Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

I sedvanlig Svensk arga-lappen stil döpte jag om mitt WiFi till "Din cannabis stinker".
Korsar fingrarna att det räcker!

Håller tummarna! Arga lappen får alltid konsekvenser, även om det kanske inte alltid är det som lappskrivaren hoppats på

Skrivet av DasIch:

Jag har avhyst personer på liknande grunder, så därför skulle det vara intressant att se domen. Det finns antagligen andra skäl som påverkat bedömningen.

Dels är det skillnad på om det är en hyresgäst (inneboende i privat fastighet eller hyresrätt) eller en bostadsrättsinnehavare. Skyddet för medlemmar i brf är större. Men besittningsrätten är inte att leka med i hyresrätter heller. De flesta är dock inte medvetna om att de har en chans i Hyresnämnden, så de överklarar inte om de har en känsla av att de faktiskt har gjort fel.

Om du däremot har gjort det i egenskap av styrelseledamot i en brf så är det inte säkert att ert beslut hade hållit vid en prövning. Hyresnämnden har en lång historia av att döma till den "svagare" partens fördel vid konflikter, om argumenten inte är extremt starka är det aldrig roligt att ge sig i lag med dem som styrelse. Jag kan förstår varför de har sin praxis, men ibland blir det bara fel i praktiken. Väldigt fel.

Sedan håller jag med dig om att det kan ha funnits andra aspekter som nämnden tog ställning till i fallet jag refererade till som är okända för oss.

EDIT:

Hittade en annan dom här, som i slutändan ledde till ett annat utfall: https://www.hemhyra.se/nyheter/avforing-pa-vaggarna-ledde-til...

Jag anser dock att det där ärendet är värre än mitt exempel, eftersom det inte verkar ha varit en medlem i föreningen utan sambon till en hyresgäst och att avföringen dessutom smetades på väggarna i trapphuset och i grannarnas brevinkast. Trots upprepade tillsägelser fortsatte beteendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

I sedvanlig Svensk arga-lappen stil döpte jag om mitt WiFi till "Din cannabis stinker".
Korsar fingrarna att det räcker!

Å hela trappen kommer för att be om ursäkt

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

@Bengt-Arne:
Nja tänker mer om det är den unga killen som bor under mig, kanske han ser det någon dag och tänker "shit" och inte vågar röka i hemmet längre. Bara jag slipper röken.

Permalänk
Medlem

@str8forthakill
Underbart att uttrycka sig på det sättet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Jag vet inte vad för gräs du luktat på, som luktar pyttipanna och rostad lök..

Alla brukar kunna tycka det luktar olika saker, men det som just alltid är samma är att det luktar sött. Beroende på sort kan det ju lukta rätt olika men alla sorter luktar sött.

Så tänkte jag iallafall.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Bengt-Arne:
Nja tänker mer om det är den unga killen som bor under mig, kanske han ser det någon dag och tänker "shit" och inte vågar röka i hemmet längre. Bara jag slipper röken.

Jag förstod vad du menade

Men kunde bara inte låta bli (har nog en räv bakom ena örat), såg framför mig grannarna i kö

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!