Permalänk
Bussovi_ by XHI

Arrowverse!

Tjolahopp!

Jag är en sådan där som på mina yngre dagar läste och tittade på en himla massa som har med superhjältar att göra.
Spelade ingen roll om det är DC eller Marvel (eller eventuellt andra) som skapat det, jag älskade det.
Superman ligger mig dock varmt om hjärtat trots att folk tycker att han är OP.

Under ett antal år nu har vi levt i en tidsålder där superhjältar har synts väääldigt mycket på bioduken och bland TV-serier.
Jag njuter för fullt!

Inte för att jag har stenkoll på vilka alla är.
Inte för att varje serie/film varit bra.
Utan för att jag älskar att den nördiga kulturen har lyckats få ett fotfäste bland alla och inte bara sådana som mig som hade en livlig fantasi och fantiserade om att bli Superman, Wolverine m.fl.

Nog om detta och till trådens faktiska ämne!

ARROWVERSE!

Arrow, The Flash, Supergirl, DC Legends of Tomorrow och nu även Black Lightning och Batwoman ska mot slutet av detta året och början av nästa få sammanstråla i ett fem avsnitt långt crossover.

Tidigare år har dessa crossovers börjat med ett ganska lame sådan till ett bättre och sedan ett än bättre och nu till det som jag är mest hypead över.

Crisis on Infinite Earths.

Om ni inte har kollat på serierna men planerat att göra det så kommer det nu att komma spoilers.

Under dessa avsnitt kommer vi få se inte mindre än TRE stycken olika Superman-versioner.
Tyler Hoechlin som är CWs nuvarande Superman från Supergirl. Han har i mina ögon varit okej på avsnitten han varit med i både Supergirl och tidigare crossovers.
Brandon Routh som kommer att spela en äldre version av Superman baserad på Alex Ross version från Kingdom Come. Brandon spelar egentligen Atom i DC Legends of Tomorrow men det ska nog gå bra!
Och sen den jag ser mest fram emot.
Tom Welling!
Snubben som spelade Clark Kent i Smallville.
Tom och Erica Durance (Lois Lane) ska båda vara med!
TaggaTaggaTagga!

Michael Rosenbaum, som spelade Lex Luthor i Smallville, verkar tyvärr inte vara med då han fick ett dåligt bemötande från CW/WB när de försökte rekrytera honom (de hade ingen skript, ville knappt ge lön för mödan m.m). Himla tråkigt tycker jag för jag älskar Michael som person och hans version av Lex är bland det bästa jag sett.

Årets crossover bygger vidare där förra årets slutade. Så det ska bli grymt kul att se vad de lyckats knåpa ihop!

I oktober börjar alla TV-serierna inom CWs superhjältar dra igång så då kommer jag bara bli mer taggad inför själva crossovern!

Nog om detta.

Ni som kikar, vad tänker ni om dessa crossovers?
Vad har ni gillat och inte gillat?
Vad hade de kunnat göra bättre?

Ni som inte kikar, varför inte?
Vad skulle kunna få er att vilja titta på dessa superhjälteserier?

Nog med wall-of-text!
Jag bjuder istället på en bild av Brandon Routh som Superman som slog världen med häpnad under gårdagen!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Kollar inte på The Flash eller Black Lightning. Men har följt dom andra. Brukar dock kolla på Flash ifall det har inverkan på crossover avsnitt. Arrow, va väl favoriten först. Men det tappade mig något. Däremot tycker jag Supergirl och Legends är bra.

Har gillat dom stora crossover avsnitten, riktigt imponerande att dom lyckas styra till alla serier som dom gjort. Men tyckte den senaste är den sämsta av dom. Mest för att Legends inte va med. Tyckte dock att det va roligt att dom nämnde att det pågick en årlig crossover i Legends avsnittet.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Åhhh. Vad jobbiga ni är!

Trodde mig att ha köpt på mig allt men inte skaffat Black Lightning eller Batwoman, kanske inte finns på bluray ens!

Inte sett något alls utan spar på mig för att sen dyka ner i allt. Frågan är bara "hur" jag ska se allt sen........

Brandon Routh. Min favorit som stålis näst efter Christopher Reeve! "Brandon Routh som Superman som slog världen med häpnad under gårdagen"?? Löjligt nyfiken på vad so menas? Googlat men kammar noll som jag brukar vid googling.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Batwoman har inte börjat sändas ännu, börjar nu i höst.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Jag har visst missat att ni är några stycken som har svarat i denna tråden

På söndag börjar crossovern!
Tre avsnitt detta året innan det blir två avslutande avsnitt nästa år.

Jag har snart sett ikapp alla serierna (förutom Black Lightning då jag inte riktigt föll för den efter första säsongen).
Ska bli så himla gött att se Tom Welling, Erica Durance, Kevin Conroy m.fl!

@walkiii
Ska man va petig så har väl vissa inte börjat sändas i Sverige än men sådant går ju att... ja

Denna säsongen med Arrow har varit en av de bästa dessutom.

@Beginner
Filmen med Brandom var långt ifrån bra men han är grym. Jag är sjukt taggad inför crossovern och se honom ta på sig trikåerna! Men Henry Cavill är min Superman. Synd att WB/DC sabbat mycket för honom...

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Black lightning har inte direkt varit någon höjdare.
Batwoman är inte alls bra.
Supergirl har varit både bra o dåligt.
Arrow var riktigt bra i början, sedan vart det inte like bra men sista säsongen har varit riktigt bra.

Det som jag stör något grymt på är när dom kör en fightingscen i en längre sekvens och det ser inte bra ut alls. Ser riktigt b ut.
Tycker att sedan dom började med det så tappade arrow sjukt mycket i kvalité.
The Flash gillar jag riktigt mycket då det ger sköna smallville vibbar. Iris känns inte alls som en bra skådis, speciellt om man skulle jämföra med min kärlek Lana haha.
Overall så är dom ändå bra o sköna serier att kolla på.

Lite likadant vart det The Flash.
När dom svarar i telefon så ser man klart o tydligt att dom inte är i ett samtal. Lika lamt vart det när The Flash får en smäll o brottslingen springer eller försvinner på något sätt o man ser en inzoomning på The Flash o typ: "Oh no! He got away"....

Den förra crossovern var riktigt nice dock och jag hoppas denna blir minst lika bra. Speciellt nu när Tom welling är med!
Känner likadant över Michael Rosenbaum. Hoppas bara det inte blir en superkort scen med han.
Det sägs att Green Arrow (Justin Hartley) från smallville möjligtvis är med också.

Permalänk
Medlem

@Bussović:

Om det är ett stort fan av Michael Rosenbaum så rekommenderar jag dig att kolla på olika paneler på youtube.
Michael Rosenbaum har även en podcast där han har pratat med Tom Welling, Kristen Kreuk, John Glover, Steven Amell, Katherine McNamara, Justin Hartley, Danielle Panabaker o många andra.

Han körde youtube först men som jag uppfattade det så tyckte både han o hans besökare att det var bättre utan kamera. Så därav blev det en podcast.

https://www.youtube.com/watch?v=rxlOETic-DI
https://www.youtube.com/watch?v=YpBWVkVcrKE
https://www.youtube.com/watch?v=ZfHNNoLoRtg
https://www.youtube.com/watch?v=gGAx14BfwxY

Edit: Om du eller någon annan tycker det är krångligt o hålla reda på avsnitt (om man som mig kollar på sjukt många avsnitt) så finns sidan/appen www.tvtime.com
Bra app om man vill hålla koll på vilka serier man kollar på, har kollat på och som kommer ut snart. Man kan enkelt bocka i vilka man har sett och när dom kommer ut.

Permalänk
Bussovi_ by XHI

@Jonathanknet

Podden har jag följt nästan sedan den startade (att jag inte lyssnat på senaste säkert 10 avsnitten låter vi vara osagt)
Jag älskade att det var inspelat också men jag förstår varför de inte fortsatte.

Tack för tipset med tvtime.
Jag brukar gå in på IMDb och läsa beskrivningen av avsnitten för att veta om jag sett avsnittet eller inte men ibland blir det fel ändå

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Jaså, får vi inte hela crossovern i ett bräde? Det va ju tråkigt att höra. Jag såg att legends skulle ha premiär 21 januari eller nåt sånt. Beror det på det kanske? Eller finns det någon annan anledning?

Jag har varit dålig med att kolla på arrowverse senaste tiden. Men det är sånt som händer, ibland tappar man suget efter en serie. Sen helt plötsligt så sträckkollar man en hel säsong.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Bussovi_ by XHI

@walkiii:

Legends startar igen i januari så det är väl därför. Antar att det har med tv-scheman och så att göra. Så det kommer bli en jobbig jul- och nyårshelg...

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Ja, man är ju van att det går på en vecka typ. Så att behöva vänta på det sista kommer bli jobbigt. Åtminstone om den är bra. Vilket jag tror och hoppas att den är i år. Den verkar åtminstone väldigt ambitiös.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussović:

@Jonathanknet

Podden har jag följt nästan sedan den startade (att jag inte lyssnat på senaste säkert 10 avsnitten låter vi vara osagt)
Jag älskade att det var inspelat också men jag förstår varför de inte fortsatte.

Tack för tipset med tvtime.
Jag brukar gå in på IMDb och läsa beskrivningen av avsnitten för att veta om jag sett avsnittet eller inte men ibland blir det fel ändå

Haha förstår precis, jag som följer många serier har alltid problem att komma ihåg vilket avsnitt det var jag såg.
Har arkiverat 121 serier som jag har sett klart på (cancelled, ended) och jag följer just nu 95 serier. Dock har inte alla börjat ännu men iaf 50-60 stycken ungefär
Ta gärna o följ mig så kan jag följa tillbaka, alltid ett bra sätt o hitta nya serier
https://www.tvtime.com/en/user/10968225/profile

Skrivet av walkiii:

Ja, man är ju van att det går på en vecka typ. Så att behöva vänta på det sista kommer bli jobbigt. Åtminstone om den är bra. Vilket jag tror och hoppas att den är i år. Den verkar åtminstone väldigt ambitiös.

Det är Arrow och Legends Of Tomorrow som kommer nästa år.
Tråkigt att det är så men va ska man göra åt saken

Permalänk
Bussovi_ by XHI

@Jonathanknet:

Jag tittar i princip bara på superhjälte-serier så du kollar väl redan på allihopa

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Så det går Supergirl,Batwoman,Flash,Arrow och sist Legends of tomorrow.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Bussovi_ by XHI

SUPERGIRL – Sunday, December 8, 2019 (8:00-9:00pm ET/PT)

BATWOMAN – Monday, December 9, 2019 (8:00-9:00pm ET/PT)

THE FLASH – Tuesday, December 10, 2019 (8:00-9:00pm ET/PT)

ARROW – Tuesday, January 14, 2020 (8:00-9:00pm ET/PT)

DC’S LEGENDS OF TOMORROW – Tuesday, January 14, 2020 (9:00-10:00pm ET/PT)

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Avsnitt ett av fem för denna säsongens Arrowverse är nu kikad på.

Helt okej avsnitt. Det blev som tidigare år att det första avsnittet blev att mycket hände på samma gång och att man inte riktigt gjorde något särskilt vettigt.

Jag gillar hur de kopplade ihop en annan tv-serie med sitt universum även om det varade i ca 3sekunder. Mycket kvar att hända och nästa avsnitt kommer ut inatt så jag hoppas på introduktion av fler karaktärer!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att det va bra för att vara första avsnittet. Det blir ju alltid en setup för resterande. Men känner att det kommer bli jobbigt att behöva vänta till januari för att se slutet.

Lite kul att se Titans i början. Men Earth-66 Gotham City va roligast.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Avsnitt 2 var bättre.
Kevin Conroy som Batman.
Brandon Routh som Kingdom Come-Superman.
Tom Welling och Erica Durance var tillbaka (hoppas att det blir mer av dem mot slutet för detta kändes som en helt okej cameo men vill se mer!!!)

Men jag vet inte. Jag tror att jag gillar Crisis on Earth-X crossovern bäst fortfarande. Får se vad jag tycker när denna säsongens crossover tagit slut.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Jag tror att det kommer börja hända lite mer i nästa avsnitt. Men jag gillar det fortfarande. Kul med cameos. Men tycker nog avsnitt 2 va lite svagare än första.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Tredje avsnittet var grymt bra!

Det jag gillade mest?
Cameon av Lucifer Morningstar spelad av Tom Ellis.
Han hade förnekat att han skulle vara med men det visade sig att han ljög

Synd att Michael Rosenbaum inte varit med... finns förvisso två avsnitt kvar men jag ser inte hur de på ett vettigt sätt skulle kunna få med honom i dessa avsnitt.

Och plot twisten i slutet av detta tredje avsnitt ska bli intressant att se hur det artar sig i januari.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Gillade också avsnittet. Och va kul att se Tom Ellis, Lucifer är en av mina favoritserier. Det jobbiga blir ju att vänta tills Januari nu! Jag antar att dom sista avsnitten kommer utspela sig i anti-monitors universum då.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Några dagar sen men what the heck!

Jag råkade kolla på de två sista avsnitten i fel ordning !!
men det blev bra ändå!

Kortfattat: oj, oj OOOOOOOOJ!

Riktigt bra avsnitt! Särskilt alla referenser och diverse cameos som dök upp.
Tänker särskilt på en cameo som, tyvärr, spoilades när jag vaknade på på morgonen den 15e...
Jag trodde först att det var en photoshopad bild men nope!

Bortsett från att Anti-Monitor blev besegrad hyfsat lätt och hans hejdukar knappt var en match mot superhjältarna eller de vanliga dödliga samt att vissa superhjältarna såsom Black Lightning, Superman (Tyler) och Batwoman fick väldigt lite tid på rutan.

Jag tror att jag älskat denna crossover mer än de tidigare men förmodligen mest pga bl.a nostalgi med 90s Flash, Brandons Superman, Tom Welling och Erica Durance och *spoiler så skriver ej vem mer*

Jag ser fram emot för vad som komma skall nästa säsong av dessa tv-serier!
Och då är nuvarande säsonger inte ens avslutande och Legends har börjat på nytt!

Visa signatur

Halo kompis!