SweClockers Meet & Geek i Östersund den 28 februari!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

SweClockers Meet & Geek i Östersund den 28 februari!

Vi avslutade det förra årtiondet storslaget med SweClockers Live! och vårt 20-årsfirande, men även en sista Meet & Geek som klämdes in halvspontant i ett annars fullspäckat julschema. Efter en andra vända i huvudstaden är det under år 2020 dags för redaktionen att resa runt i landet. Vi tar som utlovat avstamp i inget mindre än vinterstaden Östersund! Datumet att ringa in i almanackan är fredagen den 28 februari.

Efter att ha ringt runt blev det till slut Artut som tar emot oss från klockan 18:00! Med andra ord, gillar du pizza, bärs och nörderi är det här the place to be. Från redaktionen är det jag själv, @JonasT och @Kenneth som närvarar. På plats är även Ånges stolthet (inte Takida) @Corsair Johan! Vi drar även ihop någon form av aktivitet med tillhörande prisutdelning under kvällen.

Vad väntar du på? Anmäl dig och var med att skapa en helnördig helkväll med SweClockers gemenskap. Vi ses i Östersund fredag kväll den 28 februari!

  • Vad? Nördigt häng för SweClockers gemenskap i Östersund!

  • Var? Östersund, Artut – Pizza & Bärs

  • När? Från klockan 18:00 den 28 februari.

  • Hur? Allt som krävs är att du är medlem på SweClockers och anmäler dig i tråden.

  • Övrig information: Alla deltagare står själva för mat- och dryckesnota. Aktivitet signerad SweClockers ingår.

Alla som bekräftat sin närvaro förväntas vara på plats – inga "kanske" eller "jag skriver upp mig även fast jag vet att jag troligtvis inte kan komma". Avboka om du stöter på förhinder! Uteblivna får digital bajsmacka och ledsen min från de som kunde fått bordsplats i ditt ställe.

Bekräftade deltagare (max 40 personer):

  1. @Jacob

  2. @JonasT

  3. @Kenneth

  4. @Corsair Johan

  5. @Jointe1992

  6. @dpanter

  7. @KeTonic

  8. @freddyfresh

  9. @helge4

  10. @Haptic

  11. @TTEX

  12. @Jerkanftw

  13. @erik_rgnr

  14. @eddan4

  15. @Pitr-

  16. @aggrocult

  17. @Andre_H

  18. @Xougar

  19. @Swivl

  20. @zogez

  21. @Jango17

  22. @Tagnard

  23. @MrWorm

  24. @Belop

  25. @medion78

  26. @matriam

  27. @samuel.nilsson

  28. @LongNails77

  29. @Tune

Detta inlägg uppdateras löpande med mer information!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Proffsmoddare

Får man komma? Är också från Ånge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Jag och @TTEX kommer!

Permalänk
Medlem

Nice, jag hakar på!

Permalänk
Medlem

Utan tvekan att jag kommer!
Slipper man dricka Cola för man ska köra vidare i 6 timmar!

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Medlem

Hänger gärna på!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av C4B12:

Får man komma? Är också från Ånge.

Skickades från m.sweclockers.com

Sorry, @Corsair Johan har redan anmält sig!

Skrivet av Jointe1992:

Jag och @TTEX kommer!

Välkommen! Be din vän skriva en rad i tråden så lägger jag till honom på listan.

Skrivet av dpanter:

Nice, jag hakar på!

Skrivet av KeTonic:

Utan tvekan att jag kommer!
Slipper man dricka Cola för man ska köra vidare i 6 timmar!

Skrivet av freddyfresh:

Hänger gärna på!

Kul, varmt välkomna!

Vad glatt överraskad jag blir över uppslutning så kort efter att tråden publicerats! Ser redan fram emot en grym kväll med SweClockers gemenskap!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Yas hänger på en jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av helge4:

Yas hänger på en jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Vi ses den 28 februari!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag kommer!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Haptic:

Jag kommer!

Du är så välkommen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktivt företagskonto

NAJS! Dalwhinnie är ett väldigt trevligt ställe men tror de inte riktigt har plats för ett större gäng. Men det finns ju både Bishops Arms, Olearys och Texas Longhorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Välkommen! Be din vän skriva en rad i tråden så lägger jag till honom på listan.

Jag kommer

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Medlem

Jag kommer också!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av TTEX:

Jag kommer

Där kom kompisen! Varmt välkommen.

Skrivet av Jerkanftw:

Jag kommer också!

Skickades från m.sweclockers.com

Jajamen, vi ses den 28 februari!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Hej! Jag vill gärna komma.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av erik_rgnr:

Hej! Jag vill gärna komma.

Klart du ska! Välkommen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Restaurang eller pub för kvällen är ännu inte bestämt, men planen är att träffen hålls centralt

Jäkla tur att ni inte prickade in samma helg som Maltfestivalen, det hade blivit för brutalt!

Kan rekommendera Artut, stans bästa ölpub med utomordentligt fin pizza. Ligger vid Busstorget.

Bishops Arms är ett annat bra alternativ, finfint ölsortiment och har större urval på maten. Ligger vid Stortorget.

Båda kan ta emot ett sällskap i denna storlek, ligger centralt, har bra personal, ölutbud, mat, avslappnad och lugn stämning, nära till hur många hotell som helst, nära till bussar och tåg.

Permalänk
Medlem

Ya man, jag hakar på!

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av dpanter:

Jäkla tur att ni inte prickade in samma helg som Maltfestivalen, det hade blivit för brutalt!

Kan rekommendera Artut, stans bästa ölpub med utomordentligt fin pizza. Ligger vid Busstorget.

Bishops Arms är ett annat bra alternativ, finfint ölsortiment och har större urval på maten. Ligger vid Stortorget.

Båda kan ta emot ett sällskap i denna storlek, ligger centralt, har bra personal, ölutbud, mat, avslappnad och lugn stämning, nära till hur många hotell som helst, nära till bussar och tåg.

Härligt, tack för tipsen! Hade faktiskt tänkt mig Bishops som förstahandsval, så skönt med bekräftelse på detta. Har på din rekommendation Artut som backup

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Hänger gärna med!

Visa signatur

W/S: Asus Prime X470-Pro | AMD Ryzen 7 2700x| Corsair Vengeance LPX 32GB,4x8GB, DDR4 2666MHz | Asus GTX 1070 | Samsung 970 EVO 1TB m.2

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av eddan4:

Hänger gärna med!

Välkommen! Vi ses den 28 februari.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Då är ställe bokat den 28 februari! På @dpanters rekommendation landade vi på Artut som är beredda att ge oss hela restaurangen(!) förutsatt att vi kan fylla alla stolar. Över telefon sa de att runt 30–40 personer bli lagom, så vi siktar högt på 40 och håller tummarna för att vi blir så många! De stänger vid 23:30, men kanske är förhandlingsbart om vi bokar upp hela stället. Om inte annat får vi helt enkelt gå vidare framåt småtimmarna.

@Corsair Johan @Jointe1992 @KeTonic @freddyfresh @helge4 @Haptic @TTEX @Jerkanftw @erik_rgnr @eddan4

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är samtidigt som IEM Katowice :'(

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Artut är jättebra ställe, bra beslut.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pitr-:

Ya man, jag hakar på!

@Jacob, du glömde denna herre

Skrivet av Lodisen:

Det är samtidigt som IEM Katowice :'(

Vi kanske kan streama på Artut? Är också sugen att se den

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av TTEX:

@Jacob, du glömde denna herre

Vi kanske kan streama på Artut? Är också sugen att se den

Jag åker dit och ser det live.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Proffsmoddare

Härligt! Har aldrig ätit på Artut bara diskuterat och druckit fin-öl där, spännande att prova maten med.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Oj, vilken chans! Vinterstaden har reducerats till slask-staden denna säsong, men det har med lite tur gått till sig innan ni anländer
Jag kommer helt klart!

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD