FD Node 202 + Integra SFX 450W - Räcker den PSUn?

Permalänk
Medlem

FD Node 202 + Integra SFX 450W - Räcker den PSUn?

Jag ska ha en low power i3, en SSD och ett 780Ti.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Tror inte det grafikkortet har en rekommenderat nätaggregat på 600 watt. Och även om den inte drar 600 så kan dra 70 i genomsnitt vilket betyder att det kan dra ganska mycket mer eller mindre. Och om du ska ha en CPU på det så kan det inte vara helt säkert att det kommer gå bra. Ssd drar nog i princip inget runt 1-2 watt under användning. Vilken i3 procceror har du. Om det är 9100f så drar den inte mycket om du inte överklockar så om du planerar att byta gpu så kommer det nog att fungera. Men efter som 780ti drar så mycket så kommer det nog inte att gå stabilt. Med ett 450 watt PSU.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja det kommer att fungera med marginal.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Kollar man på Sweclockers test för GTX780Ti så drar deras svit MAX 405Watt vid spelade, då är detta med Följande

Processor: Intel Core i7-4960X @ 4,4 GHz

Moderkort: Asus Rampage IV Extreme

Minne: 16 GB Corsair Vengeance, 1 866 MHz, 9-10-9-27

Så det kan nog funka, men blir kanske lite tajt, deras system drog MAX 430Watt när dom sammtidigt Överklockade GPUn. Tänk på att deras CPU är Övercklockad i dessa tester

Deras CPU 4960X har TDP på 130Watt och en I3a har väll i snitt 65Watt TDP, så hälften mott deras CPU, så jag skulle nog säga att det kan funka. Jag satt förut med en Överklockad 4670K med GTX1080 på ett Billigt Bequiet 500Watts agg utan problem, då med 4diskar och en massa fläktar och AIO. Så Funkar kommer det göra, men agget kommer nog att få jobba lite.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SENvob:

Tror inte det grafikkortet har en rekommenderat nätaggregat på 600 watt. Och även om den inte drar 600 så kan dra 70 i genomsnitt vilket betyder att det kan dra ganska mycket mer eller mindre. Och om du ska ha en CPU på det så kan det inte vara helt säkert att det kommer gå bra. Ssd drar nog i princip inget runt 1-2 watt under användning. Vilken i3 procceror har du. Om det är 9100f så drar den inte mycket om du inte överklockar så om du planerar att byta gpu så kommer det nog att fungera. Men efter som 780ti drar så mycket så kommer det nog inte att gå stabilt. Med ett 450 watt PSU.

Skickades från m.sweclockers.com

att det står 600Watt är inte så mkt att gå på, det står väll mest för att man skall kunna ta vilket skit agg som helt på 600Watt och det skall fungera.

Använder jag Bequiets PSU-Calculator på Inet så får jag det till MAX ca 360-70Watt.
Då räknar jag med en 9100F, GTX 780Ti, 1SSD samt 2Minnen och 3st fläktar.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Skulle inte rekommendera ett 780ti i ett node 202 om du inte skiter helt i ljudnivå. Jag kunde knappt få mitt 1060 tyst i det chassit.

Nätaggregatet tror jag inte ska vara några problem. Sweclockers dator drog med 780ti 400w och då kör de med en Intel Core i7-5930K @ 4,4Ghz.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Kollar man på Sweclockers test för GTX780Ti så drar deras svit MAX 405Watt vid spelade, då är detta med Följande

Processor: Intel Core i7-4960X @ 4,4 GHz

Moderkort: Asus Rampage IV Extreme

Minne: 16 GB Corsair Vengeance, 1 866 MHz, 9-10-9-27

Så det kan nog funka, men blir kanske lite tajt, deras system drog MAX 430Watt när dom sammtidigt Överklockade GPUn. Tänk på att deras CPU är Övercklockad i dessa tester

Deras CPU 4960X har TDP på 130Watt och en I3a har väll i snitt 65Watt TDP, så hälften mott deras CPU, så jag skulle nog säga att det kan funka. Jag satt förut med en Överklockad 4670K med GTX1080 på ett Billigt Bequiet 500Watts agg utan problem, då med 4diskar och en massa fläktar och AIO. Så Funkar kommer det göra, men agget kommer nog att få jobba lite.

Ok, det låter rimligt. Jag har en low power i3 med 35 W TDP.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Skulle inte rekommendera ett 780ti i ett node 202 om du inte skiter helt i ljudnivå. Jag kunde knappt få mitt 1060 tyst i det chassit.

Nätaggregatet tror jag inte ska vara några problem. Sweclockers dator drog med 780ti 400w och då kör de med en Intel Core i7-5930K @ 4,4Ghz.

Hmm, nä det är ju klart, det låter säkert en del. Grejen är att jag har ett 780Ti liggandes och vill få ihop en dator till barnen utan att lägga så mycket pengar, så att byta GPU är tyvärr inte aktuellt.

Tack för svar!

Är Node 202 trevligt i övrigt? Jag hittar inget jämförbart i pris och storlek. Alla andra jag tittat på är antingen kuber eller dyra som snor. Det behöver vara smalt så det kan stå mellan en tv-bänk och väggen.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Ok, det låter rimligt. Jag har en low power i3 med 35 W TDP.

Hmm, nä det är ju klart, det låter säkert en del. Grejen är att jag har ett 780Ti liggandes och vill få ihop en dator till barnen utan att lägga så mycket pengar, så att byta GPU är tyvärr inte aktuellt.

Tack för svar!

Är Node 202 trevligt i övrigt? Jag hittar inget jämförbart i pris och storlek. Alla andra jag tittat på är antingen kuber eller dyra som snor. Det behöver vara smalt så det kan stå mellan en tv-bänk och väggen.

/hulle.

Jag körde i7 6700 som har 65w tdp och den gick kyla rätt bra. Körde denna kylaren https://www.prisjakt.nu/produkt.php?q=Noctua+NH-L9i&p=1464149
Grafikkortet kan du montera 120mm fläktar under om det inte är mer än två pcie slots tjockt (minns ej om det behövde vara slim eller om vanliga fick plats) Om du har chassit stående så blir det mycket bättre GPU temp.
Var väl ett okej chassi kändes lite billigt men det är det ju också.

Edit @Hulle Är kortet långt och över 2 slots kan det bli problem med längden trots att det står att det ska få plats. Pga kablaget vid USB portarna. Kom på att jag fick byta mitt R9 fury som fick plats på längden men tog i portarna pga det var tjockare än två PCI slots.
https://www.inet.se/produkt/5411461/sapphire-radeon-r9-fury-4...
Bytte det till ett kortare 1060.

Hittade en bild på min burk (tillfälligt GTX 750 kort och intelkylare just på bilden)

Ringade in grejerna som kom i vägen för mitt fury.
Och fläktarna på bilden är vanliga noctua så det behövs ej slim så länge kortet är max 2 pci slots.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn:

Tack för hjälpen.

Mätte precis kortet och det är exakt 27 cm långt och ser ut att vara exakt två slots tjockt. Det är Nvidias referensdesign. Har nog ett par 120 mm Noctua liggande som jag kanske kan klämma in.

Detta är det:

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

@jOnÄTÄn:

Tack för hjälpen.

Mätte precis kortet och det är exakt 27 cm långt och ser ut att vara exakt två slots tjockt. Det är Nvidias referensdesign. Har nog ett par 120 mm Noctua liggande som jag kanske kan klämma in.

Detta är det: https://www.nvidia.com/gtx-700-graphics-cards/static/img/gallery/780ti/gtx-780ti-8.jpg

/hulle.

Det kan bli bra då med en kylare som puttar ut varmluften.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det kan bli bra då med en kylare som puttar ut varmluften.

Ja jag tänker att den passar bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."