Permalänk
Medlem

Köp av headset.

Hej kamrater!

Jag skulle uppskatta lite hjälp med att köpa ett nytt headset. Då mitt nuvarande Logitech G930 dog (rip), den levde ett otroligt långt liv och det enda som inte funkar nu är mikrofonen.

Jag har blivit lite äldre så kan tyvärr inte spela lika mycket och inte hänga lika mycket på nätet vilket har lett till att jag är långt ifrån att vara informerad som jag var förut. Har ingen aning om vad som är bra eller dåligt, vilka märken som håller osv.

Det jag gör i dagsläget på datorn är väl att kolla serier/film samt spela lite och snacka lite skit på discord men mest av allt lyssnar jag på musik.

Mina krav på headsetet ska väl vara ett skönt headset med bra ljud och en ok mic, trådlöst eller med tråd är helt upp till er (är dock van med trådlöst men det kan väl bli tråd igen i guess)

Budget är väl 1-4k beroende på hur mycket jag får för pengen men såhär, Tar hellre ett billigt bra än ett dyrt som bara är lite bättre.

Tack för mig!

Permalänk
Medlem

Är i samma sits som dig så jag håller tummarna att du får någon hjälp

Permalänk
Medlem

Med tanke på att du mest lyssnar på musik, varför inte köpa ett par bra hörlurar istället och ha en separat mikrofon?

Permalänk
Medlem

HyperX är väldigt prisvärda.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

@Simon^L: Separat mikrofon? Hmm har du några lämpliga exempel på någon sådan? Samt bra lurar för musik?

Jag vill kunna luta mig bakåt i stolen samtidigt som jag pratar i discord, inte för att det händer ofta men när de väl händer vill jag inte behöva sitta i någon speciell position om jag bara har en mikrofon som står på bordet.

Att köpa en "streamer" mikrofon med stativ etc är inte något som jag vill ha.

Permalänk
Medlem

@Json_81: Okej vilka hyperX är det du syftar på? Har du några specifika hörlurar som du kan rekommendera? Eller är märket i sig bra så spelar ingen roll vilken man väljer?

Permalänk
Medlem

@M3owsi: Modmic finns ju, både trådlös variant och trådad.

trådlös: https://www.inet.se/produkt/6600825/antlion-modmic-wireless
trådad: https://www.inet.se/produkt/6601057/antlion-audio-modmic-uni

finns även USB, men som sagt.. Konceptet är väldigt smidigt, köp hörlurar som är avsedda för musik och montera på en modmic

Angående hörlurar så gör ju Sennheiser hörlurar av bra kvalitet samt bra komfort. Så ett hett tips är att åka till närmaste återförsäljare och prova ett par (dels för passform, men även för ljud )

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av M3owsi:

@Json_81: Okej vilka hyperX är det du syftar på? Har du några specifika hörlurar som du kan rekommendera? Eller är märket i sig bra så spelar ingen roll vilken man väljer?

Hyperx Flight gillar jag.

Dem är lätta och trycker inte emot tinningen alls för mig vilket jag oftast har problem med på andra hörlurar/headset.

Ljud kvalitén är väl lite som man kan förvänta sig på ett "gaming"headset, Finns absolut bättre-

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

Med tanke på att du mest lyssnar på musik, varför inte köpa ett par bra hörlurar istället och ha en separat mikrofon?

Instämmer.

Sen är det svårt att rekommendera något när vi inte vet mer exakt vad som önskas. Jag skulle rekommendera öppna lurar pga fördelarna, men öppna är inte ett alternativ för alla pga dess nackdelar.
Vilken typ av musik lyssnas på tex? Vad ska driva lurarna? Önskas en ljus lur eller en mörkare? Önskas ett mullrigt basregister eller en mer neutral signatur och mer fokus på detaljer. Vet så väldans lite.
Känner man sig lite vilsen i djungeln är Sennheiser HD599 ett alternativ tycker jag. En riktigt bra allroud-lur i prisklassen. Gör inget kanonbra, men det mesta bra nog. Med lite eq blir det en bra spel-lur också (syftar på förstapersonspangare). Lättdriven också för dom som inte tänkt införskaffa en hörlursförstärkare.
DT880 om man gillar en ljusare lur, gillar dom själv väldigt mycekt i den prisklassen. Har ej lyssnar på 32 ohm-varianten ska tilläggas. 250ohm är något mer tungdriven.
En sluten lur jag uppskattar mycket är AKG K550. Svårare att få tag på idag kanske. Ska ligga mellan lusentappen och 1500 spänn ny.

Det finns så mycket att välja på där ute...så fy fasen.

Edit: Fasen vad illa det såg ut. Ett radbyte korrigerat. Och givetvis som tidigare nämnt här innan. Prova hörlurar, passform och ljudupplevelse är så individuellt. Sitter dom bra och låter bra i dina öron. Då är dom bra för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M3owsi:

@Json_81: Okej vilka hyperX är det du syftar på? Har du några specifika hörlurar som du kan rekommendera? Eller är märket i sig bra så spelar ingen roll vilken man väljer?

Jag kör med Cloud Flight (trådlösa).

Hade Qpad QH-90 innan som är samma lur som Cloud/Cloud II.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Rekommenderar också ett par ICKE Gaming hörlurar som du sen kompletterar med en Mod Mic.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad->Ljud*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@wdont: Fan vilken bra grej, hade ingen aning om att detta existerade så man enkelt kan montera. Blir nog en sådan trådlös med några bra lurar.

Kollade även reviews och den verkar bra. Så kamrat wdont, tack så hemskt mycket!

Permalänk
Medlem

MH751 799 kr via Amazon.de + Syba Sonic för ca 500kr via Amazon.co.uk

Överlägset ljud på alla sätt mot G930.

Vill du ha strået bättre hade jag valt HD58x från Drop (beställde mina därifrån) och en trådlös Modmic för ultimata setupen.

Permalänk
Medlem

Riktiga lurar + ModMic slår det mesta.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Inte HyperX flight iaf , köpte en och det blev retur efter nån vecka, ej bekvämt har ganska bra ljud men cloud 2 har bättre och mer komfort men det blev också retur då mike är väldigt dåligt. Till slut köpte jag en Razer kraken 7.1 v2 Chroma ( som min tidigare som gick av ).
Det jag vill komma fram till är att om du var nöjd med din lurar som du hade så jag stark rekommenderar att du köper liknande då i lurarnas värld har inte kommit nåt nytt som värt köpa

Skickades från m.sweclockers.com