Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Tyckte dom första 3 avsnitten var bra, sen var där 3 filler-avsnitt som kändes rätt "meh", sen slutade serien starkt med dom sista två avsnitten. Writingen kändes även stundtals lite ojämn, och avsnitten var alldeles för korta.

Överlag en underhållande (mini)serie och kändes som att detta var något som Star Wars behövde just nu.
Ska bli kul och se vad som händer i säsong 2.

Det märktes när vissa (Bryce Dallas) var inblandade, de har kanske inte riktigt ett intresse av Star Wars förutom att de känner till det och tycker det är roligt med Ewoker, Jar-Jar och starka kvinnliga karaktärer utan några brister.

Längden på avsnitten var helt OK enligt mig, det blev inte lika mycket sömnpiller som med tex The Witcher.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vilken skillnad det är när Jon Favreau sköter spakarna.
Och nu är vi igång!
pew-pew

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd

Riktigt bra första avsnitt.

Så otroligt skönt med lite mer äventyr och lite mindre "gör vi fel dör halva universum" och "rädda galaxen från det onda Imperiet".

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Vilket intro till dagens avsnitt, jisses vilken gåshud jag fick.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Boba Fett fick väl en del återupprättelse måste jag säga.

-"They're back"
-"Who?"
-"The empire"

GÅSHUD!!!1111oenonneoeoooneoeone

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backspace:

Boba Fett fick väl en del återupprättelse måste jag säga.

-"They're back"
-"Who?"
-"The empire"

GÅSHUD!!!1111oenonneoeoooneoeone

Spoilervarning kanske?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Detta mina damer och herrar är hur man räddar Star Wars-universumet efter att Disney (Kathleen Kennedy) nästan förstört det, Dave Filoni och Jon Favreau, två Star Wars-nördar som utvecklar den franchise de älskar!

Säsongsfinalen är fan bland det bästa jag sett, inte ett öga torrt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredmannen:

Detta mina damer och herrar är hur man räddar Star Wars-universumet efter att Disney (Kathleen Kennedy) nästan förstört det, Dave Filoni och Jon Favreau, två Star Wars-nördar som utvecklar den franchise de älskar!

Säsongsfinalen är fan bland det bästa jag sett, inte ett öga torrt.

Hon är väl med och producerar denna serie också dock, om man ska vara noga?

Men oavsett, brutalt bra avsnitt. Alla som inte sett, släpp allt ni har och gå och titta förfean

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Vilken känslostorm.
Helt jävla makalöst vad det rörde om mig.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

This is the way.

Permalänk
Avstängd

Sista avsnittet var sjukt mysigt. Snacka om att respektera källmaterialet utifrån vad majoriteten av folk vuxit upp med istället för Marvelvarianten (7-9:an). Men när utspelar sig denna säsong för i finalen såg man en väldigt ung version av personen eller är tanken att jedis lever lika länge som Yoda-varelserna gör? Jag vet att Grogu inte är Yoda.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Sista avsnittet var sjukt mysigt. Snacka om att respektera källmaterialet utifrån vad majoriteten av folk vuxit upp med istället för Marvelvarianten (7-9:an). Men när utspelar sig denna säsong för i finalen såg man en väldigt ung version av personen eller är tanken att jedis lever lika länge som Yoda-varelserna gör? Jag vet att Grogu inte är Yoda.

Från https://starwars.fandom.com/wiki/The_Mandalorian
"The series takes place about five years after the events of Star Wars: Episode VI Return of the Jedi"

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0bz:

Nu när "The Mandalorian" har visats ett tag tänkte jag det var dags att starta en tråd gällande serien.
Jag som Star Wars-fantast uppskattar serien enormt och jag tycker den är väldigt välskriven, underhållande och har sina stunder av komik. Vad tycker ni?

Syftet med tråden är att diskutera serien och dess innehåll. Hur är skådespelarinsatserna? Manuset? Musiken? Insiderinfo...?
Listan kan göras lång!

IMDB: The Mandalorian

Såg ett par avsnitt innan jag tröttnade. Förstår inte korrelation mellan denna och Star Wars (nu tänker jag förvisso på originalen mellan -77 och -83) John W hade inte ens gjort musiken. Nej, inget för mig. Lika samma som de senaste 3 i filmserien. Kassakossor bara. Inte min påse nötter

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Såg ett par avsnitt innan jag tröttnade. Förstår inte korrelation mellan denna och Star Wars (nu tänker jag förvisso på originalen mellan -77 och -83) John W hade inte ens gjort musiken. Nej, inget för mig. Lika samma som de senaste 3 i filmserien. Kassakossor bara. Inte min påse nötter

Skönt att höra lite negativa röster bland alla hyllningar!

Jag har sett alla avsnitt förutom de två sista och jag förstår inte varför folk tycker den är såååå bra. Jämfört med annat modernt SW-material är den förstås väldigt bra men det säger mer om Disneyfilmerna än om serien...

Det finns ett ord som perfekt sammanfattar serien: ”trött”.

Jsg funderar till och med på att strunta i kommande säsonger vilket säger en hel del med tanke på den SW-nörd jag är. Får se om de sista två avsnitten kan rädda serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Skönt att höra lite negativa röster bland alla hyllningar!

Jag har sett alla avsnitt förutom de två första och jag förstår inte varför folk tycker den är såååå bra. Jämfört med annat modernt SW-material är den förstås väldigt bra men det säger mer om Disneyfilmerna än om serien...

Det finns ett ord som perfekt sammanfattar serien: ”trött”.

Jsg funderar till och med på att strunta i kommande säsonger vilket säger en hel del med tanke på den SW-nörd jag är. Får se om de sista två avsnitten kan rädda serien.

Precis, väldigt överhypad. Har också två avsnitt kvar.

Den är snyggt filmad och bra effekter för att vara en serie.

Men handlingen är bedrövlig. Många avsnitt som saknar innehåll och bara är någon form av meningslöst sidouppdrag. Men även huvudhandlingen saknar.. handling.

Tror man med lätthet kunnat krympa ned s1 och s2 med en säsong på fem avsnitt a 1 timme. Då hade det varit en mkt bättre serie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Skönt att höra lite negativa röster bland alla hyllningar!

Jag har sett alla avsnitt förutom de två första och jag förstår inte varför folk tycker den är såååå bra. Jämfört med annat modernt SW-material är den förstås väldigt bra men det säger mer om Disneyfilmerna än om serien...

Det finns ett ord som perfekt sammanfattar serien: ”trött”.

Jsg funderar till och med på att strunta i kommande säsonger vilket säger en hel del med tanke på den SW-nörd jag är. Får se om de sista två avsnitten kan rädda serien.

Jag förstår hypen bland den yngre generationen, cool actionserie i rymd-miljö. Den kommer inte i närheten av känslan av original-filmerna dock. Detta är en dussinserie bland många andra. Lite som serien om Ewokerna som kom på åttiotalet. Ett sätt att mjölka kon så att säga. Sedan tycker jag all denna CGI är tröttsamt. Lite mer känsla när det mesta gjordes med hjälp av praktiska effekter På den tiden så kunde jag tänka "Wow, hur har de gjort det där" när jag såg något spektakulärt på bio. Idag vet vi alla att det bara är CGI. Det förtar en del, för egen del alltså.
Visst, The Queens Gambit exempelvis kanske också har massa CGI med det är inte lika uppenbart. Den serien tyckte jag däremot mycket om. Mer min påse nötter så att säga.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Wow jag förstår verkligen inte de negativa responserna ovan, även om de så klart är helt berättigade till sina åsikter.

Jag tycker Mandalorian är det bästa som hänt original-trilogin och verkligen gett franchisen en välbehövlig vitaminboost. Vilket märks tydligt.
Jag är exceptionell Star Wars, om det har någon betydelse.

Jon Favreau är verkligen ett geni. Skapade MCU som är bland det bästa och mest framgångsrika någonsin, och nu räddar Star Wars med.

Permalänk
Medlem

Bra serie, känns som star wars ska. Bara musiken som är helt fel och låter som den hör hemma i någon slags western film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Bra serie, känns som star wars ska. Bara musiken som är helt fel och låter som den hör hemma i någon slags western film.

Det är ju en space western, så det är väl passande. Hela upplägget är ju mer eller mindre snott från Sergio Leones västernfilmer från 60-talet.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Bra serie, känns som star wars ska. Bara musiken som är helt fel och låter som den hör hemma i någon slags western film.

Själv tycker jag musiken är en av de bättre sakerna med serien

Vill för övrigt minnas att det är en svensk som gjort musiken så man kan allt ge sig en klapp på axeln

Permalänk
Avstängd

Nej, ma'amdalorian är inget för mig. Det är ju som att dom tvångsmässigt måste ha starka kvinnliga karaktärer i varenda avsnitt. Har inget emot kvinnliga karaktärer som Ripley eller Sarah Connor men när det blir som någon typ av OCD för skaparna av något så kan det vara störande.

Tråkig story dessutom. Det ser ju bra ut men det är väldigt tomt.

Disney får prequel-trilogin att se ut som Shakespeare.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd rensad*

Håll Mandalorian-tråden till Mandalorian och inte om politik eller annat som bara drar ämnet från Mandalorian!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Avstängd

Jag gav upp på serien i säsong 1 där de skulle rädda någon från fängelseskeppet. Ingen som styrde situationen, 2 av de som kom med i uppdraget betedde sig som om de hade grava hjärnskador och generellt så sker det inte så mycket i varje avsnitt. Kanske inte det bästa att ha Mando som huvudkaräktär när han inte ens säger så mycket och den andra är en 50 årig bebis som inte heller säger typ något.
Mando klarar sig också rätt ofta sig genom ren tur, de råkar skjuta honom precis där han har skydd eller liknande... samma skådis som i GoT men Oberyn känns minst 10ggr mer utvecklad än Mando..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HandsomeT:

Nej, ma'amdalorian är inget för mig. Det är ju som att dom tvångsmässigt måste ha starka kvinnliga karaktärer i varenda avsnitt.

Det är riktigt kvinnoförakt när personer inte klarar av att se någon kvinnlig karaktär förutom 1.

Hur är det påtvingade "starka" kvinnor i varenda avsnitt anser du? Du får jättegärna utveckla.

Seriens huvudperson är ju en man, och ett barn. Det är en stark kvinnlig rebel, sen är ju Ahsoka från Clone Wars och är cannon. Samma sak med Bo-Katan.

Sen är det väl ändå extremt blandat med män, kvinnor och aliens i övrigt?

* bort mod *

Det räcker med otrevligheter i denna tråden. //Dinoman, Moderator
Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Det är riktigt kvinnoförakt när personer inte klarar av att se någon kvinnlig karaktär förutom 1.

Hur är det påtvingade "starka" kvinnor i varenda avsnitt anser du? Du får jättegärna utveckla.

Seriens huvudperson är ju en man, och ett barn. Det är en stark kvinnlig rebel, sen är ju Ahsoka från Clone Wars och är cannon. Samma sak med Bo-Katan.

Sen är det väl ändå extremt blandat med män, kvinnor och aliens i övrigt?

Sorgligt beteende från vuxna människor.

Jag utvecklar gärna. Vill inte ha en massa agendor och intersektionalitet i det jag ser på. Vill ha en bra story.

Vad det skulle ha med kvinnoförakt att göra vet jag inte. * bort mod *

Det räcker med otrevligheter i denna tråden. //Dinoman, Moderator
Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem

Ser ut som säsong 3 är spikad till 1 mars.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
AKA AudioBamse

Längtar till säsong 3! Tycker denna serie hittills har varit en av dem bästa jag sett. Den ger lite samma känsla som mina andra tidigare favoritserier Stargate och Star Trek: Enterprise.

Permalänk
Medlem

Säsong 3 är igång nu.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.