Sennheiser RS 165 köpt på CDON, returnerad till mig från Sennheisers reparationsverkstad utan åtgärd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2018

Sennheiser RS 165 köpt på CDON, returnerad till mig från Sennheisers reparationsverkstad utan åtgärd.

Har köpt ett par Sennheiser RS 165 hörlurar. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2960673

Problemet med dom: Det är ett ljud som hörs vid ingen eller låg volym i höger hörlur där volymkontrollen sitter. Låter ungefär som en sorts spänning från ett batteri, eller något. Ljudet försvinner i några sekunder när man höjt eller sänkt volymen ett snäpp och som sen återkommer och håller i sig, mycket irriterande. Ljudet kommer inte från ljudkällan.

Så jag skickade in hörlurarna, fick vänta ungefär två månader tills jag fick dom åter och nu då ser jag att dom skickat till mig utan åtgärd. Att Sennheiser inte upptäckte felet, eller blundar för det är väl lite förvånande. Trodde dom höll hög kvalitet.

Vad kan jag göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla / Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Du har verifierat att det går att återskapa med flera andra källor? Som är inkopplade/inte inkopplade till nät?

Låter spännande.. vad säger CDON? Fick du betala felsökningsavgift när de ej hittade något fel?

I9 9900K | Noctua NH-D15 | 16GB (2*8) Corsair 3200MHZ | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | MSI 2080TI OC | 2 x 500GB Samsung 850 SSD | 34" Samsung C34H9x 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | EVGA G3 80+ Gold | Win10 Pro | 500/100 Fiber

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019

Låter bokstavligen konstigt. Hör du ljudet när du inte ansluter? Om nej, så ligger nog felet före hörlurarna!