skärmen är helt tyst när den är aktiv.

Låter som "coilwhine" vet inte om det är rätt term på skärmar men man pratar ofta om det på grafikkort, detta är nog tyvärr inget som kommer försvinna om det är det jag tänker på.

I7-6700K, Asus Z-170 Pro Gaming, 16 Gb DDR4 Corsair, 256Gb Intel 600P, Asus Gtx 1070 Strix.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Odman82:

Låter som "coilwhine" vet inte om det är rätt term på skärmar men man pratar ofta om det på grafikkort, detta är nog tyvärr inget som kommer försvinna om det är det jag tänker på.

Ja, är förmodligen det. Jaja så länge skärmen inte är 1 vecka från att stendö så kan jag nog leva med det.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Linköping
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Overactive:

Samma med min skärm. Ett högfrekvent läte vid avstängt läge som bara släpper när jag drar ur sladden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Någon som hittat någon bra info om bäst inställningar till skärmen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
HBG Gräddis
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av wykzie:

Någon som hittat någon bra info om bäst inställningar till skärmen?

Bli inte årets latmask redan! 5 inlägg innan ditt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
HBG Gräddis
Registrerad
Jul 2008

FYI Prissänkt på webhallen som månadens gaming deals!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av sdaniel1:

Bli inte årets latmask redan! 5 inlägg innan ditt!

Haha tänkte vad menar han?! Insåg jag missat där var ytterligare 2 sidor sen jag kollade sist.

Tack för länkarna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
HBG Gräddis
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av wykzie:

Haha tänkte vad menar han?! Insåg jag missat där var ytterligare 2 sidor sen jag kollade sist.

Tack för länkarna

Ibland står mjölken helt enkelt för nära 😂

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
HBG Gräddis
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Beijing:

Vsync ska vara på i Nvidia panelen och avstängt i spel.

Eftersom tråden ändå självdött så måste jag bara få höra motiveringen för detta påstående?
if you please?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2010

Jag har köpt mig ett 2070 super nu, skall bli kul att se om problemen med blackscreen försvinner helt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av sdaniel1:

Eftersom tråden ändå självdött så måste jag bara få höra motiveringen för detta påstående?
if you please?

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Gaming 4G | 16GB Crucial Ballistix Tactical DDR3 PC12800/1600MHz CL8 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | 2 x Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM006 64MB 2TB | Fractal Design Define R4 (Vit) | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | BenQ G2412HD | Steelseries Rival 500 | Asus ROG Claymore | Beyerdynamic DT 770 PRO 250 Ohm | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2018

har precis som han på i nvidia och av i spelen, flyter på bra för mig iaf på mitt 1080.. har inte haft nå black screen eller annat konstigt
en fundering, är det möjligt att uppgradera firmware på denna skärm? såg nån kina recension där dom hade firmware 1.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
HBG Gräddis
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Beijing:

[en youtube film som inte föklarar någoting annat än hur man gör för att sätta på Vsync i nvidia kontrollpanelen]

First off = 5:12 minuter jag aldrig kommer få tillbaka!

Dålig eller ingen motivering! Bara för att någon kastar ur sig något på youtube är det inte nödvändigtvis 100% rätt.
Fan dem sa att dem inte skjutit ner planet! nä för så var det ju...

JAa jaaaaa blur busters säger ju samma sak..typ....läs hela.... Boogie woogie!
https://www.blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-an...

Vinning = Ingen screen tearing utanför Gsync spannet om man har tur att v-sync faktiskt klarar att ta över och fungerar som det ska.
Tänker ändå att man ställer in spelet att rulla inom ramen för vad man bör klara av med den hårdvaran man har.

Förlust V-sync strular titt som tätt och ger inputlag som gör att man inte hann deagle:a den jäveln som satt på gräddhyllan med AWPn

kardemumman = Försök inte spela på ultra settings när du bara hade råd med medium?

Vsync OFF! Framcap = True! Om man nu magiskt skulle bada i tearing på 165hz+ för v-sync har inget där att göra annat än förstöra känslan i princip att som är på något sätt fps baserat. Vem spelar under 40 fps i europa?

Tips = Ha inte Skype, Msn, Chrome flikar x100 spotify, Tre olika gratis virus program, 4GB ram på WINx64, 400 usb enheter inkopplade.. Samtidigt som du ska spela.

Making friend!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Dec 2008

För att få så bra upplevelse med g-sync/freesync så bör man sätta en limit på ex 138 fps samt köra med vsync på, om du aktiverar det i NVCP eller i spelet spelar ingen roll. Varför man vill köra med vsync på är för att man annars kan få tearing på nedre halvan av panelen trots g-sync/freesync och fps limit. Så länge du satt en limit under skärmens max Hz så får du ingen extra input lag med vsync på.

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i5 8600k @4,8Ghz | MSI z370m Gaming Pro Ac | Corsair LPX 3000MHz 16GB | MSI RTX 2070 Super Gaming X Trio | Samsung 830 SSD| Acer XB273KP | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Logitech G305 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av 220volt:

För att få så bra upplevelse med g-sync/freesync så bör man sätta en limit på ex 138 fps samt köra med vsync på, om du aktiverar det i NVCP eller i spelet spelar ingen roll. Varför man vill köra med vsync på är för att man annars kan få tearing på nedre halvan av panelen trots g-sync/freesync och fps limit. Så länge du satt en limit under skärmens max Hz så får du ingen extra input lag med vsync på.

I och med att nVidia inte har någon fps limiter i sin nvcp förutsätter det att spelet ifråga har en inbyggd fps limiter eller att man använder något tredjepartsverktyg. Vad använder ni, någon rekommendation?

Define S - Asus 270H - 7600K @ 4.4 GHz - NH-D14 - 16 GB DDR4@3.2 GHz - Palit GameRock 1070 - Evo 840 120 GB, Evo 750 500 GB, 660p 1 TB.
a silent computer is a happy computer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Karate Taco:

I och med att nVidia inte har någon fps limiter i sin nvcp förutsätter det att spelet ifråga har en inbyggd fps limiter eller att man använder något tredjepartsverktyg. Vad använder ni, någon rekommendation?

Tillkom inte det i senaste drivern?

Main>> Enthoo Evolv | B450M Mortar | 3700X @ NH-D15 | 2x8GB B-die @ 3800c16 1:1 | 5700 XT Strix | 480GB NVMe + 500GB 2.5"
HIDs>> Y27q-20 + 2x 24" | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine 5+ Misc>> P20 Pro | Gear S2C
4K-HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-3470S | GTX 1050 Ti | 8GB | 120GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ FreeNAS | E3-1240 v2 | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> GA-H270N-WIFI  | i5-6500T | I350-T4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Karate Taco:

Precis som @wikai nämnde så finns det nu inbyggt i NVCP, men man kan även köra med ex RTSS.

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i5 8600k @4,8Ghz | MSI z370m Gaming Pro Ac | Corsair LPX 3000MHz 16GB | MSI RTX 2070 Super Gaming X Trio | Samsung 830 SSD| Acer XB273KP | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Logitech G305 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av Wikai:

Tillkom inte det i senaste drivern?

Skrivet av 220volt:

Precis som @wikai nämnde så finns det nu inbyggt i NVCP, men man kan även köra med ex RTSS.

Åh vilken lycka! Det var verkligen på tiden.

Define S - Asus 270H - 7600K @ 4.4 GHz - NH-D14 - 16 GB DDR4@3.2 GHz - Palit GameRock 1070 - Evo 840 120 GB, Evo 750 500 GB, 660p 1 TB.
a silent computer is a happy computer