Abonnemang: Vimla VS. Hallon till pensionär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

@Lifooz: Mmm. Detta med att det finns en kundtjänst är ett stort plus om det skulle vara något. Så kanske.. Annars ska jag se om Comviq har något bra, som sagt..

Bara det att det måste funka rätt direkt, och inte strula. Att man vet när det börjar och om det blir något glapp från förra tjänsten de hade osv... Är liksom lite ansvarig för att det ska funka.

Men går ni i god för att Hallon också är bra, så....? Var det inte de som inte hade 4G stöd? =P

Jag går i god för Hallon, de är bra och de går i TRE´s nät. Är bara ute i skogen på vissa områden jag förlorar kontakten lite.

Hallon kommer fungera i samma stund du sätter i sim-kortet i deras telefoner.
Om du väljer att portera numret så får de ett tillfälligt nummer tills numret har porterats vilket för mig tog ca 1-2 dagar då jag tidigare hade Comviq men mor och hennes pojkvän ville att jag skulle hoppa över till Hallon istället.

Vad det gäller kundtjänst så finns det ett forum på Hallon där de också har några medarbetare tillsammans med resten av gänget där som hjälps åt om det finns frågor eller problem.

Hallon har 4G+
Så där behöver du inte oroa dig.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Comviq känns lite sådär... Alltså 5Gb och inte fria minuter osv. Det tar i alla fall mig tillbaka till slutet på 90-talet. Ska man sen upp på 8Gb (nästa steg) då är det typ närmare 50 kr dyrare än hallon per månad om jag kalkylerat rätt.

Nackdelar med hallon?

Såg förresten att de hade något abb hos Tele 2 idag (dyrt), men att det verkade som att deras abb, när man kollade på pensionärer var ÄNNU dyrare - ja minus 0 procent. Men ändå. Såg enormt dyrt ut i jämförelse. Hade ju annars varit smidigaste valet.

2Gb 199 kr i månaden?? Whaaat?

Uhm, Comviq har ju fria minuter på sina fastpris abonnemang, kostar 95kr 145kr för seniorer. https://webbutik.comviq.se/senior/

edit: redigerat felaktig kostnad

Permalänk
Skrivet av Northbane:

Uhm, Comviq har ju fria minuter på sina fastpris abonnemang, kostar 95kr för seniorer. https://webbutik.comviq.se/senior/

200 minuter väl ? Står det iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

200 minuter väl ? Står det iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

My bad, de hade samma layout för icke rabatterade fastpris-abonnemang. Men ja, det är säkert lika bra att fimpa comviq