Fläktarna snurrar inte. GTX 970

Permalänk
Medlem

Fläktarna snurrar inte. GTX 970

För en vecka sedan ungefär tappade jag datorn när jag flyttade den och sedan dess blev den näst intill oanvändbar och kollade runt lite med den lilla kunskapen jag hade och tror att grafikkortet gick sönder, fläktarna startar endast i början och sedan stängs dem av men det kan ju vara normalt men annars vet jag inte vad det kan vara.

Permalänk
Medlem

Det är normalt. Fläktarna går igång när grafikkortet blir varmt.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av borg02:

För en vecka sedan ungefär tappade jag datorn när jag flyttade den och sedan dess blev den näst intill oanvändbar och kollade runt lite med den lilla kunskapen jag hade och tror att grafikkortet gick sönder, fläktarna startar endast i början och sedan stängs dem av men det kan ju vara normalt men annars vet jag inte vad det kan vara.

Det finns lite olika GTX970 men en hel del av dem har semipassiva fläktar, som bara startar när tempen går över ett visst gradantal (60 grader celcius typ), du har antagligen ett sådant.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)