Permalänk
Medlem

Nano s2?

Varför gör Fractal design inga nya mini-itx chassin? Borde finnas en marknad för det.. ska byta formfaktor i nästa bygge i år. Nano s är ju från 2016. Borde komma en ny variant tycker jag. Mer mitx chassin med plats för fullstora grafikkort! Dåligt utbud.

Permalänk

Håller med, mer itx till folket! Jag köpte precis ett Ncase M1 V6.0 Dock har jag inget svar på din fråga.

Visa signatur

Primär rigg: Nano S|Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White| 16GB RAM | SF750 |
Plexserver: Silverstone DS380 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB RAM| SF450 |

Permalänk
Medlem

Håller med! Största problemet jag har (no pun intended) är att de växer åt alla håll, moderkortet är minsta problemet...
Fick köpa ett http://www.phanteks.com/Enthoo-Evolv-ITX.html för att få plats med min processorkylare, och jag har sett lika små ATX-chassin. Dubbel-doh då det blev dyrare när jag köpte nytt moderkort

Hade vattenkylning i ett https://www.silverstonetek.com/product.php?pid=333&area=en före (så jag kom in på itx-kort), men utbudet på små nätagg fick mig att gå över till större burkar. Är några år sen så kanske är bättre nu!

Fel länk
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det som stör mig mest är att det är så fördrövla ont om plats för tjocka grafikkort!
Ofta har de gott om plats på längden, som i mitt Fractal Core 500, men bara stöd för 2 slots tjocklek på pappret.
Den lilla uppoffringen att lägga till plats för 3 slots tjocklek hade nog många uppskattat. Även tunnare kort skulle ju andas lite bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentuz:

Det som stör mig mest är att det är så fördrövla ont om plats för tjocka grafikkort!
Ofta har de gott om plats på längden, som i mitt Fractal Core 500, men bara stöd för 2 slots tjocklek på pappret.
Den lilla uppoffringen att lägga till plats för 3 slots tjocklek hade nog många uppskattat. Även tunnare kort skulle ju andas lite bättre.

Exakt. Nano s har plats för tjocka grafikkort med SFX PSU. Släng dit en PSU shroud för SFX PSU, och kör liknande moduvent med filter i toppen som Define R6/S2 har. Tempered glass. Vit powerled och usb type c i fronten. Vad är problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av 173445a:

Exakt. Nano s har plats för tjocka grafikkort med SF PSU. Släng dit en PSU shroud för SF PSU, och kör liknande moduvent med filter i toppen som Define R6/S2 har. Tempered glass. Vit powerled och usb type c i fronten. Vad är problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas också på nytt Nano från fractal. Det är dags nu när dem fått bra feedback på "nya" meshify-serien och nya S2/R6. Ett meshfilter på framsidan, mörkt TG eller ljust TG för sidopanel. Som sagt bättre stöd för tjockare GPUer om användaren använder en SFX-PSU. Även "slå bort" en bit av mittenpanelen så nätagget går att skjuta mot bakpanelen istället, öppnar upp stöd för vertikala monteringar av grafikkort, en PWN-hub för simplare fläktstyrning då m-itx moderkorten oftast har osmarta placeringar för fläktanslutningar. Om dem sänker fötterna och gör insidan lite högre istället blir det större stöd för flera olika 280mm radiatorer i fronten, botten behöver inte bäst luftflöde då oftast det enbart får plats med en 120mm fläkt och självklart nätaggregat. När Nano kom till marknaden och fick otroligt bra feedback är det mycket som helt plötsligt saknas efter några år. Håller tummarna!

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |