Permalänk
Medlem

Flytta dator till annat rum.

Hej jag har en dator i sovrummet som är kopplat till min tv, jag ser på serier innan jag somnar. Jag vill flytta ut datorn ifrån sovrummet men ändå kunna kolla på serier. Datorn är kopplad till min TV via hdmi jag har nätverk i varje rum och funderar på att flytta ut datorn i köket då man inte stör sig på den där när man ska sova men skulle detta gå att lösa med hdmi över nätverk?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

@crew seven: hur kolar du på filmer? Är det på skiva eller streaming?

Permalänk
Medlem

Apple TV/chromecast till sovrums tv. Är det streamat så castar du / laddar hem de apparna. Är de lokala filer så ladda ner Plex och kör den vägen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

@crew seven: hur kolar du på filmer? Är det på skiva eller streaming?

Det är via streaming typ Netflix och svtplay men tv:n jag har i sovrummet är inte en smart-tv därför behöver jag datorn.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Det är via streaming typ Netflix och svtplay men tv:n jag har i sovrummet är inte en smart-tv därför behöver jag datorn.

Då duger chromecast utmärkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Det är via streaming typ Netflix och svtplay men tv:n jag har i sovrummet är inte en smart-tv därför behöver jag datorn.

Låter som att en Chromecast är din lättaste lösning.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Låter som att en Chromecast är din lättaste lösning.

Är det med hdmi direkt in i tv:n trådlöst?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

@crew seven: Det enklaste skulle vara att köpa en chromcast till din tv så du kan ströma direkt till din tv. Men det funkar bara om du har wifi

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Är det med hdmi direkt in i tv:n trådlöst?

Ja, du använder HDMI på tvn där du kopplar in Chromecasten, och sen så använder du wifi från telefon för att casta till chromecasten

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

funderar på att flytta ut datorn i köket då man inte stör sig på den där när man ska sova

Är det inte ett alternativ att helt enkelt stänga av datorn nattetid?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Är det inte ett alternativ att helt enkelt stänga av datorn nattetid?

Har nånting som kallas för tinnitus vilket är värst på natten så behöver lite hjälp när jag ska sova och då är en serie perfekt.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Har nånting som kallas för tinnitus vilket är värst på natten så behöver lite hjälp när jag ska sova och då är en serie perfekt.

Så du stör dig på att datorn låter, men inte att serier rullar i tvn?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Så du stör dig på att datorn låter, men inte att serier rullar i tvn?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja för datorn har dioder som gör att det lyser upp mycket i rummet när jag väl stängt av tv:n

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Chromecast (https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4953881) låter som en bra lösning. Billigare än att köra hdmi via cat5e(cat6?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Ja för datorn har dioder som gör att det lyser upp mycket i rummet när jag väl stängt av tv:n

Täcka över dem?